کد خبر: ۸۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - 08 November 2016
تلفیق قانون انتخابات با قانون احزاب یکی از مواردی است که می‌تواند به سلامت برگزاری انتخابات و حضور افرادی که در حوزه سیاسی از تخصص لازم برخوردار هستند جامه عمل بپوشاند. البته به‌نظر می‌رسد که دولتمردان و قانونگذاران هم به این نتیجه رسیده باشند که باید برای این مهم، بندی در قانون انتخابات در نظر بگیرند.
 روزنامه ابتکار در شماره سه شنبه 18 آبان در تیتر یک در گفت و گو با قانونگذاران و دولتمردان نوشت: تلفیق قانون انتخابات با قانون احزاب یکی از مواردی است که می‌تواند به سلامت برگزاری انتخابات و حضور افرادی که در حوزه سیاسی از تخصص لازم برخوردار هستند جامه عمل بپوشاند. البته به‌نظر می‌رسد که دولتمردان و قانونگذاران هم به این نتیجه رسیده باشند که باید برای این مهم، بندی در قانون انتخابات در نظر بگیرند.

این روزنامه با درج عنوان برای احساس امنیت اهل فرهنگ آمده ام، می نویسد: علی جنتی در مراسم تودیع خود که 17 آبان ماه در تالار وحدت برگزار شد، از انتخاب صالحی امیری به عنوان وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان «نعم الخلف» یاد کرد و گفت: امیدوارم او وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را یک گام به جلو ببرد.سید رضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی گفت: حوزه فرهنگ به مثابه یک اقیانوس بزرگ است که همه انسان‌ها می‌توانند از آن سیراب شوند. فرهنگ روح تعالی، فضیلت، انسانیت، اخلاق و کرامت است و جامعه بی‌فرهنگ، جامعه بدون احساس است. ما در رفتار خودمان و در تمام شئون زندگی‌مان، در حمل و نقل، مسکن و همه چیز، به فرهنگ نیاز داریم. انسان‌های بی‌فرهنگ، مُرده‌های متحرک هستند. دولت آقای روحانی و شخص ایشان به عنوان پرچمدار یک دولت فرهنگی، شعار «عقلانیت، اعتدال، معنویت و دیانت» را مطرح کرد . وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه علی جنتی را از تلاشگران خدوم و فرهیخته عرصه فرهنگ نامید و خطاب به حاضرین در جمع گفت: ما آمده‌ایم تا شما احساس آرامش و امنیت کنید و جز خدمت به شما، هیچ شان دیگری برای خودمان قائل نیستیم.

روزنامه ابتکار با انتخاب عنوان امیدوارم مساله حصر به عنوان بازی برد-برد حل شود، آورد: محمدرضا عارف که برای آیین گشایش انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در این دانشگاه حضور داشت به پرسش دانشجویان نیز پاسخ داد. یکی از دانشجویان در سوالی پیگیر موضوع حصر و وعده‌های عارف برای رفع این قضیه شد که عارف در پاسخ به این سوال، اظهار کرد: ما پیگیری این مسئله را وظیفه خود می‌دانیم اما آیا رسانه‌ای کردن آن به حصر کمک می‌کند یا خیر، معجزه نمی‌توانیم بکنیم در حد توان در حال پیگیری هستیم. رییس فراکسیون امید مجلس،‌ گفت: امیدواریم این مساله به عنوان بازی برد-برد به نفع نظام حل شود. همچنین یکی دیگر از دانشجویان با اشاره به مساله بازداشت یاشار سلطانی خطاب به عارف، گفت: حداقل انتظار ما این است که شما در این مورد هم موضع‌گیری داشته باشید که عارف در پاسخ به این سوال مطرح شده، اظهار کرد: امروز نسبت به سال 92 و 94 مصونیت دارم. بحث محافظه‌کاری نیست. بحث موثر بودن است. پیش از این به عنوان شهروند صحبت می‌کردم اما امروز نماینده مجلس هستم و از سازوکار قانونی باید این موضوعات را پیگیری کنیم.

این روزنامه با انتشار عنوان افرادی با قلدری معوقات بانک ها را نمی دهند، نوشت: اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری در جلسه تودیع و معارفه وزیر آموزش و پرورش که در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار شد، در رابطه با صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: این صندوق بیش از 900 هزار عضو دارد. با گذشت حدود 20 سال از تاسیس آن، این صندوق به بنگاه بزرگ اقتصادی تبدیل شده‌است. این صندوق بانک و بیمه دارد و در صنایع مختلفی فعالیت کرده است.جهانگیری با اعلام اینکه معوقه بانک سرمایه 8 هزار میلیارد تومان از 100 هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: افرادی که با قلدری این پول‌ها را گرفتند و پس نمی‌دهند، حتما از آنها پس می‌گیریم و حساب‌کشی خواهیم کرد. معاون اول رییس‌جمهوری بیان کرد: به معلمان اطمینان می‌دهیم که دولت، قوه قضاییه؛ حفاظت، نظارت و کنترل خواهد کرد و نمی‌گذاریم حقی ضایع نشود و پولی از آنها خورده شود.

روزنامه ابتکار با بررسی عنوان جنگ و صلح توسعه و محیط زیست، می نویسد: «بیش از سه هزار صنعت آلاینده در ایران»؛ این آمار حاصل تفکر اولویت توسعه بر محیط زیست در ایران است، تفکری که از دهه‌های پیش با هدف شکل‌گیری ایرانی نوین به وجود آمد و تنها نتیجه‌اش ساخت هزاران سد، تاسیس چندین غول صنعتی و به موازات آن خشکسالی تالاب‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها، نابودی جنگل‌ها، مهاجرت پرندگان و جانوران و در نهایت فراموشی محیط زیست بود. تفکری که سبب شد 19 درصد صنایع کشور در تهران جمع شود و استان اصفهان را با 900 غول صنعتی به قطب صنایع کشور تبدیل کند. گرچه حالا پس از گذشت چندین دهه‌ از تخریب محیط زیست کشور به دست صنایع می‌گذرد و امروز کارخانه‌هایی که از این فرآیند حاصل شده‌اند به عنوان عامل اصلی نابودی محیط زیست شناخته می‌شوند اما هنوز تفکراتی در مهمترین نهادهای دولتی وجود دارد که از تفکر توسعه محور حمایت می کند.

این روزنامه سرمقاله را به عنوان «نکاتی چند در باب نمایشگاه مطبوعات» به قلم حامد وکیلی اختصاص داد.
«بار سنگین معوقات بانکی بر دوش اقتصاد ایران 100000000000000 تومان!» عنوان دیگر روزنامه ابتکار است.
*گروه اطلاع رسانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: