کد خبر: ۹۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - 07 February 2017
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علت رکود شرکت‌های فعال در حوزه IT را عدم اتصال به بازار عنوان کرد.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علت رکود شرکت‌های فعال در حوزه IT را عدم اتصال به بازار عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، عیسی منصوری در جلسه‌ای با هدف بررسی طرح تکاپو که در سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تشکیل شد، اظهار کرد: مقوله‌ی کار یک بحث و اجرای آن در یک فضای هم‌افزا بحثی جدا است و باید تلاش خود را برای برون‌سپاری فعالیت‌ها و هدایت آنها به سمت پایین انجام دهیم.

وی به بیان حوزه‌های مختلف قابل اجرای طرح تکاپو در لرستان پرداخت و گفت: اولین حوزه‌ی طرح تکاپو در این استان، پوشاک است که با همت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فاز اول آن به اجرا درآمده است.

منصوری حوزه‌ی پوشاک را از کم دردسرترین رشته‌های مشاغل خانگی اعلام کرد و افزود: دوره‌های آموزشی دو ماهه‌ای برای افراد درنظر گرفته شده و آنها می‌توانند پس از گذراندن این دوره‌ها با استفاده از تسهیلات ویژه‌ای کارگاه‌های خیاطی را ایجاد کنند و این پروسه‌ی آموزش با حضور افراد جدید همچنان ادامه یابد.

وی حوزه‌ی دوم قابل اجرای طرح تکاپو در لرستان را زنبورداری عنوان کرد و آن را به عنوان یکی از شغل‌های مکمل استان دانست و خواستار بررسی عرصه‌ها برای افزایش تعداد کلونی شد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بحث IT شامل سه بخش زیرساخت، شبکه و تولید محتوا است، افزود: ساز و کار تکاپو در زمینه تولید محتوا بوده و توانایی و ظرفیت‌های افراد در حوزه‌های مختلفIT باید شناسایی شود.

منصوری استفاده از ظرفیت‌های موجود به‌ویژه ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای را در این حوزه بسیار موثر دانست و اضافه کرد: علت رکود شرکت‌های فعال در این زمینه عدم اتصال به بازار است و راه زنده نگهداشتن آنان با پرورش افراد در پایین‌دست، کمک به برون‌سپاری راحت‌تر افراد، استانداردسازی، گسترش کار در حوزه‌ی IT و کمک به اتصال آنان به بازارهای ملی و بین‌المللی امکان‌پذیر بوده و باز کردن عرصه و فضا برای پایدارتر کردن این اتصال‌ها و بالابردن تیراژ کار بسیار مفید است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: