کد خبر: ۸۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - 08 November 2016
روزنامه لبنانی السفیر، محمدجواد ظریف را نخستین مقام بلندپایه جهان دانست که بعد از انتخابات ریاست جمهوری به لبنان سفر کرده و با «میشل عون»، رئیس جمهوری جدید این کشور دیدار می‌کند. ظریف سپس در کاخ ریاست‌ جمهوری لبنان با «میشل عون» دیدار کرد و انتخاب وی به سمت ریاست جمهوری را تبریک گفت.
 روزنامه ایران در شماره سه شنبه 18 آبان در توضیح تیتر یک با اشاره به دیدار وزیرخارجه ایران با رئیس جمهوری لبنان، نوشت: روزنامه لبنانی السفیر، محمدجواد ظریف را نخستین مقام بلندپایه جهان دانست که بعد از انتخابات ریاست جمهوری به لبنان سفر کرده و با «میشل عون»، رئیس جمهوری جدید این کشور دیدار می‌کند. ظریف سپس در کاخ ریاست‌ جمهوری لبنان با «میشل عون» دیدار کرد و انتخاب وی به سمت ریاست جمهوری را تبریک گفت.

این روزنامه با بررسی عنوان فینال رقابت «تاجر» و«زن»، آورد: انتخاب هیلاری کلینتون یا دونالد ترامپ چه تأثیرات کوتاه و بلند مدتی بر عملکرد اقتصاد ایران خواهد داشت؟ این یک پرسش محوری است که هم برای مردم و هم برای فعالان اقتصادی و کنشگران بازارهای پولی و مالی مهم تلقی می‌شود. این مسأله بویژه در مجموعه دیگری به لحاظ روند اجرای برجام و رفع محدودیت‌ها و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران تأثیرگذار است. با مشخص شدن سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری امریکا، سکان‌دار بعدی کاخ سفید به جهان معرفی خواهد شد. فردی که در 4 سال آینده بزرگترین اقتصاد، قدرت نظامی و سیاسی جهان را فرماندهی کند و سیاست‌هایش می‌تواند چشم‌اندازی کاملاً متفاوت از آینده جهان بسازد. 

روزنامه ایران با انتخاب عنوان صالحی‌امیری: آمده‌ایم اهل فرهنگ احساس آرامش و امنیت کنند، نوشت: آیین تکریم دکتر علی جنتی وزیر سابق وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و معارفه دکتر سیدرضا صالحی امیری بعدازظهر دیروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری دکتر اسحاق جهانگیری، احمد مسجدجامعی، حسین فریدون، حسام‌الدین آشنا و جمع زیادی از اصحاب فرهنگ و هنر در تالار وحدت برگزار شد. بخش زیادی از این مراسم با سخنرانی علی جنتی همراه بود. صالحی امیری خطاب به حاضران ادامه داد: ما آمده‌ایم تا شما احساس آرامش و امنیت کنید و هیچ رسالتی جز خدمت به شما در ما وجود ندارد و این سخن اول و آخر ما با شماست. او افزود: ما در اینجا به این باور می‌رسیم که این کشتی به ثبات نیاز دارد و برای این ثبات دست نیاز به سوی شما دراز می‌کنیم چون قادر به حرکت در این مسیر پر تلاطم نیستم و به سوی همه شما فرهیختگان و نهادهای فرهنگی که این سخن مرا می‌شنوید دست نیاز دراز می‌کنم که هم‌قسم شویم و این قطار را به مقصد برسانیم.

مبارزه با فساد باید بدون ملاحظات خطی باشد، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در توضیح این مطلب می خوانیم: معاون اول رئیس جمهوری، صندوق ذخیره فرهنگیان را یک بنگاه اقتصادی با داشتن بانک، بیمه و سرمایه‌گذاری فولاد توصیف کرد و گفت: به جامعه فرهنگیان اطمینان می‌دهم که دولت و قوه قضائیه از حقوق آنان در این صندوق حفاظت می‌کند. جهانگیری خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت یازدهم اعلام کردیم که فساد سیستمی بدی در نظام شکل گرفته و مثل موریانه در همه سطوح کشور وارد شده است؛ فرقی ندارد این فساد در دوره گذشته بوده یا در این دوره، فساد، فساد است و کسی که آلوده شده چه هم خط ما باشد یا در خط مقابل، مبارزه با این آسیب‌ها باید بدون ملاحظات صورت گیرد.وی با بیان اینکه مبارزه با فساد باید به یک عزم عمومی تبدیل شود و این از خطوط اصلی دولت است، گفت: برخی موضوعی را به شکلی بزرگ می‌کنند که دولت نمی‌خواهد با فساد مبارزه کند و این آدرس غلط دادن است چرا که هر جا که فساد بزرگ باشد، باید گفته شود.

روزنامه ایران با انتشار عنوان پیام‌های تسلیت رهبر معظم انقلاب و روحانی به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام شجونی، آورد: پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز صبح دیروز از مسجد هدایت تهران تشییع شد. به گزارش ایسنا، در این مراسم آیت‌الله موحدی کرمانی،‌ مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری، حجت‌الاسلام ناطق نوری و جمعی دیگر از چهره‌های سیاسی و مذهبی حضور داشتند. آیت‌الله موحدی کرمانی بر پیکر مرحوم شجونی نماز خواند. بنا بر نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیکر حجت‌الاسلام شجونی در صحن امامزاده صالح (ع) به خاک سپرده شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در پیامی درگذشت «روحانی مبارز و آزاده حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ جعفر شجونی» را تسلیت گفتند. حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری نیز در پیامی با تسلیت درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر شجونی، از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در این پیام آمده است: درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر شجونی موجب تأثر و تألم خاطر شد.

«احمد توکلی: تخلف محرز شهرداری و شورای شهر در واگذاری املاک»، «غافلگیری مردم طراوت طبیعت»، «کارشناسان در گفت و گو با ایران: رمزگشایی از قیمت مسکن در آینده»، «قنبری: صادرات 3 میلیون تُن گندم در 10 روز آینده»، «مرور چهار اقرار امریکا به دخالت در کودتای 28 مرداد / اعتراف‌های تکراری و بی‌تأثیر» و «آخرین روزنه امید برای نجات صیادان از اسارت دزدان دریایی» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: