کد خبر: ۸۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - 27 November 2016
یک کارشناس اقتصادی گفت: بیکاری جوانان از مهمترین موضوعات تاثیر گذار بر ازدواج آنان است.
یک کارشناس اقتصادی گفت: بیکاری جوانان از مهمترین موضوعات تاثیر گذار بر ازدواج آنان است.

مجید طاهری کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه اشتغال و مسکن دو معضل اساسی بر سر راه ازدواج جوانان است،گفت: رفع بیکاری جوانان در حال حاضر به یکی از بزرگترین دغدغه های اصلی کشور تبدیل شده و اشتغال پایدار گامی در جهت رفع این معضل است.

وی در ادامه افزود: الویت استخدام در استانهای مختلف باید بر مبنای نیرو های جوان و تحصیلکرده بومی باشد و این امر خود اقدام مثبتی جهت بهبود وضعیت اشتغال است.

این کارشناس مسائل اقتصادی درخصوص رفع مشکل خرید مسکن جوانان نیز اینطور گفت:اعطای وام با شرایط موجود دردی از این مشکل دوا نمی کند لذا لازم است که اعطای وام حداقل 80درصد مبلغ مسکن را پوشش دهد و همچنین مدت بازپرداخت آن بلند مدت و اقساط آن متناسب با درآمد خانوار باشد.
 
وی در پاسخ به این سوال که مسکن مهر چقدر در حل این معضل تاثیر گذار بود،افزود: احداث این مجتمع های به دور از امکانات اولیه زندگی  که در اثر جانمایی های نامناسب ایجاد شده کمک مطلوبی  در راستای خانه دارشدن افرادنبوده است .

طاهری در ادامه به طرح خرید اعتباری کالا نیز اشاره و عنوان کرد: این طرح با امتناع برخی از بانک ها روبرو شده ،ضمن اینکه اجرای این قبیل اقدامات نیازمند نظارت بیشتر بانک مرکزی بر عملکرد بانک های عامل است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: