کد خبر: ۸۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - 22 November 2016
رییس جمهوری از گشایش سفارت اسلوونی در تهران در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: این اقدام پس از 25 سال از استقلال آن کشور، به معنی اراده قوی دو کشور برای توسعه روابط است.
رییس جمهوری از گشایش سفارت اسلوونی در تهران در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: این اقدام پس از 25 سال از استقلال آن کشور، به معنی اراده قوی دو کشور برای توسعه روابط است.

به گزارش میزان، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نشست خبری مشترک با بروت پاخور که پس از امضای سه سند همکاری در مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد انجام شد، ‌این مطلب را بیان کرد.

وی افزود: امروز سومین دیدار و ملاقات من با رییس جمهوری اسلوونی بود که دوبار در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک صورت گرفت.
رئیس جمهوری ادامه داد: احساس من این است که در هر فرصت یک گام به پیش برای توسعه مناسبات برداشته ایم.

رییس جمهوری اظهار داشت: امروز در جلسه خصوصی و عمومی با رییس جمهوری اسلوونی مسائل مربوط به روابط دو جانبه، منطقه ای و بین الملل که مورد علاقه دو طرف بود را مرور کردیم و در بسیاری از موارد مهم منطقه و جهان دارای نظرات مشترک هستیم.

روحانی گفت: جمهوری اسلامی ایران برای روابط با اتحادیه اروپا اهمیت زیادی قائل است و این دیدار هم در مسیر استحکام روابط جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه اروپا و توسعه روابط دو جانبه بین دو کشور دوست -ایران و اسلوونی- بود.

وی خاطرنشان کرد: در بخشی از مذاکرات در خصوص اهمیت توافق هسته ای و برجام صحبت شد و اینکه ایران و اتحادیه اروپا با هم به دنبال استحکام این روابط چند جانبه و استفاده از فرصت های بوجود آمده در پسا تحریم هستند.

رییس دولت یازدهم گفت: ایران و اسلوونی از ظرفیت های فروانی برای توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری و در زمینه فناوری و توسعه تجارت وجود دارد که از این ظرفیت باید به خوبی استفاده کنیم.

روحانی تصریح کرد: دو کشور علاوه بر روابط اقتصادی به توسعه روابط فرهنگی، علمی و فناوری های نو تاکید داشتند و اسنادی که امروز امضا شد در زمینه آی. سی. تی و نانو نشان داد که دو کشور تصمیم دارند در زمینه روابط فناورانه همکاری بیشتری داشته باشند.

**بررسی معضلات جهانی و انتخابات آمریکا

وی افزود: امروز همچنین در خصوص معضلات مهم جهانی از قبیل تروریسم، افراط گری و مهاجرت گفت وگو کردیم و دو طرف در زمینه نقش و اهمیتی که همکاری های بین المللی برای رفع این معضل دارد، تاکید داشتیم.

رییس جمهوری گفت: به طور طبیعی مذاکرات امروز به انتخابات اخیر آمریکا و تاثیر احتمالی آن در روابط و مسائل جهانی و منطقه ای بحث و تبادل نظر صورت گرفت و ابعاد این مسئله را رایزنی و هم فکری کردیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: