کد خبر: ۹۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - 08 February 2017
«روحانی دستاوردهای دولت را به مردم بگوید»، «روحانی روش محافظه‌کارانه را کنار بگذارد»،‌ «اضطراب درونی ما را خرافاتی می‌کند»، «فراکسیون امید دچار محافظه‌کاری شده است» و «افزایش سطح درآمد ملی با توسعه پتروشیمی» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه آرمان در شماره چهارشنبه 20 بهمن است.
 «روحانی دستاوردهای دولت را به مردم بگوید»، «روحانی روش محافظه‌کارانه را کنار بگذارد»،‌ «اضطراب درونی ما را خرافاتی می‌کند»، «فراکسیون امید دچار محافظه‌کاری شده است» و «افزایش سطح درآمد ملی با توسعه پتروشیمی» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه آرمان در شماره چهارشنبه 20 بهمن است.

** روحانی دستاوردهای دولت را به مردم بگوید
شهربانو امانی فعال سیاسی اصلاح‌ طلب در گفت وگو با آرمان بیان داشت: به عقیده من اکنون فرصت بسیار مغتنم و خوبی است که آقای روحانی مردم را نسبت به عملکردها و دستاوردهای دولت تدبیر و امید آگاه کند. رئیس‌جمهور دولت تدبیر و امید باید از گفتمان اعتدال و دستاوردهای آن به عنوان تفکر و استراتژی ماندگار آیت‌ا...‌هاشمی دفاع کند. من فکر می‌کنم با قطعیت یافتن کاندیداتوری آقای روحانی فرصتی خوبی برای ارائه کارنامه دولت یازدهم، نهادینه کردن بیش از پیش گفتمان اعتدال و استفاده از حداکثر توان مدیریتی کشور و همچنین اشاره به موانع و مشکلات تحول گرفته شده از دولت قبل، به وجود آمده است. چون در سال 92 فرصتی برای ارائه شاخص‌هایی که آقای روحانی تحویل گرفته بود، وجود نداشت. اکنون فرصتی است که آقای روحانی به مردم بگوید در کدام بخش‌های کشور موفقیتی قابل لمس کسب کرده و در کدام بخش‌ها به دلیل مشکلات ساختاری و همچنین مشکلات به ارث رسیده از دولت‌های قبلی، نتوانسته است که به اهداف خود برسد.

**روحانی روش محافظه‌کارانه را کنار بگذارد
سیدمحمود میر لوحی فعال سیاسی اصلاح ‌طلب در گفت وگو با آرمان گفت: آقای روحانی باید برخورد محافظه‌کارانه را کنار بگذارد و در حوزه اقتصاد و اشتغال، مسکن و گردشگری بیشتر تلاش کند، چون مردم رشد در این حوزه‌ها را بیشتر حس می‌کنند. البته قابل کتمان نیست که در حوزه نفت و حمل‌ونقل بین‌المللی اتفاقات خوبی رخ داده، اما می‌توان ذائقه مردم و به ویژه آنهایی را که در معرض تبلیغات دلواپسان هستند با فعال‌تر شدن حوزه مسکن و اقتصاد عمومی تغییر داد. اگر این‌چنین شود دسته سوم اصولگرایان که در بلاتکلیفی به سر می‌برند، به حمایت از اردوگاه آقای رئیس‌جمهور خواهند پرداخت و یا سکوت می‌کنند. واقعیت این است که افکار عمومی آنچنان با اصولگرایان همراه نیست و خود اصولگرایان نیز انرژی و انگیزه‌ای برای رقابت با آقای روحانی و ایجاد جریان سومی ندارند که بتواند متمایل به دولت احمدی‌نژاد و جبهه پایداری نباشد.

**اضطراب درونی ما را خرافاتی می‌کند
فرید براتی سده روانشناس به آرمان می‌گوید: از چند بعد می‌توان مساله باور به خرافات را مورد بررسی قرار داد؛ بعد اول این است که برخی روانشناسان معتقدند این موضوع ریشه در اضطراب درونی ما دارد و این اضطراب ناشی از ابهامی است که در بسیاری از مواقع در یک وضعیت وجود دارد و چون ما نمی‌توانیم پاسخ درستی به این وضعیت بدهیم، دچار اضطراب می‌شویم و تلاش می‌کنیم با تبیین‌های غیرواقعی و خرافی، به نحوی مساله را برای خود حل کنیم. بعد دیگر، موضع روانشناسان رفتارگرا است؛ آنها در تحقیقات آزمایشی خود نشان داده‌اند که خرافات یک رفتار تصادفی است که تقویت شده و به واسطه این تقویت، پایدار شده است.

** فراکسیون امید دچار محافظه‌کاری شده است
محمود صادقی استاد حقوق دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با آرمان بیان داشت: انتظار ما در ابتدای ورود به مجلس این بود که اعضای باتجربه فراکسیون امید که تجربه حضور در مجلس را داشتند در زمینه هایی مانند طرح ها و لوایح،کمک به نیروهای جوان و یا مدیریت صحن مجلس عملکرد تاثیرگذارتری از خود نشان بدهند که متاسفانه تاکنون این اتفاق رخ نداده است.بدون شک مهم ترین اولویت فراکسیون امید در ابتدای ورود به مجلس، حفظ آرامش مجلس و همچنین فضای سیاسی کشور بود. به همین دلیل اغلب نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس از انجام اقدامات تنش زا و مساله‌سازخودداری کردند.شاید برخی از دوستان انتظار داشتند که نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس در برخی مسائل عملکرد جدی تری داشته باشند. با این وجود سیاست فراکسیون امید حفظ آرامش مجلس و پرهیز از تنش آفرینی بوده است.به نظر من شاید همین رویکرد باعث شده که فراکسیون امید دچار محافظه کاری شود.

** افزایش سطح درآمد ملی با توسعه پتروشیمی
رضا پدیدار عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در گفت وگو با آرمان گفت: طرح‌های توسعه‌ای که در سال جاری اجرا شد توانست ضریب رشد صنعت پتروشیمی را به ارزش افزوده مناسبی برساند. مجموعه طرح‌های تکمیلی در پتروشیمی‌های کاویان، مروارید، تخت جمشید، صدف، عسلویه، هلدینگ خلیج فارس و... هر کدام نسبت به اول سال 12 میلیون تن رشد را نشان می‌دهند. به عبارت دیگر از میزان تولید ما که حدود 46 میلیون تن است، 20 میلیون تن در داخل کشور به فروش می‌رسد و مابه‌التفاوت آن که 26 میلیون تن است صادر می‌شود. بر اساس گزارش گمرک در 10 ماهه امسال بالغ بر 14 میلیارد دلار درآمد مستقیم پتروشیمی داشتیم. این میزان درآمد تا پایان سال میزان دریافت مستقیم ما را به حدود 18 میلیارد دلار می‌رساند، حال اگر دریافت‌های غیرمستقیم را هم در نظر بگیریم به بیش از 21 میلیارد دلار می‌رسد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: