کد خبر: ۹۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - 30 January 2017
دستور ترامپ برای ممانعت از ورود پناهجویان و اتباع 7 کشور عمدتا مسلمان به آمریکا طی 2روز گذشته اعتراض‌های گسترده‌ای را در آمریکا و دیگر کشورهای جهان به‌دنبال داشته است؛ ایران در اعتراض به تصمیم ترامپ سفیر سوئیس را احضار کرد. صدراعظم آلمان و نخست وزیر انگلیس مخالفت خود را با لغو ویزای مسلمانان اعلام کردند.
روزنامه همشهری در شماره دوشنبه 11 بهمن در تیتر یک، نوشت: دستور ترامپ برای ممانعت از ورود پناهجویان و اتباع 7 کشور عمدتا مسلمان به آمریکا طی 2روز گذشته اعتراض‌های گسترده‌ای را در آمریکا و دیگر کشورهای جهان به‌دنبال داشته است؛ ایران در اعتراض به تصمیم ترامپ سفیر سوئیس را احضار کرد. صدراعظم آلمان و نخست وزیر انگلیس مخالفت خود را با لغو ویزای مسلمانان اعلام کردند.

این روزنامه با انتشار عنوان آتش نشانان خاطرات فداکاری های دفاع مقدس را زنده کردند، آورد: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی با بزرگداشت فداکاری با شکوه و مظلومانه آتش‌نشانان مؤمن و با اخلاص در حادثه پلاسکو و با تشکر از همه دستگاهها و افرادی که در این ده شبانه‌روز تلخ با همه‌ی توان، کار بزرگی را به پایان رساندند، خاطرنشان کردند: این شهیدان، یک بار دیگر خاطرات فداکاریهای دوران دفاع مقدس را زنده کردند و نشان دادند که ایرانی مؤمن آنجا که پای خطرپذیری برای ادای وظیفه در میان باشد، عزمی راسخ و شجاعتی مثال‌زدنی را تجسّم می‌بخشد و در راه خدا متاع جان را بی‌چند و چون عرضه می‌کند.

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان دردسرهای بدهکار بزرگ برای تسویه بدهی، نوشت: اظهارات وزیر اقتصاد نشان می‌دهد دولت و شرکت‌هایش بالغ بر 700 هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی و شبکه بانکی بدهکار است. آمارهای نگران‌کننده که البته دولت امیدوار است بخشی از این بدهی فزاینده را با استفاده از ابزارهایی چون تسویه در قالب درآمد ناشی از تفاوت فروش نرخ ارز به قیمت آزاد و دولتی و فروش اوراق خزانه کم کند.علی طیب‌نیا، اخیرا گفته بود: در روزهای ابتدایی دولت تصور می‌کردم رقم بدهی 150 هزار میلیارد تومان است اما الان رقم بدهی دولت بین 600 تا 700 هزار میلیارد تومان برآورد شده است. طیب‌نیا با اشاره به اینکه تا قبل از سال 92 هیچ واحد سازمانی مسئول محاسبه بدهی دولت نبود، گفته درست است که بدهی‌ها نسبت به گذشته بزرگ شده اما نسبت به تولید ناخالص داخلی عدد قابل ملاحظه‌ای نیست اما مشکل بزرگ ما نابسامانی این بدهی است. از سوی دیگر محمد‌رضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت هم گفته که «دولت یازدهم از استقراض از نظام بانکی و چاپ اسکناس که ایجاد رونق می‌کند، خودداری کرده است.»

این روزنامه با انتخاب عنوان کمیته حقیقت یاب پلاسکو در شورای شهر تشکیل می شود، می نویسد: امروز پیکر مطهر شهدای آتش‌نشان حادثه ساختمان پلاسکو از مصلای تهران تشییع می‌شود. به همین مناسبت اعضای شورای شهر تهران در جلسه دیروز ضمن انتشار بیانیه‌ای، از شهروندان دعوت کردند با حضور باشکوه خود در این مراسم، فرهنگ قدردانی از ایثار را به نمایش بگذارند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «مفتخریم ضمن اعلام حضور در این عزم ملی، شهروندان تهرانی را به حضور و پاسداشت همت و غیرت این جوانان فداکار دعوت کنیم تا در کنار یکدیگر، مرهمی هرچند اندک بر دل‌های زخم‌دیده مصیبت‌دیدگان این حادثه دردناک باشیم.» روز گذشته همچنین پیشنهاد تشکیل کمیته حقیقت‌یاب‌ مستقل درباره حادثه پلاسکو به‌عنوان یک طرح‌دو‌فوریتی به امضای اعضای حاضر درجلسه رسید تا در جلسه آتی به رأی گذاشته شود. 

متروی فرودگاه امام خمینی در ایستگاه نهایی؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری است؛ در ادامه می خوانیم: مهم‌ترین خط متروی اقماری تهران با هدف اتصال پایتخت به بزرگ‌ترین فرودگاه بین‌المللی کشور در آخرین ایستگاه ساخت قرار دارد. خط متروی فرودگاه امام خمینی تاکنون 91درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سال 96نخستین مسافران را به پایتخت می‌رساند. متروهای اقماری می‌توانند ترافیک معابر پایتخت را به نحو چشمگیری کاهش دهند و مانع از تردد وسایل نقلیه از شهرهای اطراف شوند. هابیل درویشی، مدیرعامل شرکت متروی تهران در گفت‌وگو با همشهری تصریح کرد: این پروژه 52کیلومتر طول دارد و در 3فاز تعریف شده است؛ فاز اول از ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب سال گذشته به بهره‌برداری رسیده بود. فاز دوم از شهر آفتاب تا فرودگاه امام هم‌اکنون در حال اجراست و همکاران من به‌صورت شبانه‌روزی در 2شیفت مشغول کار در این خط هستند و امیدواریم با همت شبانه‌روزی کارگران و مهندسان ایرانی، در ماه‌های پیش رو و در سال 96فاز دوم آن را به بهره‌برداری برسانیم.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «سید خلوت نشین»، «137 پزشکی راه اندازی می شود» و «اهواز در خاک ریزگردها» را منتشر کرد و در ستون یادداشت عنوان «فردا روز موعود برای 6 میلیون نفر» به قلم سیدحسن حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: