کد خبر: ۸۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۱ دی ۱۳۹۵ - 31 December 2016
«تربیت دوگانه کودکان هشداردهنده است»، «رئیس‌جمهور انتقادات دلسوزانه را جدی بگیرد»،‌ «روحانی با جریان سازمان‌یافته رادیکال مواجه است»، «خودبیگانگی کارگران هشدار دهنده است» و «روحانی اصولگراترین اصلاح‌طلب است» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه آرمان در شماره شنبه 11 دی است.
 «تربیت دوگانه کودکان هشداردهنده است»، «رئیس‌جمهور انتقادات دلسوزانه را جدی بگیرد»،‌ «روحانی با جریان سازمان‌یافته رادیکال مواجه است»، «خودبیگانگی کارگران هشدار دهنده است» و «روحانی اصولگراترین اصلاح‌طلب است» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه آرمان در شماره شنبه 11 دی است.

** تربیت دوگانه کودکان هشداردهنده است
بهروز بیرشک روانشناس در گفت‌وگو با آرمان می گوید: نسل جوان و نوجوان راحت‌تر تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند و علت این امر قوی بودن رویکرد هیجانی در آنها نسبت به بزرگ‌ ترهاست. هنوز رویکرد استدلالی قوی در آنها شکل نگرفته و الگوپذیری بالایی در این نسل وجود دارد. بزرگ ‌ترها شخصیت جاافتاده تری نسبت به کودکان و نوجوانان دارند، اما فرزندان ما به لحاظ تاثیرپذیری فراوان، می‌توانند دچار تربیت دوگانه و حتی چندگانه شوند. کسانی که در رسانه‌ها کار می‌کنند باید تاثیر ادبیات، تبلیغات و... را در کودکان و نوجوانان مورد توجه قرار دهند.

** رئیس‌جمهور انتقادات دلسوزانه را جدی بگیرد
محمد سلامتی سیاستمدار درباره موضوع های مختلف مانند دوره دوم دولت روحانی و میزان استقبال جامعه از انتخابات به آرمان گفت: آقای روحانی در دوره دوم ریاست جمهوری از امکانات و شرایط بهتری برای حل مشکلات اقتصادی برخوردار خواهد بود. افزایش درآمدهای نفتی، انسجام نسبی و بهتر برجام، افزایش تدریجی سرمایه گذاری خارجی، تسهیل و امکان صادرات بیشتر بخشی از آن امکانات است. آقای روحانی می‌تواند با مدیریتی جدید از این امکانات درجهت حل مشکلات اقتصادی استفاده کند. انتظاراصلاح‌طلبان صرفا باید اجرای هر چه دقیق‌تر برنامه اعلام شده از سوی آقای روحانی باشد. همچنین رئیس‌جمهور باید انتقادات صادقانه و از سر دلسوزی را جدی بگیرد.

** روحانی با جریان سازمان‌یافته رادیکال مواجه است
محسن میردامادی از رهبران دانشجویان پیرو خط امام در واقعه تسخیر لانه جاسوسی و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ششم برای تحلیل و بررسی فراز و نشیب‌های جریان اصلاحات در طول19 سال گذشته در گفت وگو با آرمان بیان داشت: به نظر من در مجموع شرایط برای آقای روحانی سخت‌تر از دولت اصلاحات است و فشارهایی که به دولت آقای روحانی وارد می‌شود از دولت اصلاحات بیشتر است. پیروزی رئیس دولت اصلاحات در سال76 به اندازه‌ای برای جریان مقابل غیرمنتظره و غیر طبیعی بود که این جریان تا مدت‌ها در «کما» بود. به همین دلیل دولت اصلاحات در سال‌های ابتدایی خود بدون هیچ مزاحم جدی برنامه‌های خود را دنبال می‌کند. از سوی دیگر پس از مدتی مجلس ششم با اکثریت اصلاح‌طلبان و همسو با دولت تشکیل شد که زمینه را برای فعالیت دولت اصلاحات بیش از پیش هموار می‌کرد. دولت اصلاحات تنها در سال‌های پایانی خود با مخالفت‌ها و کارشکنی‌هایی جدی مواجه شد. این در حالی است که دولت آقای روحانی از ابتدای شکل‌گیری تاکنون با یک جریان سازمان یافته رادیکال مواجه بوده است. این جریان سازمان یافته رادیکال نیز ریشه در دولت احمدی‌نژاد دارد و ربطی به دولت اصلاحات ندارد.

** خودبیگانگی کارگران هشدار دهنده است
علی دینی ترکمانی اقتصاددان در گفت‌و‌گو با آرمان می‌گوید: وقتی نیروی کار احساس کند که سهم قابل توجهی از خدمات یا کالایی که تولید می‌کند ندارد و به بیان دیگر احساس از خود بیگانگی در فرایند تولید کند، طبیعتا انگیزه لازم برای تلاش کردن را از دست می‌دهد. اما مساله مهم‌تر به لحاظ اجتماعی است، زیرا تشدید این وضعیت می‌تواند جامعه را به سمت و سویی سوق دهد که موجب اعتراض و حتی برانگیخته شدن کارگران باشد، بنابراین اگر بازار کار به مقررات‌زدایی و واگذاری ادامه دهد، تا جایی که قوانین بازار آزاد در آن حاکم شود، باعث به‌وجود آمدن مسائل هشدار دهنده‌ای می‌شود.


** روحانی اصولگراترین اصلاح‌طلب است
روزنامه آرمان برای بررسی علت های مخالفت‌ها و تخریب‌های مخالفان علیه دولت با آیت‌الله محسن غرویان به گفت وگو پرداخت و به نقل از وی نوشت: به نظرم اصولگراترین اصولگرای کارآمد که در شرایط فعلی می‌تواند وضعیت کشور را سرو سامان دهد، خود آقای دکتر روحانی است. ازطرف دیگر اصلاح‌طلب‌ترین فرد موجود برای اینکه تحولی‌در چارچوب قانون اساسی و ارزش‌های‌دینی‌درجامعه ‌ایجادکند بازهم شخص دکتر روحانی است. بنابراین اگر بخواهیم اصولگراترین اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلب‌ترین اصولگرا را پیدا کنیم، بنده در این حوزه شخصی را بالاتر از آقای روحانی نمی‌شناسم. عقل سیاسی وعقلانیت سیاسی و اجتماعی فعلی کشور ایجاب می‌کند که همه از آقای دکتر روحانی حمایت کرده و«شق عصای مسلمین» نکنیم وانشقاق ایجاد نکنیم و همه نیروها را متمرکز کنیم که بتوانیم در برابر توطئه‌هایی که در سطح بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی علیه ما شکل‌می‌‌گیرد بتوانیم مقاومت کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: