کد خبر: ۸۷۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - 03 December 2016
محدودیت ها و چالش های صنعت بیمه در کشور رئیس کل بیمه مرکزی نامتناسب بودن حق بیمه ها با تعهدات بیمه ای شرکت ها از جمله مشکلات این صنعت عنوان کرد.
 رئیس کل بیمه مرکزی نامتناسب بودن حق بیمه ها با تعهدات بیمه ای شرکت ها از جمله مشکلات این صنعت عنوان کرد.

 دکتر عبدالناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی ایران با بیان اهمیت این صنعت در توسعه کشور تصریح کرد: در کشور ما صنعت بیمه پیشرفت خوبی داشته اما هنوز از سطح مطلوب فاصله داریم.

همتی رشد و توسعه بیمه را وابسته به توسعه کلان کشور دانست و گفت: تا زمانی که ما از نظر اقتصادی و اجتماعی توسعه مطلوب نداشته باشیم، نمی توانیم به تنهایی شاهد توسعه بیمه در سطح بین المللی باشیم.

رئیس کل بیمه فعالیت فعلی صنعت بیمه در کشور را نسبت به سایر خدمات عمومی در سطح خوبی دانست و گفت: ما حتی در شرایط تحریم هم فعالیت خوبی داشتیم و همکاران ما پوشش خوبی در زمینه های مختلف از جمله کشتی های بزرگ تجاری داشتند.

همتی خصوصی سازی این صنعت در کشور را از عوامل رشد نسبی صنعت بیمه دانست و گفت: البته برای رشد و توسعه این صنعت نیاز به راهکارهای جدید وجود دارد. این صنعت همانند بانکداری حساس است و نیاز به کنترل ها و نظارت های جدید وجود دارد و ما در راه تقویت کنترل قرار داریم و اقدامات جدی و مناسبی شروع شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به تغییراتی که در ساختار فعالیت های بیمه ایجاد شده، افزود: در برخی از صنایع ما مدیریت ریسک چندان قوی نیست و در چنین شرایطی هر لحظه ممکن است مشکلات بزرگ رخ دهد. از همین رو بیمه ها در زمینه مدیریت ریسک درحال همکاری با شرکت های صنعتی هستند  در این راه از تجارب شرکت های بین المللی نیز استفاده می شود.

همتی افزود: در برخی از موضوعات همانند شخص ثالث، حد بیمه را قوه قضائیه مشخص می کند و این امر باعث می شود ما نتوانیم حق بیمه را متناسب با ارقام آنها بالا ببریم و در حالی که تعهدات بیمه افزایش یافته، حق بیمه ما تغییر چندانی نکرده است و شرکت ها در این زمینه متضرر می شوند.

رئیس کل بیمه مرکزی بیمه های درمانی را نیز از جمله مواردی عنوان کرد که باعث ضرر شرکت های بیمه می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: