کد خبر: ۸۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۲ دی ۱۳۹۵ - 22 December 2016
ایران و ارمنستان در حضور روحانی و سرکیسیان روسای جمهور ایران و ارمنستان، 5 یادداشت تفاهم و موافقتنامه همکاری امضا کردند. همچنین در پایان دیدارهای رسمی، دو کشور در بیانیه مشترک، تأکید کردند که برای ارتقای بیش از پیش روابط اراده قاطع دارند.
 روزنامه ایران در شماره پنجشنبه دوم دی در توضیح تیتر یک با اشاره به سفر رییس جمهوری به ارمنستان، نوشت: ایران و ارمنستان در حضور روحانی و سرکیسیان روسای جمهور ایران و ارمنستان، 5 یادداشت تفاهم و موافقتنامه همکاری امضا کردند. همچنین در پایان دیدارهای رسمی، دو کشور در بیانیه مشترک، تأکید کردند که برای ارتقای بیش از پیش روابط اراده قاطع دارند.

این روزنامه در مطلبی دیگر با عنوان ترافیک «غیرعادی» پایتخت، می نویسد: کلاف پرگره ترافیک تهران، این روزها کورتر از قبل شده است، به حدی که کار از «باران» و «برف» هم گذشته و بیشتر ساعت‌های تهران را به ساعت‌های پیک و پرترافیک تبدیل کرده است. برخی از جمله تعدادی از اعضای شورای شهر تهران معتقدند که این ترافیک «تصنعی» و «غیرعادی» است، چراکه در مقایسه با مدت مشابه که نه! حتی در قیاس با یک ماه گذشته هم حجم بالای خودروها در معابر و خیابان‌ها، به حد کلافه کننده و زجرآوری رسیده، اما همچنان انفعال پلیس و خالی بودن معابر از افسران پلیس، انتقاد جدی را متوجه پلیس راهور کرده است. 

روزنامه ایران با انتشار عنوان ممنوعیت دائمی حفاری نفتی در شمالگان امریکا، آورد: باراک اوباما در یکی از آخرین دستورهای دوره ریاست‌جمهوری‌اش حفاری‌های جدید نفتی را در عمده آب‌های حوزه مرزی امریکا در قطب شمال و بخش‌هایی از اقیانوس اطلس ممنوع کرد. دو گانه ترامپ – اوباما در حوزه انرژی از دوره تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری شروع شد. این موضوع که اکنون نیز ادامه دارد به یکی از مهم‌ترین نقاط اختلاف سیاستگذاری دموکرات‌ها و جمهوریخواهان بدل شده است. دونالد ترامپ که جای باراک اوباما را در کاخ سفید خواهد گرفت، در دوره مبارزه‌های انتخاباتی وعده داده بود که تولید نفت و گاز امریکا را افزایش می‌دهد؛ ترامپ که حامی استقلال بخش انرژی امریکاست در دوران تبلیغات گفته بود که بشدت حامی استقلال بخش انرژی امریکاست، خرید نفت از عربستان را متوقف خواهد کرد و شرکت‌های نفتی را به افزایش تولید در حوزه‌های شمالگان و همچنین استخراج نفت شیل ترغیب خواهد کرد. 

این روزنامه با اشاره به عنوان بازار داغ ارز در اولین روز زمستان، نوشت: درحالی که پس از پشت سرگذاشتن یلدای طولانی روزگذشته نخستین روز از فصل سرد زمستان آغاز شد، اما بازار ارز حال و هوای داغ تابستان به خود گرفت. دیروز دلار مرز 4 هزار تومان را شکست. درحالی که بازار آزاد ارز کار خود را با دلار 3981 تومان آغاز کرده بود، افزایش نوسان قیمتی نرخ این ارز جهانی را به 4007 تومان رساند، اما با عبور عقربه‌های ساعت از ظهر، دوباره قیمت‌ها عقب نشینی کرد و به 3994 تومان رسید، روندی که درساعات کاری بازار چندین بار تکرار شد و پس از ساعت 15 روند صعودی نرخ دلار سرعت گرفت و در نهایت هنگام تنظیم این گزارش به 4 هزار و 19 تومان رسید که درمقایسه با روز قبل از آن 49 تومان افزایش داشت. دراین روز کمترین نرخ برای هر دلار امریکا 3974 تومان بود. 

روزنامه ایران همچنین در صفحه نخست عنوان های «بخشودگی100 درصد جرایم مالیاتی تعاونی‌ها»، «آموزش گریز از اعتیاد و رفتار پر‌خطر‌جنسی به 5.3 میلیون دانش‌آموز»، «هیچ جا وطن نمی‌شود» و «گفت‌ وگو با سرمربی تیم ملی والیبال بانوان/ می‌خواهم مانند «ولاسکو» از من یاد شود» را منتشر کرد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: