کد خبر: ۹۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - 09 February 2017
عضو فراکسیون توسعه صادرات مجلس گفت: باید از ظرفیت و پتانسیل کشور برای امر صادرات استفاده شود.

عضو فراکسیون توسعه صادرات مجلس گفت: باید از ظرفیت و پتانسیل کشور برای امر صادرات استفاده شود.

مجید کیان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با کاهش بودجه صنعت موافق نیستیم.

وی با بیان اینکه چنانچه صنعت در کشور رونق پیدا کند به تولید ملی، اشتغال، توسعه پایدار و کاهش نرخ بیکاری کمک می‌شود، افزود: بزرگترین اولویت در کشور این است که زیرساخت‌ها را برای حضور بخش خصوصی فراهم و اقتصاد را به سمت اقتصاد درون‌زا هدایت
کنیم.

کیان‌پور بر تولیدات برون‌محور و برون‌نگر تأکید کرد و گفت: باید با این تولیدات سهم خوبی از بازارهای منطقه را به خود اختصاص دهیم.

عضو فراکسیون توسعه صادرات مجلس بیان کرد: تلاش کنیم از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور برای صادرات استفاده شود و از واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند اجتناب شود.

کیان‌پور تأکید کرد باید از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و هلدینگ‌هایی که در صنعت و اقتصاد وجود دارد، صنعت پایدار و پویا کنیم و به رونق اقتصادی مدنظر که همان نرخ ۸ درصد است برسیم و منویات رهبری را روی اقتصاد مقاومتی اجرایی کنیم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با بیان اینکه برای رونق صنعت هیچ راهی نداریم جز اینکه تسهیل‌گری کنیم تا بتوانیم به ورود بخش خصوصی کمک کنیم، گفت: نیاز است عدالت را در توزیع ثروت و سرمایه‌گذاری‌ها رعایت کنیم و فرصت‌های برابر در کل کشور ایجاد شود
تا هم تمرکززدایی شود و هم مناطق آزاد ویژه را محلی برای صادرات قرار دهیم نه واردات.

وی بیان کرد: باید در بودجه سال ۹۶ و برنامه ششم توسعه بخش صنعت قوی دیده شود.

کیان‌پور اظهار کرد: بخش اعظمی از نقدینگی بازار در بانک‌ها رسوخ کرده و تورم را تشدید می‌کند در حالی که این پول‌ها اگر در تولید سرمایه‌گذاری شود وضعیت اقتصاد بهبود پیدا می‌کند.

وی گفت: نیاز است شرکت‌های کوچک تا متوسط راه‌اندازی شود تا اقتصاد و صنعت راه بیفتد و نیاز است با یک برنامه‌ریزی منسجم و واحد به دور از بخشی‌نگری بخش صنعت را در کنار بودجه سنواتی پررنگ ببینیم.

این نماینده اضافه کرد: انبار شرکت‌های صنعتی نباید تبدیل به انبار اجناس و کالاهای خارجی شوند بلکه باید با درایت و هوشیاری به تولید داخلی کمک کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: