کد خبر: ۹۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - 24 January 2017
مسوول فدراسیون فوتبال عراق اظهار کرد ایرانی‌ها به خاطر وضعیت نامشخص سرمربی تیم ملی فوتبال کشورشان دیدار دوستانه در اواخر اسفند را لغو کردند.
 روزنامه اعتماد درگزارشی، نوشت: خبر کوتاه بود اما پشت‌پرده این خبر، اتفاقات عجیب و غریبی در شرف وقوع است. روزنامه الیوم در گزارشی نوشت: مسوول فدراسیون فوتبال عراق اظهار کرد ایرانی‌ها به خاطر وضعیت نامشخص سرمربی تیم ملی فوتبال کشورشان دیدار دوستانه در اواخر اسفند را لغو کردند.

در این گزارش آمده است: مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد سران فوتبال ایران از لغو دیدار دوستانه با این کشور به صورت رسمی عذرخواهی کرده است. محمد خلف گفت‌: پیش‌تر قرار بود تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران و عراق در 28 اسفندماه در تهران بازی دوستانه‌ای را برگزار کنند اما به دلیل نامشخص بودن وضعیت کارلوس کی‌روش، سرمربی ایران، فدراسیون فوتبال این کشور در نامه رسمی عذرخواهی خودش را از فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد. او در ادامه گفت‌: دو بازی حساس برابر استرالیا و عربستان در انتخابی جام جهانی خواهیم داشت و قصد داریم بازی دوستانه خوبی داشته باشیم. برای کشورهای مختلفی از جمله ازبکستان، بحرین و سوریه، درخواست بازی دوستانه داریم اما هنوز آنها جوابی به ما ندادند. پیش‌تر دیدار دوستانه ایران و مراکش نیز در امارات لغو شده بود. ملی‌پوشان ایران بعد از پایان دوره رفت انتخابی جام جهانی در یافتن بازی دوستانه موفق نبوده است.

** خبر محرمانه سایت آی‌اسپورت
کارلوس کی‌روش پس از اعلام استعفای خود، با رسانه‌های ایرانی مصاحبه‌ای انجام نداده و مواضعش را از طریق فیس‌بوک یا مصاحبه با رسانه‌های خارجی بیان می‌کند. مهدی تاج مدتی پیش اعلام کرد که کی‌روش وارد ایران شده ولی در این مدت کسی مرد پرتغالی را ندیده است. در برخی رسانه‌ها هم عنوان شده که غیر از تاج کسی کی‌روش را ندیده و این در حالی است که محمود اسلامیان هم مدعی جلسه با سرمربی پرتغالی ایران در تهران شده است. با این حال ابهاماتی درباره حضور کی‌روش در تهران وجود دارد و این ابهامات با انتشار خبر سفر مخفیانه تاج به امارات بیشتر هم شده و حالا برخی معتقدند که کی‌روش اصلا به ایران برنگشته است. 

اما روز گذشته خبر سفر تاج به مالزی در راهروهای فدراسیون منتشر شد. گفته شد تاج به AFC رفته تا درباره ماجرای میزبانی ایران در لیگ قهرمانان آسیا با مدیران فوتبال آسیا صحبت و از حقوق فوتبال ایران دفاع کند. اما حالا افشا شده که تاج اصلا به مالزی نرفته بلکه مقصد او دوبی بوده. رییس فدراسیون فوتبال به امارات رفته تا با کارلوس کی‌روش مذاکره و او را راضی به حضور در ایران کند. حتی شنیده شده مسوولان فدراسیون و ارباب‌رجوع طبقه چهارم هم نباید در جریان این سفر قرار می‌گرفتند. گفته می‌شود کی‌روش این‌بار جدی‌تر از همیشه در فکر قطع همکاری با ایران است و شایعه مذاکرات آفریقای جنوبی با او نیز بار دیگر مطرح شده و چه‌بسا او ترجیح بدهد در جام جهانی 2018 با نماینده آفریقا حضور یابد؛ اتفاقی که باب میل مدیران فدراسیون ایران نیست.

** کی‌روش کجاست؟
دیگر خبری از بیانیه‌های کی‌روش نیست. این پرسش اهالی فوتبال است و البته جواب کاملی هم ندارد چرا که معمولا کی‌روش تا بخواهد آتشش خاموش شود مدت‌های مدیدی زمان سپری می‌شود. با این حال تلاش فدراسیون در سکوت خبری پیرامون این ماجرا وجود داشت و جلسات زیادی در این رابطه برگزار شده و حداقل چند روزی هست که بیانیه‌ای صادر نشده است. تاج در این مدت جلسات و گفت‌وگوهای تلفنی زیادی با طرفین دعوا داشت. نخستین کاری که کرد با طاهری گفت‌وگو کرد تا طاهری جلوی برانکو را برای پاسخگویی بگیرد. طاهری هم‌چنین کرد؛ او در حالی که بیانیه برانکو تقریبا آماده شده بود جلوی برانکو را گرفت و این مورد را به ضرر پرسپولیس دانست. جلسه طاهری با تاج البته حاشیه‌هایی هم از سوی تیفوسی‌های قرمز درست کرد چون برخی هواداران پرسپولیس دوست داشتند جنگ همچنان ادامه پیدا کند تا کی‌روش در این جنگ شکست بخورد. با این حال طاهری درست عمل کرد و جلوی برانکو را گرفت.

جلسه‌های بعدی تاج با کی‌روش برگزار شد. کی‌روش در این جلسات گله‌های بسیار زیادی داشت؛ از لغو اردوها گرفته تا آماده نبودن زمین کمپ تیم ملی و البته اردوی امارات که به هم ریخت. او توضیح داد که در این مدت خواسته‌هایش برآورده نشده و البته با این وجود توانسته 10 لژیونر به فوتبال ایران اضافه کند و در اردوها بازیکنانی مثل محمدی و عزت الهی و... را ساخته و در تیم ملی شکوفا کرده است. با این حال تاج به او دلگرمی داد اما کی‌روش همچنان اعلام کرد که مسوولیت بازی با قطر با خود فدراسیون فوتبال ایران است.

** آرامش قبل از توفان؟
به هر حال فعلا چند روزی هست که کی‌روش بیانیه نداده و اگرچه او نشان داده در این زمینه قابل اعتماد نیست و تا به دست آوردن آنچه می‌خواهد از پا نمی‌نشیند اما فدراسیون تلاش خودش را در سکوت انجام داد. باید دید تلاش‌های تاج چند روز دوام می‌آورد و در نهایت کار کی‌روش و تیم ملی ایران به نتیجه می‌رسد یا نه و از این مهم‌تر اینکه آیا این سکون دو روزه آرامش قبل از توفان است؟

** فدراسیونی‌ها هم خبر ندارند
گویا اعضای هیات‌رییسه خبری از روند مذاکرات ندارند. دیروز محمود شیعی، عضو هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال در رابطه با اوضاع تیم ملی گفت: مسائل مربوط به تیم ملی توسط آقای تاج پیگیری می‌شود و قرار بر این است تا زمانی که نیاز باشد ایشان مسائل را به هیات رییسه انتقال دهد و در صورت لازم درباره آن مساله تصمیم‌گیری شود. او در رابطه با احتمال مراسم آشتی‌کنان کی‌روش و برانکو توسط فدراسیون فوتبال گفت: بنده در جریان جزییات چنین مساله‌ای نیستم و فکر می‌کنم فدراسیون فوتبال قادر است این مساله را حل کند. شیعی به عنوان عضوی از هیات‌رییسه در رابطه با حمایت از تیم ملی گفت: حمایت از تیم ملی به طور کامل وجود دارد و هیات رییسه حمایت خود را در این‌باره اعلام کرده است. مدیرعامل باشگاه پیکان در رابطه با عدم حضور کی‌روش در ایران و مشکل او با فدراسیون فوتبال گفت: طی صحبتی که با آقای تاج داشتم ایشان در این باره عنوان کردند این مساله را می‌توانند حل کنند و مشکلی در این‌باره وجود ندارد.

*منبع: روزنامه اعتماد 1395.11.5
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: