کد خبر: ۸۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - 06 December 2016
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس با اعلام مجهول الوصول بودن خبر وام های 8.8 هزار میلیارد تومانی بانک سرمایه ، آخرین وضعیت پرونده این بانک فرابورسی را تشریح کرد.
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس با اعلام مجهول الوصول بودن خبر وام های 8.8 هزار میلیارد تومانی بانک سرمایه ، آخرین وضعیت پرونده این بانک فرابورسی را تشریح کرد.

 امیر خجسته با اشاره به پیگیری پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان در فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس به خانه ملت گفت: 90 درصد اقدامات کارشناسی و بررسی پرونده بانک سرمایه صورت گرفته و تنها 10 درصد از بررسی ها باقیمانده که براساس آن 8 هزار و 800 میلیارد تومان وام های معوقه و مجهول الوصول در این بانک وجود داشته که در قالب چند شرکت به افراد واگذار شده است.

وی با بیان اینکه وام های کلان به 30 نفر تعلق گرفته که 10 نفر آنها اصلی هستند،افزود:بین 500 تا هزار و 200 میلیارد به صورت مرموزانه توسط این افراد اخذ شده،این افراد چندین شرکت تشکیل دادند که این شرکت ها توسط منسوبان مدیریت می شده و با کم ترین و ضعیف ترین تضامین و فاکتورها به شکل چک و سفته وام اخذ کردند که ضامن نیز خود بودند.

خجسته ادامه داد: با بررسی و پیگیری های فراکسیون مشخص شد وام ها به حساب این 30 نفر بازگردانده شده ،به این افراد تذکر و اولتیماتوم داده شده  پول به حساب بانک و فرهنگیان بازگردانده شود.مقداری از این پول بازگردانده شده،اما مبالغ کلانی باقی مانده که باید در اسرع وقت مابقی را عودت دهند و قطعا با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این وام ها برای اقدامات تولیدی و صنعتی دریافت شده،اما در فعالیت های غیرمرتبط همانند ساخت و ساز صرف شده، افزود:این افراد سودهای کلانی از فعالیت های غیرمرتبط کسب کرده اند و با بررسی فراکسیون، افراد مشخص شده اند و هرگونه تاخیر سبب می شود اسامی آنها در آینده به مردم اعلام شود.

خجسته تصریح کرد :صندوق ذخیره فرهنگیان 100 شرکت دارد و این فراکسیون با تعیین گروه های تحقیقاتی و کارشناسی پرونده این صندوق را بررسی می کند و گزارش آن به صورت مبسوط ارائه می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: