کد خبر: ۹۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - 31 January 2017
رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در مراسم بزرگداشت چهارمین سال درگذشت حسن حبیبی، گفت: مرحوم حبیبی فرهنگ‌ ایران را به خوبی می شناخت و برای آن ارزش قائل بود، از همه مظاهر فرهنگ و تمدن ایران حمایت می کرد و جلوه این علاقه تلاش وی برای تاسیس فرهنگستان‌ها ‌بود و به دلیل عشق او به ایران فرهنگستان‌ها تاسیس شد.
 روزنامه اطلاعات در شماره سه شنبه 12 بهمن، نوشت: رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در مراسم بزرگداشت چهارمین سال درگذشت حسن حبیبی، گفت: مرحوم حبیبی فرهنگ‌ ایران را به خوبی می شناخت و برای آن ارزش قائل بود، از همه مظاهر فرهنگ و تمدن ایران حمایت می کرد و جلوه این علاقه تلاش وی برای تاسیس فرهنگستان‌ها ‌بود و به دلیل عشق او به ایران فرهنگستان‌ها تاسیس شد.

این روزنامه در تیتر نخست با انتشار عنوان رییس‌جمهوری: گفتمان و کلام امام چراغ راه ماست، آورد: حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهوری و اعضای هیات ‌دولت صبح دیروز و در آستانه سی و هشتمین بهار آزادی و ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور در حرم مطهر امام‌خمینی‌(ره) و گلزار شهدای بهشت‌زهرا، ضمن ادای احترام، با آرمان‌های بلند امام ‌راحل و شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع‌مقدس تجدید عهد کردند. رییس ‌جمهوری با تأکید بر این که دولت یازدهم خود را وامدار امام‌ و متعهد به رهروی از مسیر، راه و گفتمان ایشان با هدایت‌های مقام معظم رهبری می‌داند، ‌گفت: در شرایط کنونی نیازمند راه و گفتمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هستیم. روحانی در این مراسم و در جمع خبرنگاران با بیان این که گفتمان امام‌خمینی ‌اتصال انقلاب به نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: این گفتمان پیروی، پیگیری و پیشبرد آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی همچون آزادی و استقلال در متن جمهوری اسلامی ایران است. 

روزنامه اطلاعات با درج عنوان تشییع پیکر 16 شهید آتش‌نشان بر شانه‌های مردم قدرشناس، نوشت: مردم قدرشناس تهران دیروز پیکرهای 16 آتش‌نشان شهید حادثه ساختمان پلاسکو راپس از اقامه نماز توسط آیت‌الله امامی‌کاشانی در مصلی تا قطعه 50 بهشت زهرا(س) بدرقه کردند. ‏قشرهای مختلف مردم و جمعی از مسئولان عالیرتبه کشور در مصلی حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه و عزاداری در مراسم نماز بر شهیدان نیز شرکت کردند. ‏مردم در این آیین پلاکاردهایی از جمله آتش‌نشان شهید جانفشان، آتش‌نشانان شهادت مبارک، شهدای آتش‌نشان همه ما شرمنده‌ایم، خداحافظ حافظان شهر، سپاس مردان ایثار و شهادت و بدرود قهرمانان شهید را در دست داشتند.

19 میلیون نفر از جمعیت کشور در مناطق نامطلوب زندگی می‌کنند، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: معاون اول رئیس جمهوری به صورت سرزده از ایستگاه راه آهن تهران بازدید کرد و از نزدیک در جریان خدمات رسانی به مسافران و مشکلات موجود قرار گرفت. به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری در حاشیه این بازدید سرزده از ایستگاه راه آهن تهران در جمع خبرنگاران گفت: حدود ۱۹ میلیون نفر از جمعیت کشور در بافت‌های ناکارآمد یعنی حاشیه شهرهای بزرگ اعم از تهران ،مشهد، اصفهان و حتی شهرهای مرزی چون زاهدان و چابهار زندگی می‌کنند. با توجه به این که وضع خدمات‌رسانی و واحدهای مسکونی که این جمعیت در این مناطق در آنها ساکن هستند مناسب نیست و وضع مطلوب ندارد باید راهکاری بیابیم تا ساکنان این مناطق از شرایط بهتری برخوردار شوند. البته در این مناطق انجام خدمات‌رسانی با کمک بخش خصوصی راحت‌تر از مناطق مرکزی فرسوده مرکز شهرهاست.

روزنامه اطلاعات با انتخاب عنوان ترامپ فرمان آماده‌باش ارتش آمریکا را برای جنگ جهانی صادر کرد، آورد: پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ نوشت: رییس‌جمهوری آمریکا به ارتش این کشور دستور داد تا برای یک جنگ جهانی آماده شود. به گزارش این وب سایت،دونالد ترامپ در دیدار خود با مقامات وزارت دفاع این کشور، فرمان آماده باش ارتش آمریکا را برای جنگ جهانی صادر کرد. ترامپ هنگامی‌که از پنتاگون بازدید می‌کرد، در فرمانی اجرایی از ارتش خواست تا با بازسازی گسترده، وسیع و گسترش نیروها، شامل زرادخانه اتمی‌علیه روسیه و چین آماده شود. ترامپ در حال امضای اسناد گفت: من فرمانی اجرایی را امضا می‌کنم که بر اساس آن نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا در سطحی وسیع بازسازی شوند. ترامپ در ادامه که فرمان دوم مبنی بر تعلیق مهاجرت شهروندان برخی از کشورها به آمریکا را امضا می‌کرد، گفت: از ایالات متحده در برابر حملات تروریستی کشورهای خارجی محافظت کنید.

«آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: راه اساسی برخورد با ‌فضای مجازی فیلتر نیست» و « رژیم بحرین در پی اعتراضات گسترده مردمی، محاکمه شیخ عیسی قاسم را به تعویق انداخت» دیگر عنوان های نیم صفحه نخست این روزنامه را به خود اختصاص داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: