کد خبر: ۹۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - 26 January 2017
«3 پرده از پلاسکو پس از 7 روز»، «سونامی مگامال‌ها»، «امیر مهدی کیا: برای شاه شدن 15 کیلو کم کردم» و «خاطره حاتمی: دوست دارم برشی از زندگی مردم را بازی کنم» مهمترین موضوع های اختصاصی روزنامه جام جم در شماره پنجشنبه هفتم بهمن است.
 «3 پرده از پلاسکو پس از 7 روز»، «سونامی مگامال‌ها»، «امیر مهدی کیا: برای شاه شدن 15 کیلو کم کردم» و «خاطره حاتمی: دوست دارم برشی از زندگی مردم را بازی کنم» مهمترین موضوع های اختصاصی روزنامه جام جم در شماره پنجشنبه هفتم بهمن است.

** 3 پرده از پلاسکو پس از 7 روز
با پیدا شدن پیکر شهدای آتش‌نشان از دیروز، فاجعه پلاسکو وارد مرحله تازه‌ای شد که مراسم تشییع پیکرها را به تعویق انداخت، از سویی گزارش میدانی خبرنگار ما از وضعیت بازماندگان حادثه نشان می‌دهد که بیکار شدگان همچنان در پی بیمه بیکاری‌اند و این بیمه فعلا در دست‌انداز تامین اجتماعی قرار دارد. به نظر می‌رسد مصوبه دیروز هیات دولت مبنی بر حمایت از بیکاران و کسبه پلاسکو بتواند گره این مشکل را حل کند. همه ما وقتی شاهد اتفاق ناگواری می‌شویم، سریعا واکنش نشان می‌دهیم و از شدت احساسات، صحبت‌هایی را بیان می‌کنیم. از آتش ساختمان پلاسکو و تخریب کامل آن گرفته تا درباره سلفی افراد با این ساختمان و شهادت آتش‌نشانان، واکنش نشان دادیم و جالب این که این موضوع به دولتمردان نیز سرایت کرده است. زمانی که ساختمان پلاسکو فروریخت، همه بخش‌های تهران در حالت آماده‌باش قرار گرفتند و دستگاه‌های اقتصادی نیز وارد ماجرا شدند. 

**سونامی مگامال‌ها
فقط کافی است سرتان را بالا بگیرید و یک نگاه دقیق‌تر به اطرافتان بیندازید، به احتمال زیاد سایه سنگین یکی از مال‌ها، سیتی‌سنترها و غول‌های تجاری و تفریحی را درست بالای سرتان احساس می‌کنید. برج‌هایی بزرگ و چندطبقه که یا در حال ساخت و ساز هستند و در یک چشم به‌هم زدن در مسیر رفت و آمد شما قد می‌کشند. مال‌ها، ‌سیتی‌سنترها و فروشگاه‌های بزرگ تجاری، دیگر پدیده‌های جدیدی در سطح شهرها نیستند،‌ خرید از آنها اگر تا چند سال پیش تجربه‌ای مختص مسافران از خارج برگشته بود، حالا به تجربه مشترک بسیاری از شهروندان کلانشهرها تبدیل شده‌اند و از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب کشور، کلانشهری نمانده که از پس‌لرزه‌های حضورشان در امان باشد. پدیده‌ای همه‌گیر که از همان ابتدا زنگ خطر را برای مسئولان به صدا درآورده و با این حال توجه هیچ نهاد متولی‌ای را به خودش جلب نکرده است.

**برای شاه شدن 15 کیلو کم کردم
امیر مهدی‌کیا بازیگر نقش شاه در سریال «معمای شاه» در گفت و گویی اظهار داشت: من برای بازی در این نقش زحمت زیادی کشیده‌ام؛ از همان اولین باری که این نقش را به‌عهده گرفتم و حتی زمانی که قرار شد در «معمای شاه» هم همین نقش را به‌عهده داشته باشم، کلی مطالعه کردم؛ بیش از 15 جلد کتاب خواندم، فیلم‌های زیادی دیدم، 15کیلو وزن از دست دادم و سخت تلاش کردم به واقعیت نزدیک بشوم. بازی در نقش‌هایی که وجود خارجی دارند و مردم آنها را می‌شناسند خیلی کار سختی است و من واقعا می‌ترسیدم نکند از پس کار برنیایم. تصور کنید نقش کسی را به شما بسپارند که تمام مردم کشور او را می‌شناسند و همه می‌توانند بازی تو را قضاوت کنند! این کار خیلی سختی است. 

**دوست دارم برشی از زندگی مردم را بازی کنم
خاطره حاتمی با دو نمایش در سی‏وپنجمین جشنواره بین‏المللی تئاتر فجر حاضر است؛ اسکورسیزی به کارگردانی رسول کاهانی که سه‏شنبه‏شب اجرا شد و رویای یک نیمه‏شب تابستان که فردا، جمعه قرار است در قالب جشنواره اجرا شود. البته هر دو نمایش، پیش از شرکت در این دوره از جشنواره، برای عموم به نمایش درآمده‏ است. حاتمی در گفت و گویی تصریح کرد: سلیقه شخصی من کاملا با رئالیسم اجتماعی همخوان است. فکرش را بکنید، قسمتی از زندگی روزمره و کاملا ملموس و واقعی‏تان را برش زده‏اید و روی صحنه به اجرا می‏گذارید. ما به این واقعگرایی نیاز داریم و مردم هم از آن بیشتر استقبال می‌کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: