کد خبر: ۸۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - 07 November 2016
پلیس انگلیس ده ها نفر تظاهرکننده علیه سرمایه داری در لندن را بازداشت کرد. معترضان در حالی که پلیس آنها را همراهی می ‌کرد شعار می ‌دادند «خیابان ها متعلق به چه کسی است، خیابان‌ ها متعلق به ما است و تنها راه‌ حل انقلاب است».
روزنامه رسالت در شماره دوشنبه 17 آبان، نوشت: پلیس انگلیس ده ها نفر تظاهرکننده علیه سرمایه داری در لندن را بازداشت کرد. معترضان در حالی که پلیس آنها را همراهی می ‌کرد شعار می ‌دادند «خیابان ها متعلق به چه کسی است، خیابان‌ ها متعلق به ما است و تنها راه‌ حل انقلاب است».

این روزنامه با اختصاص تیتر نخست به عنوان آمریکا تحریم ها را حفظ کرده است، می نویسد: محمد جمشیدی استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که آیا توافق هسته ‌ای سیاست راهبردی آمریکا در قبال ایران را با تغییر مواجه کرد یا همچنان همان سیاست ‌ها دنبال می ‌شود؟ گفت: هیچ توافقی ماهیت دشمن را تغییر نمی ‌دهد، بلکه ابزارها و روش‌ های تقابل تغییر می ‌کنند. اینکه تصور داشته باشیم توافق باعث می ‌شود آمریکا به‌ سمت دوستی با ایران حرکت کند، ساده ‌انگارانه است و مروری بر دوره‌ پس از توافق هسته ‌ای نشان می ‌دهد که دشمنی با ایران برای آمریکا اصالت پیدا کرده است و آمریکا همچنان ایران را دشمن استراتژیک خود می ‌بیند. این ساده ‌لوحی است که عده ‌ای به ‌دلیل انجام توافق، تعریف ماهوی دیگری از آمریکا ارائه دهند و بگویند توافق موجب شده است که آمریکا دوست ایران شود. آمریکا با ابزارهای مختلف می‌ خواهد به ما بگوید نه ‌تنها نمی ‌خواهد با ایران دوست شود، بلکه روابط عادی هم نمی‌ خواهد. این واضح است که آمریکا ذیل همین توافق برجام، تحریم‌ های اولیه علیه ایران را حفظ کرده است و امروز نیز تحریم‌ های در حال انقضا را تمدید می‌کند. 

روزنامه رسالت با انتشار عنوان دموکراسی آغشته به توهین و تقلب، آورد: در حالی که یک روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا زمان باقی مانده است، بسیاری از شهروندان آمریکایی ناچارند میان دو گزینه بد و بدتر دست به انتخاب بزنند. این در حالی‌است که نظرسنجی های متعدد صورت گرفته در آمریکا طی ماه‌ های قبل نشان داده است که اکثر مردم آمریکا از اینکه ناچارند میان هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ دست به انتخاب بزنند به شدت ناراضی هستند. این نارضایتی خود را در تحقیقات میدانی صورت گرفته در ایالات مختلف آمریکا نیز نشان می دهد. تعداد قابل توجهی از شهروندان آمریکایی در فاصله یک روز تا انتخابات، در خصوص اینکه به کدام یک از نامزدها رای بدهند تصمیمی نگرفته و به عبارتی، در این خصوص سردرگم هستند. برگزاری مناظره های انتخاباتی در ایالات متحده آمریکا نه تنها کمکی به این روند نکرد، بلکه منجر به تشدید بی اعتمادی عمومی شهروندان نسبت به سیاستمداران آمریکایی گردید. در جریان مناظره های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ بارها یکدیگر را به فساد مالی و اخلاقی متهم کردند. بنابراین ، هر یک از این دو نامزد انتخاباتی که در کاخ سفید حضور پیدا کند، نمادی از بی اخلاقی خواهد بود.

این روزنامه با انتخاب عنوان اگر بر اساس سیاست ‌های کلی عمل می ‌شد، شاهد بیکاری نبودیم، می نویسد: آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسمی که به مناسبت اولین سالگرد ابلاغ سیاست‌ های کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری برگزار شد، با ابراز خشنودی از اجرای سیاست ‌های کلی مربوط به محیط زیست در کشور، گفت: اگر دیگر سیاست‌ ها هم در کشور اجرا می‌ شد، اوضاع متغیر می‌شد. وی به سیاست ‌های کلی خصوصی سازی اشاره کرد و با ابراز تأسف از عدم توجه به آنها در اجرا، گفت: واقعاً اگر براساس سیاست ‌های کلی عمل می‌ شد، امروز شاهد بیکاری در کشور نبودیم و اقتصاد رونق داشت. وی با تأکید بر این نکته که «سیاست ‌های کلی همه بخش‌ های جامعه، عالمانه تدوین و کارشناسانه تصویب و توسط رهبری نظام ابلاغ شد»، گفت: توسعه پایدار که دغدغه محیط زیست است، نیاز به نگاه علمی در همه زمینه ‌ها دارد و باید سیاست‌ های کلی همه‌ بخش ها، دقیقاً اجرا شوند.

تمدید وضعیت فوق العاده علیه ایران، مغایر روح برجام است؛ عنوان دیگر روزنامه رسالت محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی با اشاره به آخرین تیر ترکش اوباما در خصومت ‌ورزی با ملت ایران گفت: تمدید وضعیت فوق ‌العاده علیه ملت ایران مغایر روح برجام است. وی افزود: برخی از مسئولان کشور حاضر نیستند دشمنی پایان ‌ناپذیر آمریکا با ملت ایران را درک کنند. وی با اشاره به تداوم خصومت ‌ورزی دولت آمریکا با دولت و ملت ایران اظهار کرد: تمدید وضعیت فوق‌ العاده علیه ملت ایران مغایر توافق قرارداد الجزایر است که همه ساله با دستورالعمل کاخ سفید مجموعه ‌ای از توطئه‌ ها علیه ملت ایران عملیاتی می ‌شود. به همین دلیل امام (ره) با درک چنین وضعیتی همواره آمریکا را دشمن شماره یک ملت ایران معرفی می‌ کرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی براساس عقلانیت انقلابی بر سازش ‌ناپذیری به عنوان یک مفهوم کلیدی در مناسبات با آمریکا انگشت تأکید نهاده ‌اند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «میرکاظمی: دولت درباره قیمت فروش نفت، آدرس غلط می دهد»، «سیدی: دو هزار تن انار روی دست باغداران مانده است»، «سردار ساجدی نیا: پاتک پلیس به چهار هزار انبار کالای قاچاق» و «10 زائر ایرانی در انفجار سامرا شهید شدند» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: