کد خبر: ۸۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - 12 November 2016
دهها شهر امریکا شاهد اعتراضاتی است که با شعار «ترامپ رئیس‌جمهور ما نیست» از چهارشنبه شب شروع شده است. بیشتر مقام‌های بلندپایه در واشنگتن، از جمله اوباما و جان کری مقابل ترامپ موضع دارند و علنی یا در خفا گفته‌اند که او شایسته رئیس‌جمهور شدن نیست.
روزنامه جوان در شماره شنبه 22 آبان با اشاره به نپذیرفتن ترامپ از طرف دستگاه حاکمه و بخش ‌هایی از جامعه آمریکا، نوشت: دهها شهر امریکا شاهد اعتراضاتی است که با شعار «ترامپ رئیس‌جمهور ما نیست» از چهارشنبه شب شروع شده است. بیشتر مقام‌های بلندپایه در واشنگتن، از جمله اوباما و جان کری مقابل ترامپ موضع دارند و علنی یا در خفا گفته‌اند که او شایسته رئیس‌جمهور شدن نیست.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان باخت هزاران میلیاردی جوانان در قمارخانه‌های آنلاین، اختصاص داد و آورد: اینجا قمارخانه‌های ایران است! اینجا برنامه‌ریزی حساب شده‌ای برای اعتیاد و کلاهبرداری اینترنتی و حتی خروج ارز از کشورمان وجود دارد. قربانیان قمارخانه آنلاین پوکر در غیاب نظارت و اقدامات جدی، روزانه دهها و صدها میلیارد تومان به گردانندگان سایت‌ها، ‌کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی این بازی‌ها می‌بازند، اما مسئولان شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی و پلیس فتا همچنان هیچ برنامه‌ای برای مقابله با چنین تهدیدهایی ندارند. سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا در یادداشتی که چندی پیش در رسانه‌ها منتشر کرد، درباره فعالیت این سایت‌ها هشدار داد؛ علیرضا آذر درخش در این یادداشت می‌گوید: «به جای رفتن در خیابان و سرقت و زورگیری و دست بردن به سلاح به راحتی با یک کلیک و استفاده از یک لپ‌تاپ کوچک دست به سرقت‌های میلیونی و میلیاردی می‌زنند. 

روزنامه جوان با انتشار عنوان سرمایه‌گذاران خارجی با ترامپ از ایران دورتر می‌شوند، نوشت: بیش از یک سال از عمر برجام گذشته است و شرکت‌های خارجی از دور برای ایران دست تکان می‌دهند؛ نهایت رفت و آمدها به امضای تفاهمنامه‌هایی که غیرتعهدآور است خلاصه شده است چه در بالادست و چه در پایین دست. هرچند تابوی سرمایه‌گذاری در ایران کمی «ترک» برداشته است اما همانطورکه پیش بینی می‌شد همه شرکت‌های خارجی در انتظار تعیین تکلیف انتخابات ریاست جمهوری امریکا بودند. بانک‌ها از جریمه‌های امریکا ترس دارند و در زمان اوباما ریسک نکردند که قطعاً با احتمال چهره‌های ضدایرانی در دولت ترامپ و غالب شدن جمهوریخواهان در کنگره و سنای امریکا این ریسک افزایش خواهد یافت. 

مگر تولید دان مرغ و کنجاله سخت‌تر از تولید موشک است؟!، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این مطلب می خوانیم: به گزارش تسنیم، سرلشکر محمد باقری روز پنج‌شنبه در مراسم پنجمین سالگرد شهادت شهید طهرانی‌مقدم که در ستاد فرماندهی هوافضای سپاه برگزار شد، گفت: من از سال 1360 و عملیات طریق‌القدس شهید طهرانی‌مقدم را شناختم؛ جوانی مخلص و بی‌ادعا که بدون داشتن سابقه نظامی شبانه‌روز در ساختن ادوات جنگی و خمپاره‌ها کار کرد. ما از خدا می‌خواهیم آگاهی و درایت مسئولان بالاتر برود و توفیق پیدا کنند در هر دوره‌ای از مسئولیت که رأی می‌آورند، چه چهار سال و چه هشت سال بعد از آن بتوانند بگویند از کجا به کجا رسیدیم و چه‌کارهایی برای مردم انجام دادند و چه مشکلاتی از مردم را حل کردند. این ملت لیاقت بهتر از اینها را دارد و باید برای عزت و موفقیت این ملت شبانه‌روز تلاش کرد. رئیس ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: از مسئولان و مقامات می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی مدنظر فرمانده معظم کل قوا را پیاده کنند و آنچه خود داریم از بیگانه تمنا نکنند. شما ببینید مگر تولید دان مرغ و کنجاله یا چیزهایی شبیه به آن سخت‌تر از تولید موشک زمین به زمین است که جوانان ما آن را ساخته‌اند؟! وی خاطرنشان کرد: ما از خدا می‌خواهیم آگاهی و درایت مسئولان بالاتر برود و توفیق پیدا کنند در هر دوره‌ای از مسئولیت که رأی می‌آورند، چه چهار سال و چه هشت سال بعد از آن بتوانند بگویند از کجا به کجا رسیدیم و چه‌کارهایی برای مردم انجام دادند و چه مشکلاتی از مردم را حل کردند. این ملت لیاقت بهتر از اینها را دارد و باید برای عزت و موفقیت این ملت شبانه‌روز تلاش کرد.

روزنامه جوان با درج عنوان بی‌خیال خسارت 1000میلیاردی رنو به ایران، آورد: براسا‌س گزارش تحقیق و تفحص مجلس، رنو در روند تولید ال 90 بالغ بر هزار میلیارد تومان خسارت به ایران وارد کرد. اما در قرار‌داد جدیدش با ایدرو هیچ حرفی از این خسارت به میان نیامد. وزیر صنعت و تجارت نیز با تأ‌کید بر اینکه تحقیق و تفحص مرجع حقوقی نیست، از خسارت این شرکت فرانسوی به صنعت خودروی کشور اظهار بی ‌اطلاعی کرد و قرار‌داد با ایدرو را مانع از جنگ دو خودروساز سایپا و ایران‌خودرو دانست. به گزارش «جوان»، علاوه بر بدقولی رنو در تولید و صادرات محصولات، در گزارش تحقیق و تفحص مجلس نهم تخلفاتی از سوی این شرکت با خودروسازان شناسایی شد که بر اساس آن رنو در هر خودروی ال 90 حدود 10 تا 12 میلیون دلار خسارت به کشور وارد کرده است حتی پرونده آنها برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال هم شد که متأسفانه هنوز در این رابطه تصمیمی گرفته نشده و 16 پرونده تخلف رنو همچنان در مراجع قضایی مسکوت مانده است. 

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های«اوراقی که در کتب درسی غایبند!»، «بعد از سینمای سفارتی نوبت تئاتر سفارتی شد»، «جعل واقعیت در قضیه جعل علمی!»، «قحطی بزرگ در ایران حتی اندازه یک سرباز امریکایی دیده نشد» و «بی بی سی به قتنه گران 88 کوکتل مولوتف سازی و به طرفداران هیلاری صبر آموزش می دهد!» پرداخت.

روزنامه جوان در ستون یادداشت های امروز عنوان های «پایان سراب امداد امریکایی!» نوشته محمدجواد اخوان، «لزوم تدوین مکانیزم های خنثی کننده مقابل ترامپ» به قلم هادی محمدی و «رشد ترحمی و ترس ترامپی!» نوشته مهران ابراهیمیان را منتشر کرد.
برچسب ها: ترامپ ، اوباما ، آمریکا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: