کد خبر: ۸۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - 06 November 2016
سه تن از نویسندگان نیویورک تایمز، در مقاله‌ای که به تحلیل نظرسنجی اخیر«سی بی اس» پرداخته، به این نتیجه رسیده‌اند که بیش از هشتاد درصد از رأی دهندگان گفته‌اند که دیگر علاقه‌ای به پیگیری مبارزات و مناظره‌ها ندارند، و هر دو نامزد از دیدگاه آن‌ها متقلب هستند.
 روزنامه رسالت در شماره یکشنبه 16 آبان با اشاره به انتخابات آمریکا، نوشت: سه تن از نویسندگان نیویورک تایمز، در مقاله‌ای که به تحلیل نظرسنجی اخیر«سی بی اس» پرداخته، به این نتیجه رسیده‌اند که بیش از هشتاد درصد از رأی دهندگان گفته‌اند که دیگر علاقه‌ای به پیگیری مبارزات و مناظره‌ها ندارند، و هر دو نامزد از دیدگاه آن‌ها متقلب هستند.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان صدتا تحریم برداشته شده، چند تا مانده است، اختصاص داد و می نویسد: رئیس‌جمهور صبح دیروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات با حمله به منتقدین اجرای برجام گفت: صدتا تحریم برداشته شده، چند تا مانده است. حسن روحانی بدون اینکه اشاره کند صد تا تحریمی که برداشته شده، کدام است، گفت: آن صد تا را نگاه نمی‌کنند و فقط سه تا را می‌بینند. آدم واقعا حیرت می‌کند چطور می‌شود حقایق را نبینند. وی خطاب به رسانه گفت: اهل رسانه بیایند برای مردم شرح و توضیح دهند. روحانی بدون اشاره به فشارهای آمریکا و جنایات آمریکا پس از انقلاب به‌ویژه در دوران تشدید فشارها گفت: چرا ما جوری رفتار کردیم که آمریکا به تحریم ما رای داد. چرا راهی را انتخاب کردیم که همه عالم را علیه خود متحد کردیم.

روزنامه رسالت با انتشار عنوان آنکارا به کدام سو می رود؟ آورد: این روزها ترکیه بار دیگر تحت تاثیر اقدامات سرکوبگرایانه دولت این کشور ناامن شده است. دستگیری صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب دموکراتیک خلق و برخی نمایندگان کرد پارلمان، استان های کرد نشین ترکیه را ناآرام ساخته است. از سوی دیگر، دخالت های ترکیه در امور داخلی عراق و سوریه نیز موجبات خشم و نارضایتی بسیاری از شهروندان ترکیه ای را فراهم ساخته است. مهم تر اینکه، در دوران پس از کودتا، اردوغان به بهانه مقابله با کودتایی دیگر، در حال تسویه حساب سیاسی با مخالفان خود می باشد. تعلیق و بازداشت بیش از 110 هزار نفر در ترکیه نشان دهنده همین مسئله است. مقام‌های ترکیه دستور بازداشت 2 نماینده دیگر حزب دموکراتیک خلق را در ارتباط با تحقیقات تروریستی در استان سرناک صادر کردند.شبکه های تلویزیونی ترکیه اعلام کردند که لیلا برلیک و نورسل آیدوغان از جمله نمایندگان حزب دموکراتیک خلق هستند که توسط ماموران امنیتی ترکیه بازداشت شده اند.رسانه‌های ترکیه پیش از این اعلام کردند پلیس این کشور، بامداد جمعه شماری از اعضای حزب دموکراتیک خلق‌ از جمله دو رهبر آن را بازداشت کردند. آنچه مسلم است اینکه اقدامات اردوغان در حوزه سیاست داخلی و خارجی، زمینه ساز وقوع اعتراضاتی گسترده در ترکیه خواهد بود. اعتراضاتی که حزب عدالت و توسعه و اردوغان قدرت مهار آن را نخواهند داشت.

این روزنامه با انتخاب عنوان وظیفه ما در استکبار ستیزی مواظبت از خیانت بیگانه‌هاست، آورد: آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش جهاد نفس در مبارزه با استکبار به تبیین وظیفه همگان پرداخت و اضافه کرد: وظیفه همه ما در بخش‌های استکبارستیزی این است که مواظب خیانت بیگانه‌ها باشیم.وی ادامه داد: اگر شهوت به حریم عقل عملی یا غضب به حریم عقل عملی راه پیدا کرد، این‌ها سخنگویان نفس اماره‌اند، این‌ها هر جا وارد شوند مهلک‌ هستند نه مستهلک.وی با اشاره به دعای نورانی امام سجاد(ع) و ضرورت حفظ امنیت و مرزهای اسلامی به تبیین مسئله امنیت و آرامش پرداخت و گفت: وجود مبارک امام سجاد(ع) در عصری بود که سربازان نظام شیعه نبودند اما کشور امنیت و آرامش می‌خواهد؛ امام سجاد تک تک این سربازان غیر شیعی را دعا کرد، این دعا مخصوص سربازان و مرزداران است.

کاری نشده که دولت گزارش100 روزه بدهد؛ عنوان دیگر روزنامه رسالت محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: مهدی فضائلی یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه کارنامه افراد بهترین تبلیغ برای یک مدیر به شمار می رود گفت: مردم به عملکرد افراد توجه کرده و نتیجه مدیریتی فرد در معیشت خود و اینکه وعده ها چقدر جامه عمل پوشیده را ارزیابی می کنند. وی افزود: مجموع نظرسنجی های فعلی که حتما آقای روحانی هم در جریان آن هستند نشان می دهد که میزان رضایتمندی از عملکرد آقای رئیس جمهور شرایط خوبی ندارد و در مقایسه با سال گذشته در زمان مشابه این اقبال روند نزولی داشته است.وی ادامه داد: مردم معتقدند برجام نه تنها دستاوردی نداشته بلکه تاثیر مستقیمی هم بر زندگی و معیشت آنها نگذاشته است درحالی که بهبود معیشت و رفع مشکلات اقتصادی وعده اصلی دولت پس از برجام بود.فضائلی با بیان اینکه قرار بود نتیجه برجام گشایش اقتصادی باشد، خاطرنشان کرد: امروز بالاترین دغدغه طبقه متوسط بیکاری است و طبقات محروم نیز مشکل معیشت دارند این درحالی است که مردم نمی توانند دستاورد قابل توجهی را از برجام برای دولت متصور شوند از این رو احساس کامیابی قابل توجهی مشاهده نمی شود. فضائلی با اشاره به اینکه وعده گزارش های صد روزه رئیس جمهور محقق نشد تصریح کرد: این وعده آقای روحانی عملی نشد چون اتفاقی نیفتاده که گزارش آن به مردم ارائه شود.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «فولادگر: رژیم حقوقی زاینده‌رود باید احیاء شود»، «رزاقی: دولت شعار حمایت از تولید می دهد اما از دلالان دفاع می کند»، «کاظمی قمی: رویارویی نظامی سعودی با ما بعید نیست» و «کیم جونگ اون: آمریکا را به خاکستر تبدیل می کنیم» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: