کد خبر: ۸۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - 01 November 2016
دیوید لیپتون معاون اول صندوق بین‌المللی پول در مصاحبه با این روزنامه تاکید می‌کند که دوره تحریک رشد از طریق تزریق پول گذشته است. او می‌گوید اقتصادها باید بین رکود و رشد اقتصادی تفاوت بگذارند و با بهره‌گیری از سه ضلع «استفاده موثر از سیاست پولی»، «سیاست مالی بهینه» و «اصلاح ساختار» مثلث رشد را بسازند.
 روزنامه دنیای اقتصاد در شماره سه شنبه 11 آبان در توضیح تیتر یک، نوشت: دیوید لیپتون معاون اول صندوق بین‌المللی پول در مصاحبه با این روزنامه تاکید می‌کند که دوره تحریک رشد از طریق تزریق پول گذشته است. او می‌گوید اقتصادها باید بین رکود و رشد اقتصادی تفاوت بگذارند و با بهره‌گیری از سه ضلع «استفاده موثر از سیاست پولی»، «سیاست مالی بهینه» و «اصلاح ساختار» مثلث رشد را بسازند.

این روزنامه با درج عنوان خروج لبنان از بن‌بست سیاسی، آورد: میشل عون، دیروز (دوشنبه) از سوی پارلمان این کشور به ‌عنوان سیزدهمین رئیس ‌جمهوری لبنان انتخاب شد. او با حضور تمام 127 نماینده از 128 نماینده پارلمان (یک نماینده استعفا کرده است) و در یک رای‌گیری مخفی در دور دوم، به‌ عنوان رئیس‌ جمهوری انتخاب شد. در جلسه دیروز عون در دور اول رای‌گیری 84 رای به‌دست آورد و کار به دور دوم رای‌گیری کشید. در دور دوم رای‌گیری پس از سه بار رای انداختن که دو بارش مخدوش اعلام شد، عون توانست 83 رای لازم را برای ریاست‌جمهوری به‌ دست آورد. در دور دوم رای‌گیری نیم به‌ علاوه یک رای (65 رای) برای انتخاب رئیس ‌جمهوری کافی بود.

روزنامه دنیای اقتصاد با انتشار عنوان دو عامل نزول رتبه کسب ‌و کار، نوشت: گزارش بانک جهانی از شاخص سهولت کسب‌ و کار 2017 نشان می‌دهد ایران با سقوط دو پله‌ای نسبت به سال قبل، از میان 190کشور، رتبه 120 را کسب کرده است. کارشناسان در تحلیل سقوط رتبه ایران به دو موضوع اشاره می‌کنند؛ عدم ارجاع به‌ موقع اقدامات ایران در زمینه تسهیل کسب‌ و کار به بانک جهانی و عملکرد خوب سایر کشورها، که باعث قرار گرفتن ایران در جایگاه پایین‌تر شده است. اتاق بازرگانی تهران، همزمان با انتشار گزارش جدید بانک جهانی به بررسی 8 گام ایران در روند تسهیل کسب و کار در بازه زمانی 2011 تا 2016 پرداخته است.

طرح ضد رانت برای املاک شهرداری، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: شورای شهر تهران با هدف تسویه سریع بدهی 20 هزار و 500 میلیارد تومانی شهرداری به 4 دسته طلبکار قدیمی، برای فروش دارایی‌های سرمایه‌ای پایتخت، اولویت تعیین کرد. مقرر شده طلب پیمانکاران پروژه‌های شهری، بانک‌های وام‌دهنده و مالکان املاک معارض از مدیریت شهری، از طریق منابع حاصل از فروش فروشگاه‌ شهروند و نمایشگاه شهر آفتاب، پرداخت و از تعریف پروژه‌های جدید به پشتوانه این دو دارایی، خودداری شود. کارشناسان شهری نیز پیشنهاد کردند املاک شهرداری در قالب مسیر غیررانتی، به بخشی از طلبکاران مالی-ملکی به شکل تعاونی‌ واگذار شود.

روزنامه دنیای اقتصاد با تحلیل عنوان معمای «تلفات صفر» زلزله ایتالیا، آورد: استاد پژوهشکده زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله به معمای «تلفات صفر» در زلزله شدید صبح یکشنبه ایتالیا پاسخ داد. مهدی زارع با تشریح سه دلیل عمده و موثر در آمار صفر تلفات جانی در زلزله دو روز پیش شهر «نورچیا» واقع در 140 کیلومتری شمال شرق رم، پایتخت ایتالیا گفت: از آنجا که زلزله صبح یکشنبه نورچیا سومین زمین‌لرزه شدید این منطقه طی دو ماه اخیر بوده است، وقوع این زمین‌لرزه چندان موجب غافلگیری شهروندان این شهر و در نتیجه بروز تلفات سنگین نشده است. وی ادامه داد: به عبارت دیگر، در نتیجه وقوع دو زمین‌لرزه شدید دیگر در این منطقه طی حدود 60 روز گذشته، یک مهاجرت سریع جمعیت و تخلیه فوری ساکنان از این شهر قبل از وقوع زلزله دو روز پیش اتفاق افتاده بنابراین در شرایطی که بخش زیادی از جمعیت این شهر در زمان وقوع زلزله اخیر در شهر حضور نداشته‌اند، اولین عامل موثر در تلفات صفر زلزله شکل گرفته است.

این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «نظارت مالی و قانون تجارت» را به قلم محمود غلامی منتشر کرد و به یادداشتی با عنوان «سه چالش دیپلماسی اقتصادی» نوشته محسن شریعتی‌نیا پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: