کد خبر: ۸۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - 05 November 2016
باراک اوباما با امضای قانونی که در دوران ریاست جمهوری سلف حزبی خود جیمی کارتر برای نخستین بار در24آبان سال 1358 وضع شد، نشان داد به رغم حمایت برخی جریان‌های سیاسی در ایران از عادی ‌سازی مناسبات با امریکا، وی همان کینه‌ای را نسبت به انقلاب اسلامی دارد که دیگر مقامات امریکایی دارند.
 روزنامه جوان در شماره شنبه 15آبان در توضیح تیتر یک با اشاره به تمدید قانون وضعیت اضطراری برای سی و هشتمین بار درباره ایران به وسیله باراک اوباما، نوشت: باراک اوباما با امضای قانونی که در دوران ریاست جمهوری سلف حزبی خود جیمی کارتر برای نخستین بار در24آبان سال 1358 وضع شد، نشان داد به رغم حمایت برخی جریان‌های سیاسی در ایران از عادی ‌سازی مناسبات با امریکا، وی همان کینه‌ای را نسبت به انقلاب اسلامی دارد که دیگر مقامات امریکایی دارند.

این روزنامه با بررسی عنوان خطیب جمعه تهران: گرایش برخی مسئولان به امریکا باید حل شود، آورد: آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: ما باید خود را باور کنیم که می‌توانیم در مقابل مشکلات با بررسی و تحلیل و برنامه‌ریزی بایستیم و مشکلات را حل کنیم و از این‌رو نیازی به مذاکره با امریکا برای حل مشکلاتمان نیست. خطیب موقت تهران ادامه داد: اگر در برخی مسئولان گرایش به امریکا وجود دارد باید حل شود و مسئله دشمنی امریکا با اسلام از بستر خانواده تا زمان دانشگاه باید به فرزندان و جوانان آموزش داده شود و تمام چیزهایی که یک جامعه نیاز دارد باید برای افراد روشن شود.

روزنامه جوان با انتخاب عنوان «مرگ بر امریکا» 37 ساله شد، نوشت: 37 سال پس از آنکه دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی امریکا در ایران را تسخیر و تعطیل کردند و به حضور رسمی 35 ساله این دولت در ایران خاتمه دادند، حالا دانشجویان و دانش‌آموزان با شعارهای خود نشان می‌دهند که همچنان راه بازگشت امریکا به ایران بسته است. شکل‌گیری روابط ایران با ایالات متحده به اواخر قرن 19 میلادی باز می‌گردد؛ جایی که در سال 1883 میلادی امریکا اقدام به تأسیس کنسولگری در ایران کرد و دیپلمات ارشدی به نام ساموئل گرین بنجامین را به تهران فرستاد.

کدخدایی اظهارات هاشمی‌رفسنجانی را تکذیب کرد، دیگر عنوان این روزنامه است، در توضیح این مطلب می خوانیم: عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اظهارات هاشمی‌رفسنجانی در خصوص مطالب مطرح شده توسط وزیر اطلاعات در انتخابات سال 92 گفت: مراجع چهارگانه همیشه در بحث انتخابات به شورای نگهبان کمک می‌کنند و نظر می‌دهند و ما نیز طبق قانون از نظرات آنها استفاده می‌کنیم. در واقع حضور افراد از این مراجع چهارگانه در شورای نگهبان امری طبیعی است. وی افزود: اما اینکه اینگونه مطالب یا نگرانی‌هایی به این شکل مطرح شده باشد، خیر اینگونه نبوده است، مباحث و مسائل دیگری بوده که طبق معمول مسئولان دستگاه‌های مختلف ارائه می‌کنند و شورای نگهبان نیز بنا به تشخیص خود عمل می‌کند. سخنگوی شورای نگهبان همچنین اظهار داشت: این شورا تصمیماتی را که گرفته براساس مدارک و مستندات و براساس تشخیص اعضای شورای نگهبان بوده که طبق قانون این تشخیص برعهده اعضای این شوراست. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از تاریخ‌نویسان گفته بود «در زمان انتخابات 92 وزیر وقت اطلاعات در زمان بررسی صلاحیت‌ها، به شورای نگهبان رفته و گفته بود با این اقبالی که روز‌به‌روز به هاشمی می‌شود، با رأی بی‌سابقه‌ای می‌آید و همه رشته‌های 10 ساله ما را پنبه می‌کند.»


روزنامه جوان با درج عنوان داستان رقابت ترامپ و کلینتون در «قصه فیل و الاغ»، آورد: امروز و در فاصله چند روز باقی مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، مستندی در تهران رونمایی می‌شود که به سیستم انتخابات ریاست‌جمهوری در امریکا و نقش کارتل‌های اقتصادی در پیروزی نامزدهای این انتخابات پرداخته است. مهدی نقویان که با مستندهای «رمز و راز ملکه» به سراغ سیستم حکومتی بریتانیا رفته بود و در «برادران» به شهدای مدافع حرم و شایعات درباره یک شهید پرداخته بود، این بار در مستند «قصه فیل و الاغ» چگونگی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در امریکا را مد نظر قرار داده است.

این روزنامه در صفحه نخست به بررسی عنوان های «سرگردانی صادرات در اختلاف شرکت نفت و شرکت گاز»، «مامور سیار فمینیسم در خیابان های شهر!»، «زن جوان خون به پا کرد» و «خداحافظ مرد استفلال» پرداخت.

روزنامه جوان همچنین در ستون یادداشت های امروز عنوان های «2 اشتباه مرعوبان و شیفتگان آمریکا» به قلم محمد جواد اخوان، «سنگ اندازی آمریکا در عملیات موصل» نوشته هادی محمدی، «خلق فرصت، خواب مسئولان!» به قلم مهران ابراهیمیان و «نسلی تکرار نشدنی که الگوی امروزی ها نیست» نوشته شیوا نوروزی را انتشار داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: