کد خبر: ۸۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - 02 November 2016
ابعاد پرونده ارائه تسهیلات مسکن در شهرداری تهران با توضیحات دادستان کل و روشنگری دیروز شهردار تهران در صحن شورا، بعد از 70 روز جنجال و دروغ فساد 2350 میلیاردی معلوم شد که تخلف کوچکی در موضوع شکلی بوده که دستور برخورد با متخلفان احتمالی هم از سوی شهردار تهران صادر شده است.
 روزنامه همشهری در شماره چهارشنبه 12 آبان در تیتر یک به گزارش محمدباقر قالیباف درباره پرونده تسهیلات مسکن در شهرداری تهران، اشاره کرد و نوشت: ابعاد پرونده ارائه تسهیلات مسکن در شهرداری تهران با توضیحات دادستان کل و روشنگری دیروز شهردار تهران در صحن شورا، بعد از 70 روز جنجال و دروغ فساد 2350 میلیاردی معلوم شد که تخلف کوچکی در موضوع شکلی بوده که دستور برخورد با متخلفان احتمالی هم از سوی شهردار تهران صادر شده است.

این روزنامه با انتشار تصویری از دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از خانواده های شهدای مدافع حرم، نوشت: «به شهدای دفاع از حریم اهل بیت علیهم‌السلام به طور ویژه افتخار می‌کنیم». این جمله‌ای است که مقام معظم رهبری ظهر دیروز در دیدار صمیمانه با جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم اهل بیت علیهم‌السلام بیان کردند. این دیدار ظهر سه‌شنبه یازدهم آبان‌ماه پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد و در آن اعضای خانواده شهدا پس از معرفی خود، با مقام معظم رهبری به گفت‌وگو پرداختند.

حمل سلاح سرد، جرم شناخته شد؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: نمایندگان در جلسه علنی روز گذشته با تصویب کلیات طرح الحاق 2 تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی که حمل سلاح سرد را جرم و تولید و عرضه آن را ممنوع می کند، موافقت کردند. این طرح با 172 رای موافق، 53 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 265 نماینده به تصویب رسید. قرار است رسیدگی به جزئیات طرح الحاق 2 تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی در جلسه دیگری انجام شود. به این ترتیب روز گذشته در مجلس طرحی تصویب شد که تقریبا یک دهه در مجلس منتظر تایید مانده بود. 

این روزنامه با اشاره به عنوان اعتماد مجلس به انتخاب دولت، نوشت: امروز، روز امتحان مجلس است. جمله ای که نماینده مردم رشت در دفاع پر حرارت روز سه شنبه خود از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به نمایندگان مخالف دانش آشتیانی گفت و سرانجام کار نیز مجلس دهم و دولت یازدهم در نخستین آزمون رای اعتماد به 3 وزیر کابینه، موفق بیرون آمدند. دولت یازدهم در جلسه علنی 11 آبان مجلس نخستین ثمره همکاری و تعامل با مجلس دهم را برداشت کرد. رئیس جمهور در همان صبح رای اعتماد، پیشاپیش با پیام قدردانی از همراهی خوب مجلس دهم و دولت به میان نمایندگان آمده بود و همین که 3 وزیر پیشنهادی شکست خورده او در مجلس نهم توانستند در مجلس دهم رای اعتماد بگیرند پاسخ مثبتی به این پیام قدردانی بود. 

روزنامه همشهری با انتخاب عنوان تقلب کلینتون در مناظره انتخاباتی، نوشت: ویکی‌لیکس با انتشار متن چند ایمیل‌، فاش کرد که دونا برزیل از طریق ارتباطاتی که در شبکه سی‌ان‌ان داشته، سؤال‌های 2مناظره تلویزیونی سی‌ان‌ان میان هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ را پیش از برگزاری در اختیار تیم رسانه‌ای کلینتون قرار داده است. در یکی از ایمیل‌ها، او ضمن ارسال یکی از سؤال‌های مناظره نوشته: «به‌زودی چند سؤال دیگر هم ارسال می‌کنم.» دونا برزیل که سال‌ها به‌عنوان تحلیلگر سیاسی و کارشناس مسائل حزب دمکرات آمریکا با سی‌ان‌ان همکاری می‌کرد، پیش از این اوایل تابستان به‌خاطر انتشار یکسری ایمیل‌های دیگر از سوی وب سایت افشاگر ویکی‌لیکس، مجبور به جدایی موقت از این شبکه تلویزیونی شد. در این ماجرا باعث شد سی‌ان‌ان هم «به‌طور موقت» قراردادش را با دونا برزیل لغو کند. این بار اما رسوایی آنقدر بزرگ بود که شبکه سی‌ان‌ان ترجیح داد همکاری‌اش را به‌طور کامل با او قطع کند. بسیاری از رسانه‌های آمریکایی اما ترجیح داده‌اند ماجرای اخیر را یک هفته مانده به انتخابات، به یک بحران بزرگ برای کلینتون تبدیل نکنند. همانطور که پیش‌بینی می‌شد دونالد ترامپ، رقیب جمهوریخواه کلینتون، از این رسوایی به خوبی بهره برد. او که دیروز در میان هوادارانش در ایالت میشیگان سخنرانی می‌کرد، گفت:‌ «اگر من این سؤال‌ها را گرفته بودم؛ با صندلی الکتریکی اعدامم می‌کردند.» 

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «بخور نخورهای پاییزی»، «غم بزرگ برای آمریکا»، «ماجراهای دو صندوق در مجلس»، «پیروزی فوتبال ساحلی ایران بر آمریکا با 6 گل»، «بیمه ای که جای هزینه های دندان را پر نمی کند»، «سکته تولید مسکن در بهار 95» را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: