کد خبر: ۹۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - 29 January 2017
رئیس‌جمهوری روسیه و همتای آمریکایی وی در تماسی تلفنی نسبت به تلاش در راستای بهبود روابط دو کشور و افزایش همکاری‌ها در حوزه مسائل سوریه متعهد شدند.

رئیس‌جمهوری روسیه و همتای آمریکایی وی در تماسی تلفنی نسبت به تلاش در راستای بهبود روابط دو کشور و افزایش همکاری‌ها در حوزه مسائل سوریه متعهد شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری راشا تودی، سرویس مطبوعاتی کرملین با انتشار بیانیه‌ای از تماس تلفنی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی وی خبر داد.

در حالی که روابط آمریکا و روسیه در حال حاضر شاهد چالش‌ها و تنش های متعددی است، رهبران دو کشور در گفت‌وگوی خود توافق کردند که در راستای احیای این روابط تلاش کرده و در خصوص حل بحران سوریه اقدامات بیشتری به عمل آورند.

بر اساس بیانیه کرملین، دو طرف نسبت به داشتن همکاری مشترک و فعال در راستای ثبات‌بخشی و توسعه همکاری‌ها و روابط میان واشنگتن و مسکو ابراز تمایل کردند.

کرملین همچنین اعلام کرده که پوتین و ترامپ در خصوص انجام تمهیدات لازم جهت برگزاری نخستین دیدار میان این دو توافق کرده‌اند.

در بیانیه سرویس مطبوعاتی کرملین آمده است که این گفت‌وگوی تلفنی در فضایی مثبت انجام شد.

این دو رییس‌جمهور همچنین در مورد اهمیت داشتن روابط شخصی و منظم و لزوم انجام گفت‌وگوهای رودررو در آینده صحبت کردند. گفت‌وگوی دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین نخستین مکالمه آنها بعد از رسیدن ترامپ به مقام ریاست‌جمهوری بوده است.

بر اساس گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، رهبران آمریکا و روسیه در جریان این گفت‌وگو با جزئیات در مورد همکاری برای مبارزه با تروریسم، بحران اعراب و اسرائیل، وضعیت اوکراین، روابط اقتصادی دوجانبه و وضعیت پرونده هسته‌ای ایران صحبت کرده‌اند.

رئیس‌جمهوری روسیه و همتای آمریکایی وی همچنین همکاری واقعی واشنگتن و مسکو را برای مبارزه با داعش و سایر گروه‌های تروریستی در سوریه را مورد تأکید قرار دادند.

این گفت‌وگو در شرایطی انجام شده که خبرهای تایید نشده، از احتمال اقدام دولت دونالد ترامپ برای رفع تحریم روسیه حکایت دارد. این تحریم ها در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما، بر سر دخالت روسیه در اوکراین و اتهام دخالت مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده وضع شده بودند.

به دنبال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات و پیش از شروع دوره ریاست جمهوری او، ولادیمیر پوتین در تماسی تلفنی پیروزی وی را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در زمان دولت جدید آمریکا روابط دو کشور توسعه یابد. در پی آن گفت‌وگو، کرملین خبر داد که دو رئیس‌جمهور درباره سوریه صحبت کرده‌ و روابط جاری روسیه و آمریکا را "بسیار غیررضایت‌بخش" دانسته‌اند.
برچسب ها: ترامپ ، پوتین ، سوریه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: