کد خبر: ۸۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۱ - ۰۷ دی ۱۳۹۵ - 27 December 2016
پس از پیروزی‌های محور مقاومت در سوریه به ویژه بعد از بازپس‌گیری حلب، یکی از مهم‌ترین نظریه‌پردازان استراتژیک رژیم صهیونیستی یعنی «موشه آرنز» وزیر امنیت سابق این رژیم نیز به ناتوانی اسرائیل در مقابله با حزب‌الله اذعان کرد.
روزنامه کیهان در شماره سه شنبه هفتم دی، نوشت: پس از پیروزی‌های محور مقاومت در سوریه به ویژه بعد از بازپس‌گیری حلب، یکی از مهم‌ترین نظریه‌پردازان استراتژیک رژیم صهیونیستی یعنی «موشه آرنز» وزیر امنیت سابق این رژیم نیز به ناتوانی اسرائیل در مقابله با حزب‌الله اذعان کرد.

این روزنامه در تیتر یک با انتشار عنوان رشد قیمت‌ها سهم مردم از رشد اقتصادی!، آورد: همچون اظهارات سخنگوی دولت که ادعای رشد 7.4 درصدی رییس‌جمهوری را رد کرد، بررسی وضعیت معیشت مردم هم نشان می‌دهد آنچه جیب مردم از رشد اقتصادی درک کرده است، رشد در قیمت‌ کالاهای اساسی بوده نه رشد اقتصادی! در گزارش هفته گذشته کیهان درباره ادعای رشد 7.4 درصدی برای نیمه نخست سال جاری که از سوی رئیس‌جمهور مطرح شده بود، آمد که این آمار با معیار «جیب مردم» که از قضا از سوی خود رئیس‌جمهور برای سنجش وضعیت اقتصادی مردم ارائه شده بود، همخوانی ندارد. در آن گزارش از قول کارشناسان اقتصادی طرفدار دولت عنوان شد: مردم بهبود را زمانی حس می‌کنند که قدرت خریدشان افزایش یابد؛ لذا اگر تنها از زندگی مردم به سراغ تحلیل شاخص‌های اقتصادی برویم نمی‌توان پذیرفت که اقتصاد با کاهش تورم مواجه شده است.

روزنامه کیهان با بررسی عنوان رابرت‌فیسک: آینده منطقه را تشیع، ایران و روسیه تعیین خواهند کرد، نوشت: یک تحلیلگر برجسته انگلیسی طی یادداشتی درباره تحولات جاری سوریه،‌ نوشت، آینده منطقه توسط ایران و روسیه و مذهب تشیع رقم خواهد خورد. رابرت فیسک طی یادداشتی در روزنامه «ایندیپندنت» نوشت، روسیه، ایران و مذهب تشیع آینده منطقه (غرب آسیا) را رقم خواهند زد. این تحلیلگر برجسته انگلیسی افزود: بشار اسد رییس‌جمهوری (سوریه) هر چند هنوز نمی‌تواند فریاد پیروزی سر دهد، ولی در حال برنده شدن است... زمانی که نیروهای دولتی به شرق حلب حمله کردند، (رسانه‌های) دنیا این اقدام را جنایت جنگی خواندند. فیسک با اشاره به داستان‌پردازی‌های رسانه‌های غربی درباره حلب، توضیح داد: تکفیری‌های افراطی تحت عنوان مدافعان حلب و شورشیان عادی و قابل قبول، توصیف می‌شدند و در مقابل، مهاجمان (نیروهای ارتش سوریه و مقاومت) به قاتلان صرب (در جنگ میانه دهه 1990 بوسنی و هرزگوین) یا خلبا‌ن‌های جنگنده‌های ارتش «صدام» دیکتاتور سابق عراق، تشبیه می‌شدند.

رونمایی از تمبر یادبود سردار شهید حسین همدانی، دیگر عنوان برجسته صفحه نخست این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این مطلب می خوانیم: طی مراسمی با حضور وزرای دفاع و ارتباطات از تمبر یادبود سردار شهید حسین همدانی رونمایی و از خانواده شهدای مدافع حرم مهدی نوروزی، محمدرضا جبلی و محمد اینانلو تجلیل شد. آیین رونمایی از تمبر یادبود سردار شهید حسین همدانی و تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم شهید مهدی نوروزی، شهید محمدرضا جبلی و شهید محمد اینانلو با حضور وزرای دفاع و ارتباطات در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد. در این مراسم سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: امروز قدرتی که می‌تواند علیه اسرائیل باشد، علیه اسلام به‌کار گرفته شده و جوان‌هایی هستند که حاضرند جانشان را برای اسلام بدهند، اما در راه اشتباه قدم گذاشتند و فقط مسلمانان را می‌کشند.

روزنامه کیهان با انتخاب عنوان مقابله با فساد و رسیدگی به معیشت مردم هدف جبهه مردمی نیروهای انقلاب است، آورد: عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز گفت: مقابله با فساد، رسیدگی به معیشت و اقتصاد مردم و توجه به مسائل اساسی جامعه از اهداف جبهه مردمی نیروهای انقلاب است که امیدواریم با روحیه انقلابی و انقلابی‌گری بتواند حرکت بزرگی ایجاد کند. حجت‌الاسلام احمد سالک عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز با اشاره به تشکیل «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» اظهار داشت: مقابله با فساد، رسیدگی به معیشت و اقتصاد مردم و توجه به مسائل اساسی جامعه از اهداف این جبهه است که امیدواریم با روحیه انقلابی و انقلابی‌گری بتواند حرکت بزرگی را ایجاد کند. نماینده مردم اصفهان تأکید کرد: این حرکت امید زیادی را در جامعه ایجاد کرده است و نقش اساسی خواهد داشت.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: واردات 3 میلیارد دلاری قاچاق از مناطق آزاد در برابر صادرات یک میلیارد دلاری» و «بازگشت مجرمان در قالب انجمن صنفی روزنامه‌نگاران» پرداخت.

روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه عنوان «انتصاب دوباره مدیران نجومی به جای برخورد با تخلفات آنها!» و در ستون یادداشت میهمان عنوان «سوپ عدالت و یک مشکل کوچک!» را انتشار داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: