کد خبر: ۸۶۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۴ - ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - 17 November 2016
از سال 1986 در زمان کارتر که تحریم‌ها را بر ملت ایران روا داشتند و آن را در دوره‌های مختلف تمدید کردند که گمان می‌کردند که می‌توانند ملت ایران را به زانو در بیاورند، اما سطح ملی ایران قدرت موشکی و توان هسته‌ای و انسجام ملت روز به روز قوی‌تر شده و اگر تحریم‌ها را تمدید کنند به‌منزله لگد زدن و لغو برجام است.
روزنامه رسالت در شماره پنجشنبه 27 آبان سخنان دبیر عالی شورای امنیت ملی را در یادواره سرداران و چهار هزار شهید استان گلستان برجسته کرد و نوشت: از سال 1986 در زمان کارتر که تحریم‌ها را بر ملت ایران روا داشتند و آن را در دوره‌های مختلف تمدید کردند که گمان می‌کردند که می‌توانند ملت ایران را به زانو در بیاورند، اما سطح ملی ایران قدرت موشکی و توان هسته‌ای و انسجام ملت روز به روز قوی‌تر شده و اگر تحریم‌ها را تمدید کنند به‌منزله لگد زدن و لغو برجام است.

این روزنامه با اشاره به عنوان نتیجه انتخابات آمریکا برای ما فرقی نمی‌کند، در تشریح تیتر یک، آورد: رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: برای نتیجه انتخابات آمریکا نه عزا می‌گیریم و نه شادی می‌کنیم؛ زیرا برای ما فرقی نمی‌کند و هیچ نگرانی هم نداریم و برای مواجهه با هرحادثه محتملی نیز آماده‌ایم. حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز چهارشنبه در دیدار هزاران نفر از مردم اصفهان، استان اصفهان را استان «شهادت و پیشگامی»، «استقامت و ایستادگی»، «علم و فرهنگ»، «دین و ولایت»، و «کار و ابتکار» خواندند و با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ قضاوتی در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ندارد و همواره از دو حزب مطرح این کشور، شاهد دشمنی بوده است، گفتند: امروز مهم‌ترین نیاز کشور به‌خصوص برای نخبگان و مسئولان کشور، «بصیرت سیاسی و غافل نشدن از توطئه دشمن»، «حفظ روحیه و جهت‌گیری انقلابی»، «اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی»، «ادامه پرشتاب مسیر رشد علمی»، «اتحاد و انسجام ملی» و «حفظ استحکام روحی و درونی» است.

قدردان آگاهی و شور مردم در اربعین حسینی هستیم، از دیگر عنوان های روزنامه رسالت است، در تشریح این خبر می خوانیم: رئیس جمهور گفت: قدردان آگاهی و شور مردم در اربعین حسینی هستیم.به گزارش خبرگزاری فارس از کرج حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در اجتماع مردم کرج، با اشاره به حضور ‏خود در مراسم بدرقه زائران اربعین حسینی (ع) و عشق ملت بزرگ ایران به خاندان رسالت گفت: اولین نکته‌ای که در حضور ‏شما مردم غیور استان البرز و ملت ایران می‌خواهم بیان کنم عشق این مرز و بوم و این ملت به خاندان رسالت است. در شلمچه، ‏چزابه و مهران دو میلیون ایرانی در حال حرکت به سمت کربلا هستند.‏وی با بیان اینکه میلیونها ایرانی عاشق، ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع) را پاسخ گفتند، افزود: مردم امروز ‏بعد از 1370 سال جواب امام حسین (ع) را با دلاوری و با صدای رسا پاسخ می‌دهند. وقتی من مردم مختلف ایران را در شلمچه ‏دیدم همه یکصدا فریاد زدند لبیک یا حسین (ع).‏رئیس جمهوری گفت: ما قدردان آگاهی و شور مردم در اربعین حسینی و زحمات تمام دستگاهها و نهادها هستیم.

این روزنامه با انتخاب عنوان پایان توهم دوست‌پنداری دشمن، می نویسد: مجلس نمایندگان آمریکا بامداد دیروز، طرح تمدید قانون تحریم‌های ایران را تصویب کرد.این قانون که هدف از آن حفظ زیربنای تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای استفاده از آن در صورت لغو توافق هسته‌ای و بازگرداندن فوری تحریم‌هاست، برای تمدید نهایی باید در سنا هم به تصویب رسیده و از سوی رئیس‌جمهور آمریکا امضا شود. نکته مهم دیگر اینکه تمدید تحریمهای ایالات متحده آمریکا ، توهم دوست پنداری ایالات متحده توسط برخی افراد فریب خورده و خوش خیال در داخل کشورمان را بر هم زده است. آنچه مسلم است اینکه ایالات متحده آمریکا هیچ گاه دوست جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود و البته عکس این قاعده نیز صادق است. واشنگتن به عنوان کانون و نماد استکبار و دشمنی با ملت و نظام ایران، همواره برای ما یک دشمن خواهد بود. در چنین شرایطی طرح استراتژی تبدیل آمریکا به یک دوست یا شریک ، نوعی ساده انگاری خطرناک و هزینه ساز محسوب می شود.

روزنامه رسالت همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «میرکاظمی: آمارها نشان می دهد، دولت باغ سوخته تحویل می دهد »، «نقوی حسینی: تمدید تحریم ها نشان داد، معتمدان به آمریکا خوش خیالند» و «عسکر اولادی: دولت تمایلی به کوچک شدن ندارد» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: