کد خبر: ۹۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - 27 January 2017
اگر ما از امروز به بهانه اتفاق ناگوار ساختمان پلاسکو، به احترام مظلومیت حادثه‌دیدگان، همه کسانی که خسارت دیده‌اند و خون شهدا با خودمان عهد کنیم که به کالاهای ایرانی پایبند باشیم، این اطمینان را می‌دهم که در کمتر از دو سال، هیچ وابستگی‌ای به پوشاک خارجی نداشته باشیم.

دبیر کارگروه مد و لباس گفت: اگر ما از امروز به بهانه اتفاق ناگوار ساختمان پلاسکو، به احترام مظلومیت حادثه‌دیدگان، همه کسانی که خسارت دیده‌اند و خون شهدا با خودمان عهد کنیم که به کالاهای ایرانی پایبند باشیم، این اطمینان را می‌دهم که در کمتر از دو سال، هیچ وابستگی‌ای به پوشاک خارجی نداشته باشیم.

حمید قبادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این‌که مردم با خریدن «پوشاک ایرانی» برای عید چقدر می‌توانند به مغازه‌دارها و تولیدکنندگان پوشاک و کسانی که از حادثه ساختمان پلاسکو خسارت دیده‌اند، کمک کنند، توضیح داد: این حادثه بهانه‌ای بود تا به ظرفیت گسترده داخلی اعتنا شود. هرچه توجه‌مان را به این موضوع بیشتر کنیم، مشروط به این‌که توجه، حمایت و پشتیبانی از کالای ایرانی را به‌شکل پایدار جلو ببریم، به مردم اطمینان می‌دهم وابستگی ما در این حوزه در مدت کمتر از دو سال از بین برود.

او ادامه داد: اگر دست از مارک‌پوشی و توجه به برندها برداریم و به تولیدات داخلی نگاه کنیم، این اطمینان را می‌دهم که در مدت دو سال آینده، هیچ نیازی به پوشاک وارداتی نخواهیم داشت. اگر مردم دو سال تلاش کنند که از جنس خارجی در حوزه مد و لباس استفاده نکنند، وابستگی ما به پوشاک خارجی کاملا قطع خواهد شد و می‌توانیم در حوزه اقتصاد مقاومتی این موضوع را محقق کنیم.

دبیر کارگروه مد و لباس اظهار کرد: بعد از این اتفاق، برای گفت‌وگو به یکی از شبکه‌های تلویزیونی رفته بودم که یکی از صدابردارها به من گفت، پس با این اتفاق ما باید شاهد افزایش قیمت پوشاک در شب عید باشیم؟ من پاسخ دادم این صحبت اشتباه است. ما نباید تحت تاثیر این‌که ساختمان پلاسکو، مرکز پوشاک ایران بود، قرار بگیریم. این ساختمان که کل پوشاک ایران را تامین نمی‌کرد.

قبادی همچنین درباره نقش کارگروه مد و لباس در کنار سایر بخش‌ها در اتفاق ساختمان، اظهار کرد: حادثه ساختمان پلاسکو، موضوعی ملی و فرابخشی است. ما نیز به‌عنوان کارگروه ساماندهی مد و لباس از بدو امر با حضور اتحادیه‌های صنفی مربوط که به نوعی اعضای کارگروه مد و لباس هستند، در کنار حادثه‌دیده‌ها بودیم.

او گفت: نمایند ما در جلسات گروه‌های صنفی در این اتفاق حضور داشت. هر کجا لازم است اقدام دولتی صورت بگیرد، ما نیز به‌عنوان یک نهاد دولتی در کنار آن‌ها هستیم. به عبارتی اتحادیه‌های صنفی به‌عنوان بازوهای اجرایی کارگروه مد و لباس از بدو امر در بطن موضوع بودند و ما حمایت لازم را از این اتحادیه‌ها می‌کنیم، کما این‌که کارگروه مد و لباس از دقایق ابتدایی رخ دادن این اتفاق، بیانیه‌ای منتشر کرد. من با اتحادیه مدام در تماس بودم و مسائل لازم را منتقل می‌کردم.

دبیر کارگروه مد و لباس افزود: ما نیز در تامین فضا و سایر امکانات تلاش و کمک می‌کنیم، اما به هر شکل نمایندگان مستقیم ما اتحادیه‌ها هستند که به‌صورت فعال در این زمینه حضور فیزیکی داشتند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: