کد خبر: ۸۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۱ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - 26 November 2016
مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: قطعی گاز در استان مازندران برطرف شد.
سعید مؤمنی امشب در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت 21 شبکه اول سیما با اشاره به بارش برف سنگین و سرمای شدید در مازندران درباره آخرین وضعیت گاز این استان، اظهار کرد: در سال گذشته در مدت مشابه 350 میلیون متر مکعب مصرف گاز خانگی داشتیم و امسال این رقم به 550 میلیون متر مکعب رسید.

وی افزود: همین امر سبب در شهرهای آمل و بابل به‌دلیل اینکه در انتهای شبکه قرار داشتند با افت فشار گاز مواجه شویم.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران خاطرنشان کرد: گاز تعدادی از مشترکان قطع شد و از همین جا از مردم عذرخواهی می‌کنیم که با صبوری این شرایط سخت را تحمل کردند.

این مسؤول تصریح کرد: با تمهیداتی که به کار گرفته شد مشکل افت فشار و در نتیجه قطع گاز برطرف شد ولی از مردم عزیز درخواست داریم تا در مصرف گاز صرفه‌جویی لازم را داشته باشند تا زمینه برخورداری مشترکان در شمال و شمال غربی کشور فراهم شود.

مومنی بیان کرد: اگر در هر منزل یک بخاری خاموش شود بر این اساس روزانه تا 120 میلیون متر مکعب صرفه‌جویی گاز خواهیم داشت و این کمک به تأمین گاز سایر بخش‌ها مانند نیروگاه‌‌ها که محدودیت دادیم می‌کند تا به تولید برق صدمه وارد نشود.

وی گفت: اگر دمای رفاه را یک درجه کم کنیم تا 20 درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی خواهیم داشت.

به گزارش فارس، بارش برف سنگین در استان مازندران و کاهش شدید دمای هوا سبب شد تا تعداد زیادی از مشترکان مازندرانی با افت فشار و بعضاً قطع گاز مواجه شوند و شب‌های سرد و برفی سختی را سپری کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: