کد خبر: ۸۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - 06 November 2016
وزارت خزانه‌داری آمریکا، بدهی‌های دولت این کشور تا پایان ریاست جمهوری باراک اوباما را نزدیک به 20 هزار میلیارد دلار اعلام کرده است. نگرانی‌های اقتصادی درباره افزایش میزان بدهی‌های خارجی این کشور زمانی بیشتر می‌شود که صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: میزان بدهی‌های خارجی این کشور در پایان سال 2015 معادل 108 درصد تولید ناخالص ملی آمریکا شده است.
 روزنامه جام جم در شماره یکشنبه 16 آبان در تشریح تیتر یک، به رمزگشایی از اقتصاد روبه افول آمریکا در آستانه انتخابات پرداخت و نوشت: وزارت خزانه‌داری آمریکا، بدهی‌های دولت این کشور تا پایان ریاست جمهوری باراک اوباما را نزدیک به 20 هزار میلیارد دلار اعلام کرده است. نگرانی‌های اقتصادی درباره افزایش میزان بدهی‌های خارجی این کشور زمانی بیشتر می‌شود که صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: میزان بدهی‌های خارجی این کشور در پایان سال 2015 معادل 108 درصد تولید ناخالص ملی آمریکا شده است.

این روزنامه با اشاره به عنوان 10 پیشنهاد برای سری چهارم خندوانه، به بازتاب پیشنهادهای سازنده کارشناسان برای ارتقای سطح و کیفیت این برنامه پرداخت. در این گزارش، خنده همراه با تفکر، دوری از آزمون و خطا، ارتقای سطح انتظارات، انتخاب اسم مناسب، اضافه شدن شخصیت احلام!، توجه به حضور چهره‌ها، توجه به موضوعات جدید و لزوم کوچک‌تر شدن دکور از مهمترین موضوع هایی عنوان شده است که باید در سری جدید این برنامه به آن توجه شود. 

گرمایش استاندارد مدارس خیلی دور، خیلی نزدیک، از دیگر عنوان های روزنامه جام جم است، در تشریح این خبر می خوانیم: سال‌ها غفلت از مدارس و دهه‌ها ساده گذشتن از کنارشان زخم‌هایی آنچنان عمیق به جا گذاشته که در کوتاه‌مدت التیام‌یافتنی نیست. 

تلاش برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس البته استثنایی است میان این زخم‌ها که چون دود حادثه‌ای از بابتش بلند شود به چشم خیلی‌ها خواهد رفت. به همین علت است که به گفته مرتضی رئیسی ئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس امسال از 480 میلیارد تومانی که برای ایمن شدن سیستم گرمایشی و سرمایشی و خرید تجهیزات مدارس در نظر گرفته شده 400 میلیارد تومان آن سهم استانداردسازی سیستم گرمایشی خواهد شد؛ هرچند که با تزریق این اعتبار باز هم 54 هزار کلاس درس می‌ماند برای سال بعد. این تعداد در همه جای کشور پراکنده‌اند، حتی در استان تهران که به گمان خیلی‌ها چون پایتخت و حواشی آن است بار مشکلاتش سبک‌تر است.

این روزنامه با انتخاب عنوان ضیافت یک هفته ای مطبوعات، می نویسد: حسن روحانی در مراسم آغاز به‌ کار بیست ‌و دومین نمایشگاه مطبوعات ‏و خبرگزاری‌ها با شعار «شفافیت و ‌صداقت» در مصلای امام خمینی(ره)، با تأکید بر این‌که باید جامعه را به سمت توسعه هدایت کنیم، افزود: اصحاب فرهنگ و رسانه باید نگاه کنند که در یک سال گذشته تا چه اندازه در رسانه‌های خود نشاط را در جامعه ایجاد، مسیر اشتغال را هموار و دولت را در راه درست هدایت کرده‌اند. رئیس‌جمهور با بیان این‌که جامعه به انتقاد سازنده نیاز دارد و هتاک نمی‌خواهد، گفت: این هنر نیست که نشریه‌ای داشته باشیم و مدام به هتاکی بپردازیم. هتاکی هنر نیست، اما انتقاد و نقد سازنده هنر است. رئیس‌جمهور تأکید کرد: اصحاب رسانه و دنیای فرهنگ و هنر باید برای جامعه امنیت‌آفرین باشند.‏

روزنامه جام جم با درج عنوان اعتیاد، شیرازه خانواده را از هم می‌پاشد، نوشت: اعتیاد، چاردیواری خانواده‌ها را بیش از پیش به لرزه درآورده است. کارشناسان هشدار می‌دهند، تعداد کودکان و زنان معتاد افزایش پیدا کرده و این مساله‌ای است که گذرگاه کلانشهرها بر آن گواهی می‌دهند؛ خیابان‌ها یا پل‌هایی که به خوابگاهی برای زنان یا کودکان کارتن خواب تبدیل شده‌اند. این در حالی است که آمار دقیقی نیز از معتادان و آسیب‌دیدگان اجتماعی در دست نیست تا با استفاده از آن بتوان راهکار موثری را برای کنترل این معضل اجرایی کرد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «جهانگیر الماسی: در 30 سالگی برای خودم اسباب‌بازی می‌خریدم»، «10 موتورسیکلت برتر جهان»، «چرا همیشه خسته‌ای؟»، «مریلا زارعی با «گیتا» می‌آید» و «جنایت‌های لحظه‌ای به ضرب چاقو» پرداخت.

روزنامه جام جم در ضمیمه کلیک عنوان «تولد دوباره لپ تاپ ها» را منتشر کرد.
این روزنامه در ستون یادداشت عنوان های «تیغ دو لبه بدهی های آمریکا» و «توانمندی علیه اعتیاد» را به ترتیب به قلم مهدی زریباف مسئول مرکز مطالعات مبانی و مدل‌های اقتصادی بومی و سعید صفاتیان رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: