کد خبر: ۹۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - 12 February 2017
در حالی که تولید موتورسیکلت‌های برقی آنچنان مورد توجه و علاقه مصرف کنندگان قرار نگرفته است، برخی اخبار حکایت از آن دارد که موتورسیکلت گازسوز در کشور تولید خواهد شد.
 در حالی که تولید موتورسیکلت‌های برقی آنچنان مورد توجه و علاقه مصرف کنندگان قرار نگرفته است، برخی اخبار حکایت از آن دارد که موتورسیکلت گازسوز در کشور تولید خواهد شد.

به گزارش میزان، ایران به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر گاز طبیعی جهان شناخته می‌شود و در کنار برنامه ریزی برای مصرف گاز در سطح خانگی، وزارت نفت در چند سال اخیر گازسوز کردن خودروها را در دستور کار خود قرار داده و تا به امروز حجم قابل توجهی خودرو گازسوز و دوگانه سوز با پشتیبانی وزارت نفت تولید شده است.

در چند وقت اخیر در کنار خودروهای گازسوز و دوگانه سوز اخباری مبنی بر تولید موتورسیکلت‌های گازسوز اعلام شد که عباس کاظمی معاون وزیر نفت خبر از بررسی تولید موتورسیکلت‌های گازسوز داده است.

این موارد در حالی بیان می‌شود که کارشناسان حوزه موتورسیکلت بر این باورند که جلوگیری از تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری بدون تغییر در فرآیند تولید کاتالیست اگزوز صحیح نبوده و از سوی دیگر تولید موتورسیکلت غیربنزینی در شرایط فعلی آنچنان مناسب نیست زیرا موتورسیکلت‌های برقی تا به امروز نتوانسته‌اند تولید و تقاضای مناسبی را از آن خود کنند.

در رابطه با سرنوشت تولید موتورسیکلت‌های گازسوز علیرضا محرابی، مدیر طرح CNG شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران به میزان، گفت: وزارت نفت می‌تواند نیاز سوخت موتورسیکلت‌های گازسوز را پاسخگو باشد اما به نظر می‌رسد برنامه کلی تولید موتورسیکلت اگر معطوف به تولید موتورسیکلت‌های برقی باشد بسیار بهتر است.

وی تصریح کرد: اگر تولید موتورسیکلت معطوف به برق و باتری باشد، آلایندگی بسیار کمی در حوزه موتورسیکلت‌ها وجود خواهد داشت و در مجموع می‌توان گفت گه وزارت نفت برنامه‌ای برای تولید موتورسیکلت گازسوز ندارد.

با این تفاسیر می‌توان مدعی شد که پرونده تولید موتورسیکلت‌های گازسوز بسته شده و نگاه دولت بر آن است تا خودرو و موتورسیکلت‌های برقی تجاری را در آینده نزدیک در کشور تولید و عرضه کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: