کد خبر: ۸۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - 07 November 2016
گروه تروریستی «داعش» با انفجار بمب در تکریت و سامرا در مجموع 25 نفر را شهید و 52 نفر دیگر را مجروح کردند. 6 تن از شهدای انفجار تروریستی سامرا از زائران ایرانی هستند.
روزنامه کیهان در شماره دوشنبه 17 آبان، نوشت: گروه تروریستی «داعش» با انفجار بمب در تکریت و سامرا در مجموع 25 نفر را شهید و 52 نفر دیگر را مجروح کردند. 6 تن از شهدای انفجار تروریستی سامرا از زائران ایرانی هستند.

این روزنامه در تیتر یک با انتشار عنوان حال اقتصاد خوب است اما روی کاغذ، آورد: حرف‌های زیبای این روزها که هر از گاهی از دهان مسوولان دولتی خارج می‌شود، گویای آن است که اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم ایرادی ندارد، کسی مشکل و دغدغه‌ای ندارد و تنها یکی دو مساله غیراقتصادی بود که آن هم با تغییر سه وزیر و تعمیر کابینه، به خیر و خوشی حل شد! نگاهی به سخنرانی‌ها و آمار‌های مقامات و دستگاه‌های دولتی، حقیقتا چیزی بیش از این را گواهی نمی‌کند. اگر کسی باشد که از وقایع حقیقی کشور بی‌اطلاع باشد و ناگهان به ایران وارد شود، با خواندن اخبار دولتی و آمار سفارشی، احساس می‌کند به کانون یکی از پویا‌ترین اقتصادها وارد شده است! 

روزنامه کیهان با بررسی عنوان تولید پژو 405 و پراید تا پایان امسال متوقف می‌شود، نوشت: بهروز ریاحی مشاور عالی وزیر صنعت در نمایشگاه مطبوعات با بیان اینکه دو خودروساز بزرگ کشور برخی استانداردهای کیفی را پاس نمی‌کنند، گفت: تا پایان سال 95 خودروهای پراید و پژو 405 باید از خط تولید خارج شوند.وی درباره وضعیت خودروسازی کشور اظهار کرد: در مقایسه با سه دهه قبل پیشرفت‌هایی در صنعت خودرو داشته‌ایم اما هنوز نظر مردم را جلب نمی‌کند. بیشترین گلایه‌های مردم از خودروسازان در بخش خدمات پس از فروش است و در خصوص قطعات و مدت خواب خودرو برای تعمیر، نارضایتی‌های زیادی وجود دارد. بخشی از این مشکلات ما به قطعه‌سازان برمی‌گردد، البته طراحی و تنوع تولید موجود نیز دچار مشکل است.

حجم لجن پراکنی‌های کلینتون و ترامپ از لجن‌های رودخانه می‌سی‌سی‌پی بیشتر است، دیگر عنوان برجسته صفحه نخست این روزنامه محسوب می شود، در تشریح این مطلب می خوانیم: حجم لجنی که از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به همه طرف پرت شده به نوشته بی‌بی‌سی احتمالا از کل لجن‌های رودخانه می‌سی‌سی‌پی هم بیشتر است. فردا به گفته رسانه‌های آمریکایی زشت‌ترین و بی‌شرمانه‌ترین انتخابات ریاست جمهوری این کشور در حالی برگزار خواهد شد که براساس نظر سنجی‌ها مردم آمریکا از هر دو نفر ترامپ و کلینتون متنفر هستند و دو کاندیدا نیز بیشتر به رای منفی رقیب امید بسته‌اند. علاوه بر این دو کاندیدا آنچنان طی هفته‌های گذشته یکدیگر و آمریکا را به لجن کشیده‌اند که بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها نظام سیاسی آمریکا از آن خلاص شود.

روزنامه کیهان با انتخاب عنوان حجت‌الاسلام والمسلمین شجونی یار صدیق امام و رهبری دار فانی را وداع گفت، آورد: حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران و از اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی که به علت عارضه قلبی و کاهش قند خون روز شنبه در بیمارستان فیروزگر تهران بستری شده بود صبح دیروز دار فانی را وداع گفت. حجت‌الاسلام جعفر شجونی از مبارزان قبل از انقلاب اسلامی بود که در کارنامه فعالیت‌های مبارزاتی خود همراهی با شهید نواب صفوی را داشت.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان «شریعتمداری با شکایت چند مرکز دولتی بار دیگر به دادگاه رفت» پرداخت.

روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه عنوان «تیم مذاکرات هسته‌ای متوجه شدند اما با 14 ماه تأخیر» و در ستون یادداشت روز عنوان «آدرس غلط؛ موصل یا سئول؟!» را انتشار داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: