کد خبر: ۹۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - 01 February 2017
«دهه فجر بهترین فرصت قدردانی از بزرگان است»، «لزوم توجه پزشکان به مسائل روانی»، «تفکیک میان منافع ملی و منطقه‌ای غیرممکن است»، «احساس خطر اصلاح‌ طلبان برای روحانی»، «کاندیدای اصلاح‌ طلبان فقط روحانی است» و «فرانسوی‌ ها مشتاق سرمایه‌ گذاری در ایران»‌ از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه آرمان در شماره چهارشنبه 13 بهمن است.
«دهه فجر بهترین فرصت قدردانی از بزرگان است»، «لزوم توجه پزشکان به مسائل روانی»، «تفکیک میان منافع ملی و منطقه‌ای غیرممکن است»، «احساس خطر اصلاح‌ طلبان برای روحانی»، «کاندیدای اصلاح‌ طلبان فقط روحانی است» و «فرانسوی‌ ها مشتاق سرمایه‌ گذاری در ایران»‌ از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه آرمان در شماره چهارشنبه 13 بهمن است.

** دهه فجر بهترین فرصت قدردانی از بزرگان است
آیت ‌الله هاشم زاده هریسی از یاران و همراهان امام خمینی در گفت وگو با آرمان گفت: نباید فراموش کرد که تغییر همان تکامل است. کسی که قائل به تغییر نباشد، به رشد و کمال نمی‌رسد. اگر درگیر غرور و غفلت باشیم و خود را بازشناسی نکنیم، به‌طور طبیعی نمی‌توانیم تغییر‌ کنیم. مساله دوم که لازم است به آن هم اشاره شود، این است که باید به افرادی که در مسیر انقلاب و پیشبرد نظام فعالیت و تلاشی داشته‌اند، احترام گذاشته شود، یعنی حرمت بزرگان و شخصیت‌هایی که برای این کشور کاری انجام داده‌اند، حفظ شود؛ به ویژه در ایام دهه فجر از بزرگان خود قدردانی کنیم. اگر از دنیا رفته‌اند نیز یاد آنها را گرامی بداریم.

** لزوم توجه پزشکان به مسائل روانی
بهروز بیرشک، روانشناس در گفت‌وگو با آرمان می‌گوید: ما یک ارتباط تنگاتنگ بین جسم و روان می‌بینیم و این دو تاثیر بسیار زیادی روی هم دارند و اگر صرفا به جنبه‌های جسمانی توجه کنیم، اشتباه بسیار بزرگی را مرتکب شده‌ایم. بدون توجه به جنبه‌های روحی و روانی، روند درمان به صورت ناتمام باقی می‌ماند.

** تفکیک میان منافع ملی و منطقه‌ای غیرممکن است
جت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی وزیر اطلاعات دوران اصلاحات در گفت وگو با آرمان بیان داشت: در وهله نخست، جمهوری اسلامی درتاسیس و تثبیت ساختارخود، همواره بر انسجام اسلامی و وحدت جهان اسلام، همکاری و همزیستی کشورهای اسلامی و سیاست تنش زدایی و تشنج زدایی در منطقه و به‌ویژه در میان کشورهای جهان اسلام، تاکید داشته است. و این امری غیر قابل انکار است. اما باید توجه داشت که اساسا تفکیک میان منافع ملی و منطقه‌ای ایران، امری غیرممکن است، زیرا مهم‌ترین منفعت ملی ما امنیت ملی ماست و تامین امنیت ملی بدون تامین امنیت ما در افغانستان، سوریه، عراق و برخی مناطق دیگر امکان پذیر نیست و به معنای دقیق‌تر امنیت ما به امنیت آن مناطق گره خورده است.

** احساس خطر اصلاح‌طلبان برای روحانی
فاطمه راکعی نماینده مجلس ششم و دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش در گفت وگو با آرمان می گوید: آقای روحانی با منتقدان جدی روبه رو است که عزم خود را جزم کرده اند که ایشان در انتخابات ریاست جمهوری آینده شکست بخورند. این در حالی است که مخالفت‌ها وکارشکنی‌ها از ابتدای تشکیل دولت تاکنون به شکل‌های مختلف وجود داشته است و تندروهای سیاسی تلاش کرده‌اند دولت آقای روحانی را تحت فشار قرار دهند.وضعیت به گونه ای است که اصلاح‌طلبان درباره آینده آقای روحانی احساس خطر می‌کنند.در نتیجه آقای روحانی در شرایطی نیست که علاوه بر وظیفه ریاست جمهوری، نقشی فراتر از رئیس جمهور را ایفا کند و تلاش کند جای آیت‌ا...هاشمی را پر کند.

** کاندیدای اصلاح‌ طلبان فقط روحانی است
مرتضی حاجی وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات در گفت وگو با آرمان می گوید: آقای روحانی در شرایطی فوق‌العاده مطلوب پا به عرصه انتخاباتی می‌گذارد و هیچ رقیبی نیست که یارای رویارویی‌اش را داشته باشد. مردم قدر رای سال 92 خود را متوجه شده‌اند و دقیقا به همین دلیل دوباره پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند تا با خلق حماسه‌ای دیگر کشور را در مسیر اعتدال و البته پیشرفت نگه دارند و روحانی بتواند با قدرت بیشتری برنامه‌های باقیمانده‌اش را اجرایی کند.

** فرانسوی‌ ها مشتاق سرمایه‌ گذاری در ایران
سید رضی‌الدین حاجی آقامیری، عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌و‌گو با آرمان می‌گوید: برخی مواقع اتفاقاتی که در دنیا می‌افتد جنبه‌های مثبت و منفی گوناگونی دارد. اگر جنبه‌های منفی اتفاقات اخیر را در نظر نگیریم، در شرایط فعلی، وضعیت اقتصادی که اروپا در رابطه با سیاست‌های آمریکا با آن درگیر است، منجر به داشتن ارتباط تجاری بهتری با ایران می‌شود. همچنین این مساله یک فضای رقابتی در کشورهای اروپایی ایجاد کرده است. به عنوان نمونه کشورهای آلمان، فرانسه و ایتالیا هر کدام به نوعی خواستار بهره‌مندی از امکانات موجود در معاملات تجاری با ایران هستند و در این راستا با یکدیگر رقابت می‌کنند تا بتوانند هر کدام قراردادهای بهتری با ایران امضا کنند. در مجموع به نظر می‌رسد ارتباطات تجاری ایران و اروپا آینده خوب و روشنی داشته باشد. در رابطه با روابط تجاری ایران و فرانسه هم باید گفت رابطه این دو کشور از گذشته سابقه خوبی داشته و ایران در حوزه‌های مختلفی مانند صنعت خودرو با آن کشور همکاری‌هایی زیادی تا به امروز داشته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: