کد خبر: ۸۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - 08 November 2016
آخرین آمارهای اشتغال حاکی از آن است که تعداد شاغلان در تابستان سال جاری به 23 میلیون و 31 هزار نفر رسیده که نسبت به آمار بهار 427 هزار نفر بیشتر بوده است. مطابق بررسی‌ها در تابستان نسبت به بهار سال جاری 150 هزار نفر به جمعیت شاغل بخش صنعت افزوده شده است.
روزنامه دنیای اقتصاد در شماره سه شنبه 18 آبان، نوشت: آخرین آمارهای اشتغال حاکی از آن است که تعداد شاغلان در تابستان سال جاری به 23 میلیون و 31 هزار نفر رسیده که نسبت به آمار بهار 427 هزار نفر بیشتر بوده است. مطابق بررسی‌ها در تابستان نسبت به بهار سال جاری 150 هزار نفر به جمعیت شاغل بخش صنعت افزوده شده است.

این روزنامه در تیتر یک با درج عنوان رأی‌خوانی از جهت بازارها، با اشاره به اینکه پیش‌بینی فعالان اقتصادی از ترامپ به هیلاری چرخش کرد، آورد: روند بازارهای جهانی در روز دوشنبه نشان می‌دهد که عمده معامله‌گران و سرمایه‌گذاران، نامزد دموکرات را برنده انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا می‌دانند. دوشنبه هفته گذشته، بهبود جایگاه دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها، شاخص‌های بورس و دلار را کاهشی و همزمان، سرمایه‌های پناهگاه را گران کرد. اما روز گذشته، خبر اعلام‌شده از سوی «اف‌بی‌آی» روندساز شد. خبر رفع اتهام از هیلاری، بازارهای هفته جدید جهانی را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار داد. در اولین روز هفته میلادی، شاخص‌های سهام آسیا، اروپا و آمریکا به‌شدت جهش کردند و ارزش دلار آمریکا هم به طرز قابل‌توجهی تقویت شد. همزمان، پناهگاه‌های سرمایه با کاهش تقاضا روبه‌رو شدند.

روزنامه دنیای اقتصاد با انتشار عنوان آخرین آرایش آرای هیلاری و ترامپ، آورد: روز موعود فرا رسید و صدای زنگ مبارزه به صدا در آمد. اگر روزی روزگاری ترامپ در مسابقات نمایشی کشتی کج حضور پیدا می‌کرد، امروز باید به شکل رسمی روی یک رینگ نفس‌گیر با هیلاری کلینتون مبارزه کند. روزی که قرار است یک نفر از آن رینگ پیروز میدان باشد و پیروز میدان نیز 4 سال سکان هدایت آمریکا را به دست خواهد گرفت. این مسابقه در حالی زنگ صدای آن به صدا درآمده است که هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها از سوی اف‌بی‌آی متهم شده بود که احتمالا اسناد طبقه‌بندی شده را از طریق یک سرور خصوصی ارسال می‌کرده است؛ اما روز یکشنبه، در حالی ‌که 48 ساعت به روز انتخابات باقی مانده بود، اف‌بی‌آی به‌طور رسمی اعلام کرد که هیچ اتهامی متوجه نامزد دموکرات‌ها نیست. انتخابات امروز در حالی برگزار می‌شود که هیلاری کلینتون بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها به‌طور متوسط 1.8 درصد بالاتر از ترامپ ایستاده است.

این روزنامه با انتخاب عنوان کشف 10 حفره در واگذاری املاک، نوشت: احمد توکلی، نماینده سابق مردم تهران و مسوول نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت، نتایج 59 روز تحقیق درباره «پرونده واگذاری املاک شهرداری تهران» را تشریح کرد. بررسی‌های نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت، از «نوع واگذاری، نحوه قیمت‌گذاری و همچنین میزان تخفیف» به کشف 10 حفره – اقدامات غیرقانونی و ناموجه – در این پرونده منجر شده است و نشان می‌دهد واگذاری‌ زمین و آپارتمان‌های تحت مالکیت شهرداری در فاصله سال‌های 87 تا 95 با استناد به مصوبه خارج از صلاحیت شورای شهر بوده؛ ضمن آنکه سه دسته قوانین بالادست رعایت نشده است. این نهاد بررسی دقیق قضایی پرونده را خواستار شد.

روزنامه دنیای اقتصاد با تحلیل عنوان عربستان قافیه را به ایران می‌بازد، آورد: سایت المانیتور در مقاله‌ای به قلم بروس ریدل به بررسی روابط ایران و عربستان پرداخته و نوشته است که ریاض درحال واگذاری نفوذ خود به تهران است. به نوشته ریدل، عربستان سعودی در حال از دست دادن نفوذ خود در سراسر منطقه «هلال حاصلخیز» (نام بخش تاریخی از خاورمیانه که دربرگیرنده بخش‌های خاوری دریای مدیترانه، میانرودان و مصر باستان است) و واگذاری آن به ایران است. براساس این تحلیل، در شرایطی که موقعیت ریاض در برابر تهران در برخی مواقع افول کرده، اما این روند سرعت گرفته است.

این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «ارزان‌فروشی منابع» را به قلم تیمور رحمانی منتشر کرد و در ستون گزارش به عنوان «استرس مالی در کسب و کار» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: