کد خبر: ۸۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - 02 November 2016
روزنامه اعتماد در شماره چهارشنبه 12 آبان به انعکاس دیدار آیت الله خامنه ای با جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم اهل بیت علیهم‌السلام پرداخت و از قول ایشان نوشت: به شهدای دفاع از حریم اهل بیت(ع) به‌طور ویژه افتخار می‌کنیم.

روزنامه اعتماد در شماره چهارشنبه 12 آبان به انعکاس دیدار آیت الله خامنه ای با جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم اهل بیت علیهم‌السلام پرداخت و از قول ایشان نوشت: به شهدای دفاع از حریم اهل بیت(ع) به‌طور ویژه افتخار می‌کنیم.

این روزنامه در تیتر یک با انتخاب عنوان این بود معنای رای ملت، می نویسد: «این بود معنای رای ملت»، این همان جمله‌ای بود که دیروز از آغاز تا پایان مجلس در ذهن همه مرور می‌شد. از آن مجلس تا این مجلس آنقدر تفاوت بود که رای جلسه عصر نمایندگان به هر سه وزیر پیشنهادی قابل پیش‌بینی بود. تلاش‌ها با یک کلیدواژه تکراری جواب نداد، اسنادی که نه تنها نمایش داده نشد که آنها هم که روی میز رییس مجلس خاک می‌خورد، یکی پس از دیگری تکذیب می‌شد. 

معنای رای ملت دیروز در علامت‌هایی که نمایندگان مجلس روی برگه‌های رای نوشتند معلوم شد. نقشه‌های دلواپسان یکی پس از دیگری نقش بر آب شد و صحنه‌دار صحن سبز رنگ مجلس «امیدی‌ها» بودند؛ همان‌ها که با تکرارها و حضور پر شور مردم در انتخابات به مجلس فرستاده شدند تا پارلمان خانه تکانی شود. پارلمانِ تکانده شده دیروز در یک رقابت نفس‌گیر نشان داد که قدرت در این مجلس در دست کیست. نشان دادند که خواست مردم دیگر نه گفتن به آنهایی نیست که پیش از این «نه» از آن مجلس شنیده بودند. دیروز روز «ترمیم کابینه»، نه روز «همکاری دولت و مجلس» و نه روز «وزیر‌دار شدن سه وزارتخانه» بود اما بیشتر از هر چیز روز قدرت‌نمایی نمایندگانی بود که با رای ملت راهی بهارستان شده بودند.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان سه اپیزود از سخنرانی دیروز روحانی، افزود: ساعت ٨ و بیست دقیقه صبح؛ حلقه نمایندگان دم در ورودی مجلس، اعلام‌کننده حضور حسن روحانی بود؛ حضوری نه فقط برای دفاع از سه وزیر جدید کابینه، بلکه برای دفاع از اقدامات دولت. اقداماتی که گویی مدت‌ها است رییس‌جمهوری را در انتظار تریبونی نگه‌ داشت که بدون دغدغه و به طور مستقیم با مردم صحبت کند. صحبت که نه، بیشتر گلایه کند از همه کسانی که مشکلات ابتدایی آغاز کار دولت را که خود نام بحران بر آن می‌گذارد، نادیده گرفته و به دستاوردهای سه ساله خرده می‌گیرند. رییس‌جمهوری جلسه دیروز مجلس را با اعلام همین دستاوردها آغاز کرد.
روحانی به فرمایشات مقام معظم رهبری در جلسه «مقابله با آسیب‌های اجتماعی» اشاره کرد و گفت: ایشان این جمله را فرمود، که برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی حتی آنهایی که به دین اعتقادی ندارند، به اسلام اعتقادی ندارند، اگر ایران را قبول دارند باید با همه توان وارد میدان شوند. روحانی با بیان اینکه برخی مثل اینکه بالا و پایین کردن فساد برایشان لذت بخش است، گفت: اگر دستگاهی وامی داده و بدهی معوق شده است، نمی‌دانم چرا رسانه‌ها بدهی معوق را اختلاس بیان می‌کنند. برخی توجه دقیق به لغت و عبارت‌ها ندارند، اگر فسادی است باید مبارزه کنیم نه اینکه بزرگ کنیم و طوری تبلیغ کنیم که عادی شود، برخی به دنبال عادی‌سازی فساد در جامعه هستند و باید حواس‌مان باشد. 

رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه جهتی که دولت انتخاب کرده و پای پیمانی که دولت با مردم بسته تا روز آخر خواهد ایستاد و از فشار و نقد غیر منصفانه و تخریب دولت هراسی ندارد، افزود: آنچه برای دولت مهم است رضای خدا و خشنودی مردم و پیشرفت کشور، عزت و اقتدار ملی است. اگر بعضی‌ها از اقتدار ملی خوشحال نمی‌شوند، باید در ذهن، گذشته و افکار خود دقت بیشتری کنند و علت آن را دریابند.

این روزنامه با انتشار عنوان جلسه «توضیح » شهردار در شورا، آورد: دیروز پس از حدود سه‌ماه از کلید خوردن پرونده واگذاری املاک از سوی شهرداری به تعدادی از مدیران شهری و اعضای شورای شهر و... که به پرونده املاک نجومی مشهور شده است، سکوت سنگین محمد باقر قالیباف، شهردار تهران شکست؛ او به صحن علنی شورا آمد تا در این باره توضیح دهد؛ جلسه‌ای که حاشیه‌های بسیاری از ابتدا تا انتها داشت، حاشیه‌هایی مانند انصراف احمد حکیمی‌پور، عضو اصلاح‌طلب شورا از قرائت نطق پیش از دستورش تا جر و بحث لفظی بین سروری و حکیمی‌پور و احمد مسجد جامعی و مهدی چمران. البته در این جلسه تعدادی از اعضای اصولگرای شورا نیز حمله‌های تندی به همکاران اصلاح‌طلب‌شان داشتند و تلاش کردند تا تمام قد از محمد باقر قالیباف حمایت کنند تا جایی که احمد دنیا‌مالی شهردار تهران را مظلوم خواند. اصولگرایان تلاش می‌کردند تا انتشار اسناد سازمان بازرسی در ارتباط با پرونده املاک نجومی را «سناریویی از پیش طراحی شده» عنوان کنند.

روزنامه اعتماد با درج عنوان توفان، گردوغبار و زلزله مدارس را تعطیل کرد، نوشت: وزش باد، ‌مدارس ارومیه را تعطیل کرد، ‌زلزله مدارس زرند و گرد و غبار مدارس اهواز را. روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد به علت وزش بادشدید، مدارس ابتدایی و متوسطه دوره اول شهرستان ارومیه و حومه در نوبت بعد ازظهر سه‌شنبه تعطیل است. هوای گوشه شمال غربی کشور، ‌از هفته گذشته برف و بارانی شده است؛ ‌اردبیل سفیدپوش شد و مدارسش هم تعطیل. مدارس ارومیه هم به دلیل وزش باد و توفان تعطیل شدند. سازمان هواشناسی از ورود سامانه فعال بارشی به آذربایجان غربی خبر داد. آزاد توحیدی، کارشناس این سازمان به ایسنا گفت: با بررسی نقشه‌های هواشناسی سامانه فعال بارشی و وزش باد شدید از عصر سه‌شنبه استان را دربر گرفت.

این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «چه چیزی در این مجلس تغییر کرد؟» را به قلم صادق زیباکلام روزنامه‌نگار و در ستون نگاه پارلمانی عنوان «پیام مجلس» را به قلم الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس اختصاص داد.

روزنامه اعتماد همچنین عنوان «علیرضا میریوسفی: رابطه امریکا و عربستان پس از انتخابات» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: