کد خبر: ۸۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۰۴ دی ۱۳۹۵ - 24 December 2016
4 روز بعد از برگزاری نشست وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه، رسانه های منطقه ای خبر دادند که قرار است نشستی دیگر در آینده نزدیک در آستانه قزاقستان برگزار شود، با این تفاوت که نشست آینده در سطح سران خواهد بود.
روزنامه همشهری در شماره شنبه چهارم دی در تیتر یک، نوشت: 4 روز بعد از برگزاری نشست وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه، رسانه های منطقه ای خبر دادند که قرار است نشستی دیگر در آینده نزدیک در آستانه قزاقستان برگزار شود، با این تفاوت که نشست آینده در سطح سران خواهد بود.

روزنامه همشهری با انتشار عنوان ویراژ سیاسی در ترافیک تهران، نوشت: داغ شدن بحث ترافیک سنگین این روزهای پایتخت در جلسه اخیر شورای شهر تهران و پس از آن مطلب منتشر شده از سوی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در فضای مجازی موجب شد تا دیگر اعضای پارلمان پایتخت نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند. رحمت‌الله حافظی، در توییت خود تغییر در مدیریت پلیس راهور تهران را ناشی از فشارهای شهردار تهران دانسته و خواستار روشن شدن اهداف این اقدامات شده بود. در شرایطی که ادعای این عضو شورای شهر درباره دخالت محمدباقر قالیباف در تغییرات انجام شده در انتصاب رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تاکنون از سوی مسئولان این نیرو بی پاسخ مانده است، برخی دیگر اعتقاد دارند نباید با نگاه سیاسی به ترافیک پایتخت نگاه کرد. این در حالی است که ترافیک پایتخت قدمتی دیرینه دارد اما این معضل تهران در شرایط فعلی راه‌حل‌های روشنی هم پیش رو دارد.

این روزنامه با اشاره به عنوان ادعای 80 هزار میلیارد تومانی ابهام درباره درآمد یارانه ها، می نویسد: سالی 40 هزار میلیارد تومان از درآمد ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به خزانه واریز نمی شود؟ حمیدرضا حاجی بابایی رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در مجلس با طرح این موضوع که در پرداخت یارانه ها همیشه مردم متهم واقع شده اند و دولت برای پرداخت یارانه نقدی اقدام به استقراض می کند گفت: از ابتدای سال 89 تا کنون پول برق، آب، گاز و... 5 برابر شده اما 45 هزار و 500 تومان یارانه نقدی نه تنها رشد نکرده بلکه رشد منفی داشته است.

شیر برای رفتن به مدرسه پول ندارد؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: طرح توزیع شیر در مدارس با وجود وعده های متعدد مسوولان و گذشت بیش از 3 ماه از سال تحصیلی آغاز نشده و هیچ قراردادی هم در این باره منعقد نشده است؛ این در حالی است که این روزها هوای شهرهای بزرگ به شدت آلوده است. امسال نیز مانند سنوات گذشته مسوولان آموزش و پرورش وعده دادند که توزیع شیر در مدارس از نیمه مهر شروع شود، برای نمونه مسئول کمیته ملی شیر مدارس وزارت آموزش و پرورش اواخر مرداد 95به ایرنا گفت:«سال تحصیلی 96-95، برنامه‌ریزی این وزارتخانه توزیع شیر رایگان در بین 14.5میلیون دانش‌آموز است. اعتبار شیر مدارس در سال تحصیلی 95- 94 حدود 600 میلیارد تومان برآورد شده که تاکنون حدود 300میلیارد تومان به آموزش و پرورش پرداخت شده است؛ البته 150میلیارد تومان به کارخانجات لبنی بدهکار هستیم.»

روزنامه همشهری با انتخاب عنوان قرارداد خرید 100 ایرباس امضا شد، نوشت: سرانجام پس از کشمکش های بسیار، قراردادهای خرید 180 فروند هواپیمای بوئینگ و ایرباس با شرکای آمریکایی و فرانسوی به ارزش بیش از 35 میلیارد دلار نهایی و اعلام شد که بیشتر منابع مورد نیاز این خرید بدون اتکا به منابع مالی دولت و از طریق فاینانس خارجی و یا اجاره به شرط تملیک تامین خواهد شد. براساس قرارداد با بوئینگ که پس از صدور مجوز توسط اداره خزانه داری آمریکا در تاریخ 21 آذر ماه امسال به امضای طرفین رسید، مقرر شده تا این شرکت آمریکایی 80 فروند هواپیمای مسافربری به ارزش 16 میلیارد و 600 میلیون دلار را به تدریج تحویل ایران ایر دهد. 

همچنین این روزنامه در صفحه نخست عنوان های «شلیک به «پرنده» در منطقه ممنوعه»، «مطالبات بازنشستگان فرهنگی امروز پرداخت می شود»، «بزرگترین قبرستان تحلیل های سیاسی»، «بهداشت علیه رفاه» و «پرسپولیس با اقتدار قهرمان نیم فصل شد» را منتشر کرد و در ستون یادداشت عنوان «3 کشور، 3 نگاه» را به قلم حسن بهشتی پور کارشناس مسایل بین الملل به چاپ رساند.

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، ترکیه ، قزاقستان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: