کد خبر: ۸۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - 06 November 2016
بانكداري ايراني - نماد 7 بانک بورسی بیش از 3 ماه متوقف شده و میلیاردها سهم و هزاران میلیارد ریال پول مردم به دلیل سخت گیری بانکها متوقف و بلوکه شده است و تا کنون اتفاقی خاصی در این زمینه رخ نداده است .
بانكداري ايراني -   نماد 7 بانک بورسی بیش از 3 ماه متوقف شده  و  میلیاردها سهم  و هزاران میلیارد ریال پول مردم به دلیل سخت گیری بانکها متوقف و بلوکه شده است و تا کنون اتفاقی خاصی در این زمینه رخ نداده است تا نمادهای این بانکها بازگشایی شود. 

به گزارشبانكداري ايراني  ، مدیر نظارت بر ناشران اوراق بهادار سازمان بورس ، چندی پیش گفته بود که  در تلاشیم طی جلسه‌ای با بانک مرکزی و سازمان حسابرسی  ، به تعیین تکلیف نمادهای بسته شده گروه بانکی بپردازیم. تمام تلاش ما بر این است که این نمادها طی یکی، دو هفته آینده بازگشایی شوند. از این سخنان ناظر بازار دو ماه گذشته و همچنان سهامداران در انتظار بازگشایی نمادهای بانکها هستند و تاکنون هیچ اتفاق مهمی رخ نداده‌است.
با این وجود 171 میلیارد و 133 میلیون سهم متعلق به 7 نماد بانکی به ارزش 239 هزار میلیارد ریال به شرح ذیل در پیچ بانک مرکزی متوقف شده و ظاهرا هیچ اتفاقی قرار نیست رخ دهد تا مردم به پول خود دست یابند زیرا با توقف نماد در بورس حق دادوستد سهام از سوی سهامداران سلب می شود : 

1- بانک صادرات
این گزارش می افزاید: شرکت بانک صادرات با نماد معاملاتی "وبصادر" از 29 تیر امسال به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی 94 متوقف شده است که در صورت ارسال ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی 29 اسفند 94 نماد معاملاتی سهم آماده بازگشایی خواهد بود.  بانک صادرات دارای  57.8 میلیارد سهم (هر سهم 1005 ریال)  ارزش بازار 58هزار و 98 میلیارد ریال است. 

2- بانک تجارت
این گزارش می افزاید: شرکت بانک تجارت با نماد معاملاتی "وتجارت" از 29 تیر امسال به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی 94 متوقف شده است که در صورت ارسال ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی 29 اسفند 94 نماد معاملاتی سهم آماده بازگشایی خواهد بود. بانک  تجارت 45.7 میلیارد سهم (هر سهم به ارزش 1004 ریال ) ارزش بازار  بانک 45هزار و 882 میلیارد ریال است 

3- بانک سینا
شرکت بانک سینا هم با نماد معاملاتی "وسینا" از 28 تیر امسال به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی 94 متوقف شده است که در صورت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی 94نماد معاملاتی سهم آماده بازگشایی خواهد بود. بانک سینا با 10 میلیارد سهم (  قیمت هر سهم 1500 ریال ) ارزش بازار 15هزار میلیارد ریال  است.

4- بانک ملت
بر اساس این گزارش؛ شرکت بانک ملت با نماد معاملاتی "وبملت" از 28 تیر امسال به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی 94 متوقف شده است که در صورت در برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی 94 نماد معاملاتی سهم آماده بازگشایی خواهد بود.  بانک ملت 40 میلیارد سهم ( قیمت هر سهم زمان بسته شدن 2413  ریال بوده )  که  ارزش بازار  بانک  96هزار و 520 میلیارد ریال است

5- بانک دی 
شرکت بانک دی هم با نماد معاملاتی "دی" از 29 تیر امسال به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی 94 متوقف شده است که در صورت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی 94نماد معاملاتی سهم آماده بازگشایی خواهد بود. بانک دی تعداد سهام 6.4 میلیارد سهم ( قیمت هر سهم زمان بسته شدن نماد 1404 ریالبوده ) که بر این اساس  ارزش بازار سهام 8هزار و 985 میلیارد ریال  شده است.

6- پست بانک 
بر اساس این گزارش؛ شرکت بانک پست بانک  با نماد معاملاتی "وپست" از 2 شهریور  امسال به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی 94 متوقف شده است که در صورت در برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی 94 نماد معاملاتی سهم آماده بازگشایی خواهد بود.  پست بانک  با 3.233 میلیارد سهم  ( قیمت هر سهم 2204 ریال بوده ) که  ارزش بازار سهام  بر این اساس  7هزار و 126 میلیارد ریال شده  است .

7- بانک گردشگری 
بر اساس این گزارش؛ شرکت بانک گردشگری  با نماد معاملاتی " وگردش " از 24  مرداد   امسال به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی 94 متوقف شده است که در صورت در برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی 94 نماد معاملاتی سهم آماده بازگشایی خواهد بود. بانک گردشگری دارای  6 میلیارد سهم است   که قیمت هر سهم 1232 ریال حین بسته شدن نماد بوده و بر این اساس  ارزش بازار بانک  7هزار و 392 میلیارد ریال شده  است . 

گفتنی است که نمادهای بانکی به دلیل عدم ارائه صوراتهای مالی بر اساس استانداردهای گزارشگری  جهانی بسته شده است که در واقع  استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی (IFRS)، به مجموعه‌ای از استانداردهای حسابداری گفته می‌شودکه توسط هیات استانداردهای حسابداری بین‌المللی(IASB) تدوین شده‌اند. هدف این استانداردها، تهیه صورت‌های مالی شرکت‌های سهامی در قالب یک استاندارد جهانی است.بانک مرکزی بر این اعتقاد است با توجه به لغو تحریم‌ها و حضور گسترده‌تر بانک‌‌ها در مجامع بین‌المللی، تطبیق صورت‌های مالی در شبکه بانکی با استانداردهای بین‌المللی جزو الزامات اولیه بانک‌ها به‌شمار رفته و برای شفاف‌سازی صورت‌های مالی آنها و همچنین تسهیل امور برای برقراری ارتباط با بانک‌های خارجی و همچنین ایجاد روابط کارگزاری گسترده ضروری است. با الزامی شدن این استاندارد برای بانک‌ها، فصل مجامع امسال به روزهایی پرتلاطم برای شبکه بانکی تبدیل شد و مجامع بسیاری از بانک‌ها به‌دلیل عدم‌تطبیق صورت‌های مالی با استانداردهای(IFRS) با تنفس همراه و متوقف شدند.

برچسب ها: بانک مرکزی ، نقدینگی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: