کد خبر: ۸۶۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 13 November 2016
فرونشست زمین در دشت ورامین و گرمسار پدیده‌ای عمومی است و نمی‌تواند منجر به ایجاد شکست در محدوده خط آهن تهران ـ مشهد شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: فرونشست زمین در دشت ورامین و گرمسار پدیده‌ای عمومی است و نمی‌تواند منجر به ایجاد شکست در محدوده خط آهن تهران ـ مشهد شود.

محسن پورسیدآقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در خصوص احتمال شکست راه آهن تهران ـ مشهد بر اثر فرونشست، مقداری بزرگنمایی شد. درست است که خطر نشست در دشت ورامین و گرمسار وجود دارد اما این یک نشست عمومی است و تا الان هم به سمت خط راه آهن نیامده است.

وی افزود: قراردادی با مرکز تحقیقات راه و مسکن امضا کرده‌ایم که آنها به طور دائم در حال اندازه‌گیری و بررسی موضوع هستند و اگر تغییراتی در زمین‌شناسی آن‌جا اتفاق بیفتد بلافاصله به ما گزارش می‌کنند.

پورسیدآقایی با بیان این‌که هنوز در خط آهن هیچ‌گونه تغییرات زمین‌شناسی در لایه‌های زیرین منطقه‌ای که راه آهن عبور کرده نداشته‌ایم گفت: هیچ شکستی در راه آهن اتفاق نیفتاده است؛ زیرا همان‌طور که عرض کردم فرونشست ۳۲ سانتیمتری سالیانه در دشت‌های تهران و ورامین، نشست عمومی  است و محدود به منطقه خاصی نمی‌شود، لذا نمی تواند شکستی در خط آهن ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت راه آهن تاکید کرد: با این وجود اگر احساس کنیم بر اساس مطالعات و اندازه‌گیری‌ها ممکن است راه آهن از فرونشست زمین دچار آسیب شود آن را پیشگیری می‌کنیم راه‌های آن وجود دارد که یکی از آنها محکم ساختن بستر زمین است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: