کد خبر: ۸۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - 06 November 2016
رسانه‌ها باید رضایت واقعی بوجود آورند، چرا که تروریسم بر اسب نارضایتی و ناامیدی سوار می‌شود و رسانه متعهد به جامعه نشاط و امید می بخشد.
روزنامه اطلاعات در شماره یکشنبه 16 آبان در تیتر نخست، نوشت: حجت‌الاسلام حسن روحانی دیروز در مراسم آغاز بکار بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات ‏و خبرگزاری‌ها ایجاد آرامش را رسالت مهم اصحاب رسانه در زمینه امنیت ملی، اجتماعی و داخلی توصیف کرد و ادامه داد: رسانه‌ها باید رضایت واقعی بوجود آورند، چرا که تروریسم بر اسب نارضایتی و ناامیدی سوار می‌شود و رسانه متعهد به جامعه نشاط و امید می بخشد.

این روزنامه با انتخاب عنوان وزیر اطلاعات: پیوند دستگاه اطلاعاتی با مردم ضروری است، آورد: وزیر اطلاعات با اشاره به افزایش محبوبیت جایگاه این وزارتخانه در میان مردم، بر لزوم مردمی‌شدن هر چه بیشتر اطلاعات تاکید کرد‌. حجت‌الاسلام سید محمود علوی صبح دیروز در همایش ملی اطلاعات و مردم در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما، با بیان این که پیوند دستگاه اطلاعاتی با مردم یک ضرورت برای وزارت اطلاعات است، اظهار داشت: برگزاری همایش‌هایی از جمله 'همایش اطلاعات و مردم' می‌تواند بسترساز حرکتی علمی‌و فرهنگساز در تعامل دستگاه اطلاعاتی با مردم و ارتباط این تشکیلات با مراکز علمی‌باشد که امیدواریم پایان بخش این حرکت‌ها به این موفقیت بینجامد که مردم احساس کنند تشکیلات اطلاعاتی با آنهاست و آنها هم از تشکیلات اطلاعاتی جدا نیستند.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان فروش مقاله و پایان‌نامه خسارت جبران ناپذیر به نظام علمی کشور است، نوشت: رئیس دانشکده حقوق دانشگاه تهران با بیان اینکه خرید و فروش مقاله، پایان نامه و مدرک تحصیلی دانشگاهی جرم به شمار رفته و باید به طور جدی با آن برخورد شود، گفت: این یک معضل ملی است و همه باید برای برخورد با آن نقش داشته باشند چراکه لطمه ای به نظام علمی کشور خواهد زد که جبران ناپذیر است. مرتضی شهبازی نیا در گفتگو با ایرنا، اظهار داشت: اخیرا برخی از تولیدات علمی و مقالات نوشته شده اعتبار علمی ایران را زیر سوال می‌برد و در این رابطه مجله scienceکه یکی از معتبرترین مجلات دنیاست مطلبی توسط شخصی به نام ریچارد بستون منتشر کرد مبنی بر اینکه بخشی از پیشرفت علمی ایران در سال‌های بعد از انقلاب محصول تقلب در پایان نامه‌های دانشجویی و خرید و فروش آن است. وی گفت: عبارات گزارشی که بستون در این مجله منتشر کرده به طور گسترده پخش شد و در شبکه‌های اجتماعی هم در دست مردم چرخید و هدف آن فراتر از یک اطلاع رسانی علمی بود.

پراید، پیکان و نیسان بیشترین مردودی‌های معاینه فنی هستند، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: معاون حمل‌ و ‌نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: سه خودرو پراید، پیکان و وانت نیسان بیشترین مردودی را در مراکز معاینه فنی خودروهای شهر تهران به دلیل نقص فنی بالا به خود اختصاص داده‌اند. مازیار حسینی افزود:‌ طبق آمارهای موجود سه میلیون دستگاه خودرو با پلاک تهران در شهر تردد می‌کنند که از این تعداد حدود یک میلیون و 800 هزار دستگاه مطابق قانون در سن انجام معاینه فنی قرار دارند. وی تاکید کرد: اکنون یک میلیون و 500 هزار خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم 300 هزار خودرو باقیمانده هم در ماه‌های آینده برای انجام معاینه فنی مراجعه کنند.

روزنامه اطلاعات با انتشار عنوان جهان بازداشت رهبران احزاب مخالف اردوغان را محکوم کرد، آورد: چندین کشور و سازمان جهانی نسبت به بازداشت رهبران احزاب مخالف دولت اردوغان توسط نیروهای امنیتی ترکیه واکنش نشان دادند و آن را محکوم کردند. در همین رابطه، دفتر حقوق بشر سازمان ملل ضمن محکوم کردن این اقدام ، اعلام کرد: بازداشت و تعلیق بیش از 110 هزار نفر از مقام‌های ترکیه از زمان وقوع کودتای نافرجام، بسیار فراتر از حد مجاز بوده است. «فدریکا موگرینی»، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیزنگرانی خود را بابت دستگیری‌های اخیر در ترکیه ابراز داشت و خواستار نشست با سفرای اتحادیه اروپا در آنکارا شد. از طرفی، آمریکا هم مراتب نگرانی خود را بابت دستگیری اعضای حزب دموکراتیک خلق ترکیه ابراز داشت.در این راستا، «جاش ارنست»، سخنگوی کاخ سفید گفت: دولت به شدت بابت این دستگیری‌ها نگران است و نسبت به سرکوب آزادی‌های اساسی در ترکیه هشدار داده و اعلام کرده است که این اقدامات برای مقابله با تروریسم نیست.

«مولاوردی: ازدواج زود هنگام و فقر مانع تحصیل دختران است» و «انتصاب رئیس سازمان میراث فرهنگی» دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه را به خود اختصاص داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: