کد خبر: ۹۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۵ - 18 January 2017
«تکرار تصویبِ بدون بررسی»، «٣٠ سال با خانواده هاشمی» و «حراج پهپاد در تهران» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه شرق در شماره چهارشنبه 29 دی است.
 «تکرار تصویبِ بدون بررسی»، «٣٠ سال با خانواده هاشمی» و «حراج پهپاد در تهران» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه شرق در شماره چهارشنبه 29 دی است.

** تکرار تصویبِ بدون بررسی
معصومه اصغری در گزارشی می نویسد: اعضای شورای شهر تهران روز گذشته در جریان بررسی لایحه اصلاح مفاد برخی تبصره‌ها و ردیف‌های اعتباری بودجه مصوب سال ٩٥ به تبصره‌ای با محوریت هوشمند‌سازی در سیستم حمل‌ونقل عمومی و به‌خصوص مترو تهران رسیدند و درحالی‌که اعضای کمیسیون اصلی یعنی حمل‌ونقل و ترافیک و چند عضو دیگر درمورد جزئیات مالی و تأمین منابع و محل‌های پرداختی و علت واردکردن این بخش در تبصره بودجه ٩٥ و... اعتراض داشتند و می‌گفتند اصلا این تبصره‌ها به دست آنها نرسیده و رؤیت نکرده‌اند، سایر اعضای شورا یعنی ١٦ نفر از ٢٤ نفر حاضر، رأی دادند و به تصویب رسید. این تبصره که به قول محمد سالاری بیش از سه ‌هزار‌ میلیارد تومان بار مالی دارد به گفته علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، ردیف‌های جداگانه پروژه‌ای دارد که البته اعضای مخالف می‌گفتند درباره این پروژه‌ها و جزئیات مالی، اطلاعی ندارند.

** ٣٠ سال با خانواده هاشمی
محمود علیزاده ‌طباطبایی وکیل فاطمه و مهدی هاشمی در گفت وگو با شرق می گوید: سابقه آشنایی و ارتباطم با آقای هاشمی به حضورم در مدرسه رفاه و کمیته استقبال از امام بازمی‌گردد. ارتباط نزدیک‌تر با او مربوط به زمانی است که من در نیروی هوایی بودم؛ سال ٦٠. آقای محمدی‌گلپایگانی رئیس عقیدتی سیاسی نیروی هوایی و بین بچه‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار بودند. من هم از اعضای انجمن اسلامی نیروهای هوایی بودم. ایشان را سال ٦٠ از نیروی هوایی برکنار کردند. ما همه ناراحت شدیم و نزد آقای هاشمی رفتیم که سفارش کنند تا ایشان به نیروی هوایی بازگردد. آقای هاشمی آن زمان نماینده امام در شورای عالی دفاع بود. گفت یک دفتری در نیروی هوایی راه‌اندازی کنیم به نام دفتر مشاوره امام و ایشان هم مسئول آن دفتر شوند. بعد هم ابلاغیه‌ای دراین‌باره زدند؛ به عنوان مسئول دفتر مشاوره امام. به‌این‌ترتیب ارتباط دورادوری با آقای هاشمی داشتم تا سال ٦٤.

** حراج پهپاد در تهران
صدرا محقق در گزارشی نوشت: دی‌ ماه امسال اهالی مناطق مرکزی تهران دو بار شاهد شلیک پدافند ضدهوایی پایتخت بودند؛ بار اول جمعه، سوم دی‌ ماه و بار دوم دوشنبه، بیست‌ وهفتم دی ‌ماه، هدف هر دو هم آن‌ گونه که منابع خبری گفتند، پهپادهای کوچک فیلم ‌برداری یا ریزپرنده (کوادکوپتر) بود؛ پهپادهایی که وزن و اندازه کوچکی دارند و در زیر خود مجهز به دوربین‌های فیلم‌برداری هستند و بسته به مدل و اندازه‌ای که دارند، می‌توانند تا ارتفاع ٢٠٠ تا هزارو ٥٠٠ متر اوج گرفته و از محوطه زیر پای خود فیلم‌برداری کنند؛ مساحتی که برخی از این پهپادها می‌توانند پوشش دهند تا پنج کیلومتر نیز می‌رسد. فروشنده یک فروشگاه تجهیزات عکاسی در خیابان بهار درباره پرفروش‌ترین نوع پهپادی که در بازار است، به «شرق» می‌گوید: «فانتوم چهار با برد یک کیلومتر و توانایی اوج‌گرفتن تا ارتفاع ٣٠٠‌متری یکی از مدل‌هایی است که فروش زیادی دارد. قیمت این مدل چهار‌میلیون ‌و ٦٨٠‌ هزار تومان است. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: