کد خبر: ۹۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - 22 January 2017
برای ایرانی ها مذاکره در کشور قزاقستان یادآور 2 دور گفت و گوی هسته ای که در سال 92 در آلماتی پایتخت پیشین این کشور برگزار شد اما این بار هیات دیپلماتیک ایران برای موضع گیری به آستانه پایتخت فعلی قزاقستان رفته است. این بار مذاکرات درباره روند برقراری صلح در سوریه برگزار می شود و از ترکیب کشورهایی که در مذاکرات هسته ای مقابل ایران می نشستند، روسیه در آستانه حضور دارد.
 روزنامه همشهری در شماره یکشنبه سوم بهمن با اشاره به مذاکره های صلح سوریه نوشت: برای ایرانی ها مذاکره در کشور قزاقستان یادآور 2 دور گفت و گوی هسته ای که در سال 92 در آلماتی پایتخت پیشین این کشور برگزار شد اما این بار هیات دیپلماتیک ایران برای موضع گیری به آستانه پایتخت فعلی قزاقستان رفته است. این بار مذاکرات درباره روند برقراری صلح در سوریه برگزار می شود و از ترکیب کشورهایی که در مذاکرات هسته ای مقابل ایران می نشستند، روسیه در آستانه حضور دارد.

این روزنامه با اختصاص تیتر نخست به عنوان همدلی ملی با قهرمانان پلاسکو، آورد: کمی بعد از آنکه شوک فاجعه پلاسکو فرونشست. روی دیگر سکه باعث دلگرمی خانواده های قربانیان و همه ایرانی ها شد. تصاویر شوکه کننده فاجعه وقتی که با رفتارهای غیرمسولانه برخی شهروندان همراه شد. خیلی ها را ناامید کرد. اما مردم، خیلی زود نشان دادند که روی دیگری هم دارند. رفتارهای انسانی فراوانی که در همین روزها مشاهده شده باعث دلگرمی است.

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان افزایش اعتراض ها در روز نخست ریاست جمهوری ترامپ، نوشت: تجمع هواداران دونالد ترامپ روز جمعه در مراسم تحلیف او در مقایسه با دوره‌های گذشته آنقدر چشمگیر نبود اما تجمع مخالفانش دیروز تاریخ‌ساز شد. بیش از 500 هزار نفر از زنان آمریکایی از شهرهای مختلف این کشور خود را به واشنگتن رساندند تا یک روز پس از ادای سوگند دونالد ترامپ به‌عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهور این کشور، اعتراض‌شان نسبت به او و سیاست‌هایش را اعلام کنند. چنین تجمع بزرگی هیچ‌گاه در تاریخ آمریکا سابقه نداشته است. طبق گزارش رسانه‌های آمریکا بیش از یک میلیون و 500هزار زن در دیگر شهرهای این کشور هم به خیابان‌ها رفتند تا به ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، سرمایه‌دار بزرگ نیویورکی اعتراض کنند. خیابان پنسیلوانیا در قلب واشنگتن روز جمعه پذیرای هواداران ترامپ بود اما کمتر از 24ساعت بعد، این مخالفان پرشمار او بودند که با حضورشان در خیابان‌ها، نگرانی‌شان را از ریاست‌جمهوری‌اش اعلام می‌کردند. هواداران ترامپ حتی یک سوم فضایی را که برای مراسم تحلیف درنظر گرفته شده بود پر نکرده بودند. 8سال پیش در چنین روزی و با پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری، حدود یک میلیون و 800هزار نفر از مردم آمریکا در همین محل در مراسم تحلیف او شرکت کردند.

این روزنامه با انتخاب عنوان سرود در سکوت، می نویسد: یک روز را در میان اعضای گروه سرود ناشنوایان «آوای نگاه» سپری کردیم تا ببینیم این گروه چطور معلولیت شان را فراموش کرده و مثل افراد عادی؛ جریان زندگی را تجربه می کنند. گروه سرود ناشنوایان تعارفات معمول را بلد نیستند. اینجا شاید تنها جایی است که سر کسی توی گوشی یا تبلت نیست. اشتراکات جالب توجه، میان گروه سرود ناشنوایان فقط اینها نیست. اعضای گروه در علاقه به سرود و جمع هنری شان هم مشترک هستند اما انگیزه بیرونی چندانی برای ادامه کارشان وجود ندارد. هر چه هست درون آنها ریشه دوانده است. 

3 حمله به استانبول در 24 ساعت؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری است؛ در ادامه می خوانیم: کابوس حملات در استانبول تمامی ندارد. درحالی‌که مردم این شهر هنوز در شوک کشته‌شدن 39 نفر در 3 هفته قبل هستند، طی 24 ساعت بار دیگر 3 حمله در این شهر صورت گرفت. این حملات ابتدا با حمله راکتی به یک مرکز پلیس و یکی از دفاتر حزب حاکم عدالت و توسعه شروع شد. گفته می‌شود عامل حمله به کلوب شبانه استانبول در شب سال نوی میلادی در این مرکز پلیس نگه‌داری می‌شود. برخی منابع گزارش داده‌اند که این حمله با آر‌پی‌جی صورت گرفته اما راکت شلیک شده منفجر نشده است. فرماندار استانبول گروهی موسوم به جبهه آزادی خلق انقلابی را عامل این حمله معرفی کرده است. مقام‌های ترکیه می‌گویند کسی در حملات آسیب ندیده است. به‌دنبال این حملات روز گذشته یک عامل ناشناس هم یک مرکز پلیس دیگر را هدف تیراندازی قرار داد. عامل تیراندازی این حمله ابتدا تلاش کرد تا با یک کامیون از حفاظ‌های امنیتی این مرکز پلیس عبور کند که موفق نشد. به‌دنبال این مسئله صدای تیراندازی شنیده شد که وحشت در منطقه را به‌دنبال داشت.

این روزنامه همچنین در ستون یادداشت عنوان های «مسئولیت وزارت کار در حادثه پلاسکو» به قلم جلیل محبی حقوقدان و «محک اراده ها» نوشته حمید رضا آصفی سخنگوی سابق وزارت خارجه را منتشر کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: