کد خبر: ۸۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۷ - ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - 17 November 2016
بزرگ ‌ترین راهپیمایی تاریخی اسلام درحالی کامل می‌شود که سیل خانواده‌ها با فرزندان در میان جمعیت به چشم می‌خورد که با بیرق یا حسین‌(ع) و تمثال شهدای حرم وحریم همراه شده تا در شرایط کنونی به دشمنان اسلام و فریب‌‌ خوردگان یادآوری کنند با حضور در بزرگ‌ ترین راهپیمایی تاریخ با مرز یا حسین (ع) پاسخ ماندگاری را که همانا پیروزی حق بر باطل است، بر صفحات تاریخ به یادگار خواهند گذاشت.
 روزنامه جوان در شماره پنجشنبه 27 آبان نوشت: بزرگ ‌ترین راهپیمایی تاریخی اسلام درحالی کامل می‌شود که سیل خانواده‌ها با فرزندان در میان جمعیت به چشم می‌خورد که با بیرق یا حسین‌(ع) و تمثال شهدای حرم وحریم همراه شده تا در شرایط کنونی به دشمنان اسلام و فریب‌‌ خوردگان یادآوری کنند با حضور در بزرگ‌ ترین راهپیمایی تاریخ با مرز یا حسین (ع) پاسخ ماندگاری را که همانا پیروزی حق بر باطل است، بر صفحات تاریخ به یادگار خواهند گذاشت.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان برای مواجهه با هر حادثه‌ای آماده‌ایم، اختصاص داد و آورد:‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار هزاران نفر از مردم اصفهان، استان اصفهان را استان «شهادت و پیشگامی»، «استقامت و ایستادگی»، «علم و فرهنگ»، «دین و ولایت» و «کار و ابتکار» خواندند و با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ قضاوتی در مورد انتخابات ریاست جمهوری امریکا ندارد و همواره از دو حزب مطرح این کشور، شاهد دشمنی بوده است، گفتند: امروز مهم‌ترین نیاز کشور به‌خصوص برای نخبگان و مسئولان کشور، «بصیرت سیاسی و غافل نشدن از توطئه دشمن»، «حفظ روحیه و جهت‌گیری انقلابی»، «اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی»، «ادامه پرشتاب مسیر رشد علمی»، «اتحاد و انسجام ملی» و «حفظ استحکام روحی و درونی» است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: برخلاف عده‌ای که در دنیا، برای نتیجه انتخابات امریکا، عزا گرفته‌اند یا عده دیگری که شادی می‌کنند ما نه عزا می‌گیریم و نه شادی می‌کنیم زیرا برای ما فرقی نمی‌کند و هیچ نگرانی هم نداریم و به لطف الهی، برای مواجهه با هر حادثه محتملی نیز آماده‌ایم. 

روزنامه جوان با انتشار عنوان روحانی: برخی رسانه‌ها آب در هاون می‌کوبند!، نوشت: رئیس‌جمهور که در جریان یکی دیگر از سفرهای استانی خود به البرز، استان همسایه پایتخت سفر کرده، محور سخنان خود را به مهم‌ترین معضلات کشور در حوزه آلودگی هوا و اشتغال اختصاص داد و از حضور مردم در مراسم اربعین تشکر کرد. نکته جالب این سفر آن بود که همزمان با افزایش آلودگی هوا در شهر تهران که باعث تعطیلی تمامی مدارس نیز شده، رئیس‌جمهور برای سفر به کرج از مترو استفاده کرد. روحانی در بخش پایانی سخنان خود بار دیگر به منتقدان رسانه‌ای خود حمله کرد و گفت: همه پیروزی‌های ما در سایه مقاومت، انسجام، وحدت و رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده است و دولت آن چیزی که با شما از خرداد 92 عهد کرده است، با نظر کارشناسان متخصص عمل می‌کند. من به برخی از رسانه‌ها می ‌گویم آب در هاون نکوبید، شما قادر نیستید این مردم را ناامید کنید، شما قادر نیستید بین وحدت دولت و ملت فاصله بیفکنید، شما قادر نیستید بین نیروهای سه‌ گانه کشور فاصله بیندازید، شما قادر نیستید بین سپاه، بسیج، ارتش و نیروهای مسلح فاصله بیندازید و شما قادر نیستید بین اقوام فاصله بیندازید.

نقض مشکوک برجام از سوی امریکا، دیگر عنوان این روزنامه است،‌ در ادامه این مطلب می خوانیم: امریکا بر اساس برجام متعهد شده که هیچ قانون تحریمی جدیدی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را در کنگره امریکا تصویب نکند ولی مجلس نمایندگان امریکا روز گذشته با 419 رأی موافق در برابر یک رأی مخالف، قانون تحریم‌های ایران را برای 10 سال دیگر تمدید کرد. نسخه اولیه این قانون در سال 2006 با نام ««قانون تحریم‌های ایران و لیبی» (ILSA) وضع شد و شرکت‌هایی را که در بخش انرژی ایران سرمایه‌گذاری کنند، هدف می‌گیرد. این قانون 10 ساله است، به این معنی که بعد از 10 سال، مدت آن منقضی می‌شود. به همین خاطر، کنگره امریکا در سال 2006 آن را با نام جدید «قانون تحریم‌های ایران » تصویب کرد. بر اساس نسخه سال 2006 این قانون، امریکا همه شرکت‌هایی را که به دستیابی ایران به سلاح شیمیایی، بیولوژیک و البته هسته‌ای کمک کنند، تحریم می‌کند، همه شرکت‌ها و موجودیت‌هایی را که از بخش ایران حمایت کنند، تحریم می‌کند و همه موجودیت‌هایی را که به ایران کمک کنند ایران سلاح‌های بی ثبات‌ساز یا پیشرفته متعارف به دست آورد، تحریم می‌شوند.

روزنامه جوان در صفحه نخست به بررسی عنوان های «شمخانی: لگد امریکا به برجام را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم»،‌ «احتمال سکانداری وزارت خارجه امریکا به دست دوست منافقین»،‌ «تجدید میثاق بسیجیان با بنیانگذار جمهوری اسلامی»، «سردار نقدی: صدای شکستن استخوان های لیبرال دموکراسی به گوش می رسد» و «فشار افراد «خاص» در دولت برای تداوم تولید پراید و 405» پرداخت.

این روزنامه همچنین در ستون سرمقاله عنوان«واقعیات امریکا و توهم برخی نخبگان بی ‌بصیرت» به قلم یدالله جوان کارشناس سیاسی را انتشار داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: