کد خبر: ۸۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - 21 November 2016
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: بیش از 2 هزار و 570 واحد صنعتی و تولیدی در این استان برای دریافت 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.
 سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: بیش از 2 هزار و 570 واحد صنعتی و تولیدی در این استان برای دریافت 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

مهدی حسینی نژاد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات در راستای کمک به رونق صنایع کوچک و متوسط پرداخت می شود.

وی اضافه کرد : یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی که در سال جاری در وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری می شود، رونق تولید در واحدهای صنعتی کوچک و متوسط و همچنین تکمیل طرح های بالای 60 درصد پیشرفت است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: در همین خصوص از اردیبهشت ماه امسال کارگروه رونق تولید ذیل کارگروه رفع موانع تولید استان تشکیل شد. 

حسینی نژاد با اعلام اینکه چهار هزار و 550 متقاضی از طریق سامانه بهین یاب ثبت نام کردند بیان کرد :در کارگروهی متشکل از سازمان صنعت، معدن و تجارت، استانداری، بانک ها و دستگاه های متولی دیگر بیش از 2 هزار و 570 متقاضی، مصوبه کارگروه را دریافت کردند و به بانک معرفی شدند.
وی گفت: از این تعداد تاکنون نزدیک به یکهزار و 900 میلیارد ریال به بیش از 270 واحد صنعتی استان پرداخت شده است. 

حسینی نژاد با اشاره به اینکه بانک های استان کرمان نسبت به استان های دیگر جایگاه قابل قبولی را در میزان پرداخت ها نداشتند عنوان کرد: بیشترین پرداخت ها مربوط به بانک کشاورزی بوده که نشان از توجه مدیران این مجموعه به توسعه استان دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: با همت بانک های استان به جایگاه مطلوبی در بخش پرداخت تسهیلات خواهیم رسید.

وی افزود: سیاست های دولت یازدهم در رونق صنایع و تزریق سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی در دست اجراست و همچنین در ماده 31 و 35 قانون رفع موانع تولید معافیت هایی برای واحدها پیش بینی شده است.

حسینی نژاد بیان کرد: در سطح استان، تیم هایی برای بازدید از واحدهای صنعتی و تبیین ظرفیت های مواد 31 و 35 قانون رفع موانع تولید و همچنین معرفی معافیت های قانونی به واحدها تشکیل شده است.
وی افزود: تاکنون بیش از 77 درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در کرمان اجرایی شده است.
استان کرمان 23 شهرستان دارد و جنوب کرمان با هفت شهرستان دارای سازمان صنعت، معدن و تجارت مستقل است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: