کد خبر: ۸۹۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۵ - 29 December 2016
تحقیق و تفحص از شهرداری تهران بالاخره از پیچ هیأت رئیسه مجلس گذشت و قرار است دوباره به جریان بیفتد. تحقیق و تفحصی که نزدیک به دو ماه در کمیسیون عمران مجلس متوقف شده بود. ایراد وارد شده به این طرح که منجر به توقف آن شد، به مفتوح بودن پرونده واگذاری املاک نجومی شهرداری تهران در دستگاه قضایی برمی‌گردد.
 روزنامه ایران در شماره پنجشنبه 9 دی نوشت: تحقیق و تفحص از شهرداری تهران بالاخره از پیچ هیأت رئیسه مجلس گذشت و قرار است دوباره به جریان بیفتد. تحقیق و تفحصی که نزدیک به دو ماه در کمیسیون عمران مجلس متوقف شده بود. ایراد وارد شده به این طرح که منجر به توقف آن شد، به مفتوح بودن پرونده واگذاری املاک نجومی شهرداری تهران در دستگاه قضایی برمی‌گردد.

این روزنامه با اختصاص تیتر نخست به عنوان سؤالات مردم باید پاسخ داده شود، آورد: رئیس جمهوری دیروز در نشست تخصصی جامعه نظارت و بازرسی دولت، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و استانداری‌های سراسر کشور، به عنوان نماینده ملت ایران و مسئول اجرای قانون اساسی، خواستار پاسخگویی به مردم در پرونده‌های مهمی شد که رقم‌های میلیاردی حیف و میل شده است. حسن روحانی گفت: من به عنوان نماینده ‏ملت و مسئول اجرای قانون اساسی اعلام می‌کنم در پرونده‌های مهم که میلیاردها اموال عمومی ‏مردم در آنها حیف و میل شده باید به سؤالات مردم پاسخ داده شود چگونه نفت و اموال کشور در اختیار یک نفر بوده و به راحتی امکانات و پول در اختیار آنها قرار گرفته است. هر چند دستگاه قضایی به حکمی رسیده، اما سؤال مردم باقی است و می‌خواهند بدانند آن پول کجاست و چه کسانی آن فرد را کمک ‏و همراهی کرده‌اند؟ از ابتدای رسیدگی به پرونده این فرد، پیشنهاد کردم قبل از اینکه وی در اختیار ‏ دستگاه قضایی قرار گیرد، در اختیار وزارت اطلاعات باشد و پس از روشن شدن موضوع برای رسیدگی به ‏دادگاه برود.
حضور پرشور ملت در راهپیمایی 9 دی بخاطر عشق به ابا عبدالله(ع) نظام و ولایت فقیه بود و نباید از آن استفاده جناحی و حزبی شود .
قبر‌خوابی برای دولت و مردم ایران غیرقابل تحمل است سؤالات مردم باید پاسخ داده شود.

روزنامه ایران با انتشار عنوان چند قدم آن سوتر از گورستان نصیرآباد ...، نوشت: دو روز پیش روزنامه «شهروند»، گزارشی درباره بی‌خانمان‌هایی نوشته بود که در سرمای زمستان به قبرهای خالی گورستان نصیر آباد شهریار پناه برده‌اند. این گزارش با کلید واژه «گورخواب» تنها ساعتی پس از انتشار، بازتاب‌های زیادی پیدا کرد. مردم در شبکه‌های اجتماعی گزارش و عکسهای تکان دهنده‌اش را به اشتراک گذاشتند و هنرمندان واکنش نشان دادند. اصغر فرهادی کارگردان در این باره به رئیس جمهوری نامه نوشت و حسن روحانی، رئیس جمهوری را بر آن داشت تا از فرصت نشست تخصصی جامعه نظارت و بازرسی دولت استفاده کرده و در پاسخ به نامه اصغر فرهادی بگوید:«من دیروز از یکی از هنرمندان نامه‌ای را خواندم که بسیار دردناک بود. شنیده بودیم بعضی‌ها از فقر کارتن خواب می‌شوند یا زیر پل‌ها می‌خوابند اما قبر خواب را کمترشنیده بودیم. این هنرمند در نامه نوشته بود وقتی این موضوع را دیدم بغض در گلویم و شرمساری در سیمایم ایجاد شد. چه کسی می‌تواند در جامعه بزرگی مثل ایران ببیند عده‌ای از همنوعانش که آسیب اجتماعی دیدند شب بخاطر بی‌پناهی به قبر پناه ببرند.قبلا زنده به گور می‌گفتند، اما الان طرف برای اینکه سرما را تحمل کند خودش را در گور می‌کند.»

این روزنامه با انتخاب عنوان «دنیا» سر عروسک کلاه سیاه گذاشت، می نویسد: بزرگ می‌شویم، قد می‌کشیم و آرزوها و دلخوشی‌هایمان عوض می‌شوند و نم‌نم کودکی مان فرومی‌ریزد، اما تو هیچوقت بزرگ نشدی کلاه قرمزی، هیچوقت حرکت دست‌هایت، دلبری‌ات با آن گردن کج‌کرده‌ات، ورجه وورجه‌ها، بی‌تابی و بالا و پایین پریدن‌هایت، زل زدنت در چشمان آقای مجری از فاصله‌ای زیادی نزدیک و صدها حرکت و رفتار ریز و درشتت برایمان تکراری نشد. باید اعتراف کرد نسل ما صداقت، ممارست و تلاش برای به دست آوردن آنچه می‌خواهد را مدیون کسانی چون تو است که‌ زاده دنیایی کودکانه هستند. کلاه قرمزی! آن روزها هم‌سن‌و‌سال بودیم و خیالمان جمع که «دنیا» همین‌طور که هست باقی می‌ماند، اما تو همان قدی ماندی با تمام کودکانه‌هایت و ما بزرگ شدیم، در حالی که تو، پسرخاله و بی‌بی‌ات همچنان در همان روزها باقی ماندید. ما بزرگ شدیم و به چشم خویشتن چرخش دنیا را دیدیم، پیشروی چین و چروک‌ها را بر چهره آقای مجری و خودمان خواندیم و هرازگاهی که میهمانمان شدید با شما در سرزمین کودکی‌ها گشتیم. اما هیچوقت مادرت که راه رفتن، حرف زدن و تکان خوردن را به تو آموخت و خودش در تو حل شد را ندیدیم. پسرک مهربان و ساده‌دل! حالا کلاه قرمزت را از سر بردار، مادرت رفته و سیاه بیشتر برازنده این روزهای دنیای غم‌آلود ماست، دنیایی که در یک لحظه همه کودکی مان را با خود برد و زبان بدنت را به خودت واگذاشت، نه فقط تو را که عروسک‌های قصه‌ها، هادی و هدی و گربه آوازه‌خوانی که حالا باید در سوگ او بخواند را بدرود گفت. دنیا فنی‌زاده، هنرمند و عروسک‌گردان با ذوق عرصه تئاتر عروسکی صبح دیروز پس از جنگی 10 ساله با بیماری سرطان و در سن 49 سالگی عزمش را برای رفتنی ابدی جزم کرد و دنیا و عروسک‌هایش را تنها گذاشت.

همچنین روزنامه ایران در صفحه نخست عنوان های «رضا مهماندوست: شاگردانم را هیپنوتیزم می‌کنم»، «گزارشی از رویکرد رسانه‌های مخالف دولت/تخریب درحاشیه ‌امن با پول بیت‌المال» و «قلعه سیمون از کپرزدایی تا نوسازی اجتماعی / این خانه، خانه من است» را منتشر کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: