کد خبر: ۹۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - 09 February 2017
«داوطلبانه بودن حمایت از تولید ملی»، «از معضلات اجتماعی بهره‌برداری انتخاباتی نشود»، «آلودگی محیطی، موثر بر بروز بیماری‌ های نوظهور»، «تکرار رونق بازار در بهمن امسال» و «پروانه‌ای  ها در پیله بی  توجهی» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه آرمان در شماره پنجشنبه 21 بهمن است.
 «داوطلبانه بودن حمایت از تولید ملی»، «از معضلات اجتماعی بهره‌برداری انتخاباتی نشود»، «آلودگی محیطی، موثر بر بروز بیماری‌ های نوظهور»، «تکرار رونق بازار در بهمن امسال» و «پروانه‌ای  ها در پیله بی  توجهی» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه آرمان در شماره پنجشنبه 21 بهمن است.

** داوطلبانه بودن حمایت از تولید ملی
محمد پورقاضی، عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌و‌گو با آرمان می‌گوید: حمایت از تولید داخلی و ملی باید به صورت یک امر داوطلبانه باشد. تولید‌کنندگان داخلی باید قیمت و کیفیت تولیدات خود را رقابتی کنند تا نه با بخشنامه و دستور، بلکه به طور طبیعی حمایت از تولید داخلی اتفاق بیفتد.

** از معضلات اجتماعی بهره‌ برداری انتخاباتی نشود
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب درباره کولبران و اقداماتی که باید برای توقف یا فعالیت قانونی آنها انجام داد، در گفت وگو با آرمان می گوید: این نگاه‌های سیاسی و جناحی به مساله کولبری مرزی، ظلم به این افراد است. وقتی مشکلات آنها مورد بهره‌برداری‌های سیاسی و انتخاباتی قرار می‌گیرد، حق آنها بیش از پیش تضییع می‌شود. کولبری با همه مشکلات، محرومیت‌ها و مظلومیت‌هایی که دارد، مربوط به این دولت یا دولت خاصی نیست. مربوط به مجموعه سیاست‌های اشتباهی است که در گذشته شکل گرفته و بی‌توجهی به این موضوع، می‌تواند سبب ساز حوادث بعدی باشد. باید با استفاده از مقررات روشن و اجرایی برای مرزها این معضلات را حل کنیم.

** آلودگی محیطی، موثر بر بروز بیماری‌های نوظهور
محمد حسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت وگو با آرمان بیان داشت: مساله آلودگی یکی از مهم‌ترین و حادترین مسائل ناشی از تمدن انسانی در جهان امروز به شمار می‌رود، چرا که از اعماق چند هزار متری زمین گرفته تا معادن، آب‌های تحت الارضی، بیوسفر، تروپوسفر و حتی در داخل هواپیماهای بلند پرواز و جو خارجی زمین، چرخه و سیستم حیات را مورد تهدید قرارداده است و می‌توان زمینه بروز بسیاری از بیمارها را عوامل محیطی برشمرد. آلودگی‌های مربوط به هوا، زمین، خاک، مواد غذایی و... می‌تواند در بروز بیماری‌های نوظهور و نادر موثر باشد.

** تکرار رونق بازار در بهمن امسال
هستی دفتری در این گزارش می نویسد: بازارهای کسب‌ و کارهرساله در روزهای منتهی به نوروز رونقی چشمگیر دارند. حال و هوای عید در کنار آیین‌هایی چون تهیه سفره هفت‌سین، خانه تکانی و خرید لوازم نو، برای برخی کسب‌ و کارها بسیار پرسود است. برخی از این کسب و کارها دائمی هستند و برخی دیگر فقط برای عید نوروز به وجود می‌آیند. شغل‌‌هایی که روزهای آخر سال ظهور می‌کنند و بعد از عید خبر و اثری از آنها نیست تا سال دیگر که باز هم سبزه‌فروش‌ها بساط کنند و ماهی‌فروش‌ها ماهی سفره‌هفت‌سین بفروشند و ظرف‌های سمنو کنار خیابان‌‌ها پهن شود و حاجی‌فیروزها پشت چراغ‌های قرمز کاسبی کنند. درآمدها از شغل‌های دم‌عید متفاوت است؛ از یک‌ میلیون گرفته تا 15میلیون ‌تومان. چنین رقمی وسوسه برای ترک کار ثابت به مدت دو تا سه هفته و راه‌اندازی کاری برای بهره بردن از فضای شب عید را زیاد می‌کند. برخی کارهای ثابت هم از سودی چند برابر ماه‌های معمولی بهره‌ می‌برند.

** پروانه‌ای  ها در پیله بی توجهی
نگین باقری در این گزارش آورد: بیماران پروانه‌ای در پیله خود فرو رفته‌اند و دستان مهربانی از آنها سراغی نمی‌گیرند. نه تنها زخمشان التیام نمی‌یابد، بلکه صدا و فریادشان نیز به گوش کسی نمی‌رسد. به تازگی محمد حاجی آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت در یک نشسته خبری گفته است: «برای بیماران پروانه‌‌ای کارهای خوبی انجام شده است، اما قرار نیست شعبه‌ای برای درمان این بیماران باز شود.» حمیدرضا ‌هاشمی گلپایگانی، مسئول خانه ای‌بی، که خود صاحب یک فرزند مبتلا به این بیماری است در گفت‌و‌گو با «آرمان» مشکلات بیماران پروانه‌ای را شرح می‌دهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: