کد خبر: ۸۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۶ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - 31 October 2016
روزنامه کیهان در شماره دوشنبه 10 آبان به نقل از آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه‌قضاییه جمهوری اسلامی ایران در سفر به عراق، نوشت: ایران حمایت کامل و قاطع خود از عراق در مبارزه با تروریسم را ادامه می‌دهد و ان‌شاءالله پیروزی عراق در مبارزه با تروریست‌ها کامل خواهد شد.
 روزنامه کیهان در شماره دوشنبه 10 آبان به نقل از آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه‌قضاییه جمهوری اسلامی ایران در سفر به عراق، نوشت: ایران حمایت کامل و قاطع خود از عراق در مبارزه با تروریسم را ادامه می‌دهد و ان‌شاءالله پیروزی عراق در مبارزه با تروریست‌ها کامل خواهد شد.
کیهان: ایران حمایت قاطع و کامل خود از عراق را ادامه می‌دهد
این روزنامه در تیتر یک با انتشار عنوان وام ازدواج و یارانه مصیبت است یا خسارت کرسنت و اختلاس 8000 میلیاردی؟!، آورد: روزهای ابتدایی کار دولت یازدهم بود که مجلس از دولتمردان خواست تا تکلیف یارانه ثروتمندان را مشخص کند. در ابتدا بهانه‌های زیادی برای عدم حذف یارانه ثروتمندان از جمله؛ نبود سیستم جامع اطلاعاتی از دارایی ثروتمندانی که یارانه دریافت می‌کنند همچنین مخالفت رییس جمهور با سرک کشیدن در حساب‌های مردم مطرح شد. تا اینکه فروردین 1395 مجلس شورای اسلامی با حذف یارانه نقدی سه دهک بالای جامعه و شش گروه درآمدی که در پیشنهاد کمیسیون تلفیق مشخص شده بود، موافقت کرد و نمایندگان مجلس با وجود مخالفت دولتمردان، قوه مجریه را موظف به حذف قطعی یارانه 3 دهک پردرآمد جامعه کرد که 24 میلیون نفر را شامل می‌شود. 

روزنامه کیهان با بررسی عنوان تروریست‌ها در حلب زمین‌گیر شدند/ حامیان خارجی: بمانید سلاح می‌فرستیم، نوشت: در پی پیروزی‌های پی‌درپی ارتش سوریه و شکست تروریست‌ها، سران کشورهای ضدسوری به تروریست‌ها وعده ارسال سلاح بیشتر دادند و از آنها خواستند تحت هر شرایطی در حلب بمانند. در شرایطی که ارتش سوریه در حلب حلقه محاصره را بر تروریست‌ها تنگ‌تر کرده است و تروریست‌ها نیز به خاطر تلفات سنگین اخیر، روحیه خود را از دست داده‌اند، برخی مقام‌های کشورهای ضدسوری با وعده ارسال سلاح برای این گروه‌ها تلاش می‌کنند قدرت پایداری آنان را افزایش دهند.

«یتیم‌خانه ایران» قطعه‌ای گمشده ‌از تاریخ جنایات ‌انگلیس، دیگر عنوان برجسته صفحه نخست این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: ابوالقاسم طالبی که در فیلم قبلی خود به کودتای ننگین و ضدملی سال 88 پرداخته بود، این بار قصد داشت به یکی از اضلاع اصلی این کودتا یعنی دولت بریتانیا بپردازد. آنچه محور اصلی این فیلم قرار گرفت، یکی از بخش‌های مکتوم مانده و کمتر گفته شده اما بسیار تراژیک و سیاه تاریخ معاصر کشورمان بود. حد فاصل سال‌های 1917 تا 1919 میلادی (مقارن 1296 تا 1298هجری شمسی) در پی اشغال ایران توسط قوای روس و انگلیس، قحطی بسیار بزرگی، ایران را در بر گرفت. به طوری که به خاطر نقش‌آفرینی مستقیم اشغالگران انگلیسی، بیش از 9 میلیون نفر از مردم ایران در اثر بیماری و گرسنگی درگذشتند، یعنی حدود نیمی از کل جمعیت کشور! به طوری که از این اتفاق به عنوان یکی از بزرگ‌ترین هولوکاست‌های تاریخ یاد می‌شود.

روزنامه کیهان با انتخاب عنوان افزایش بی‌رویه هزینه‌ها برای زائران اربعین حسینی(ع)، آورد: علیرغم وعده‌های مسوولان برای ایجاد تسهیلات پیاده‌روی اربعین حسینی، افزایش پی‌در‌پی هزینه‌های این مراسم بزرگ مذهبی مردم را با مشکلات زیادی رو به رو کرده است. در همین رابطه و در حالی که مسوولان و مدیران بخش حمل ونقل هوایی در هفته‌های گذشته بر کنترل نرخ بلیت پرواز عتبات عالیات تاکید می‌کردند، برخی ایرلاین‌ها بی‌توجه به توافق‌های انجام شده بلیت‌ پرواز مسیرهای نجف و بغداد را تا 5.2 میلیون تومان به فروش می‌رسانند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «کارنامه مالی دولت در 40 ماهی که گذشت» و «جوابیه صالحی امیری و پاسخ کیهان» پرداخت.

روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه عنوان «عارف سر کار است/ اصلاح‌طلبان گزینه‌ای جز روحانی ندارند» و در ستون یادداشت روز عنوان «طلاق عاطفی در مدیریت اشرافی» را انتشار داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: