کد خبر: ۸۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۱ دی ۱۳۹۵ - 21 December 2016
بانكداري ايراني - بانک پارسیان عامل تامین سرمایه حوزه سلامت و پروژه‌های دانش بنیان کشور شده و از امروز با پذیره نویسی صندوق های جسورانه در بازار سرمایه بیش از 50 میلیارد تومان از این سرمایه را تامین خواهد کرد که می تواند گامی مهم برای رشد علمی کشور تلقی می شود.
 بانكداري ايراني -   بانک پارسیان عامل تامین سرمایه حوزه سلامت و پروژه‌های دانش بنیان کشور شده و از امروز با پذیره نویسی  صندوق های جسورانه  در بازار سرمایه بیش از 50 میلیارد تومان از این سرمایه را تامین خواهد کرد  که می تواند گامی مهم برای رشد علمی کشور تلقی می شود.

به گزرش بانکداری ایرانی ،  صندوق جسورانه که برای نخستین  بار در ایران منتشر می شود  با رویکرد زیست فناوری و سلول  تراپی با همکاری پژوهشگاه رویان  و در حوزه سلامت و حوزه تخصصی خود که وین تک است فعالیت خواهد داشت . عمده پرتفوی  سرمایه گذاری به بخش های زیست فناورانه و سل تراپی اختصاص خواهد داشت. بنابراین بانک پارسیان در این حوزه که یکی از نیازهای حوزه سلامت کشور است ورود کرده و یکی از مشکلات اصلی را در بخش درمان که تامین مالی پروژهاست را  حل خواهد کرد .  علاوه بر این ، پژوهشگاه رویان که در حوزه سلامت فعال است به صورت انحصاری با این صندوق فعالیت می کند.

بنابه گفته مدیر عامل تامین سرمایه  لوتوس بانک پارسیان در حال حاضر  میزان سرمایه این صندوق  جسورانه مبلغ 50 میلیارد تومان است که پذیره نویسی در سه مرحله 15 میلیاردی، 20 میلیاردی و 15 میلیارد تومانی طی فرایند یک ساله انجام می شود اما اگر درخواست برای سرمایه گذاری زیاد باشد دو مرحله اول پذیره نویسی در یک مرحله انجام خواهد شد. 

یکی از نکات جالب توجه در این صندوقها مشخص نبودن سود پرداختی آن است . به گفته تیموری سود پرداختی این صندوق به دلیل جسورانه بودن آن مشخص نیست و به همین دلیل خریداران صندوق باید برگه پذیرش ریسک را امضا کرده و بعد از آن اقدام به خرید کنند .  

گفتنی است که صندوق سرمایه گذاری لوتوس بانک  پارسیان که از جمله صندوق های با درآمد ثابت و پیش‌بینی سود است،   تحت نظارت سازمان بورس به ثبت رسیده و  بانک پارسیان ضامن نقدشوندگی صندوق است . این صندوق در حال حاضر بیش از می باشد. 

این صندوق که در حال حاضر در جند حوزه از جمله انتشار اوراق مشارکت ، اوراق اجاره و صندوق با در آمد ثابت را در بورس دارد،  بیش از 200 میلیارد تومان اوراق بانک پارسیان را در آبان ماه سال جاری به فروش رسانده است .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: