کد خبر: ۸۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - 31 October 2016
روزنامه جوان در شماره دوشنبه 10 آبان با اشاره به تقـــلای غرب برای‌ نجــات تروریست‌های گرفتار شده در محاصره حلب توسط نیروهای ارتش سوریه در کانال‌های متعدد، نوشت: در آخرین تحول تروریست ‌ها از گازهای سمی استفاده‌ کرده‌اند و از طرف دیگر متحدان تروریست‌ها تحت حمایت ترکیه و ‏امریکا در تلاش هستند با ادامه پیشروی به سوی حلب معبری برای محاصره‌شدگان بیابند.

این روزنامه با اختصاص تیتر نخست به عنوان 7 اقدام خصمانه امریکا علیه ایران در پسابرجام، آورد: سرانجام در آستانه یک سالگی آغاز اجرای برجام، با تأخیری چندین ماهه گزارش کمیسیون امنیت ملی در مورد روند اجرای برجام منتشر و در صحن علنی مجلس قرائت شد. این کمیسیون موظف به ارائه گزارش شش ماهه از روند اجرای برجام است. قسمت‌های اصلی این گزارش در ادامه می‌آید. دولت امریکا بر پایه سیاست‌های خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران و توهم تأثیر تحریم‌ها بر سیاست‌های اصولی نظام جمهوری اسلامی، تلاش دارد اجرای برجام موجب تضعیف تحریم‌های اولیه امریکا نشود و به سبب اشراف سیستم مالی امریکا بر سیستم مالی بین‌المللی، بانک‌های بزرگ جهانی هنوز به نگرانی از جرایم سنگین گذشته سیستم کنترلی امریکا، در نزدیک شدن و همکاری با ایران احتیاط می‌کنند. 

این روزنامه با اشاره به عنوان ایرباس ‌های خیالی در فضای انتخاباتی، می نویسد: در حالی که ابهام در قرار خرید هواپیما از شرکت ‌های ایرباس فرانسه و بوئینگ امریکا هنوز رفع نشده است و متن توافق نیز تاکنون علنی نشده است، اصغر فخریه‌کاشان‌ قائم‌مقام وزیر راه در امور بین ‌الملل گفت: بعد از مدت‌ها مذاکره و بررسی‌های تخصصی، امضای قرارداد با ایرباس و بوئینگ به مرحله آخر رسید و به زودی متن توافق شده امضا می‌شود، این در حالی است که برخی کارشناسان چنین اظهار نظرهایی را بیشتر انتخاباتی عنوان می‌کنند. در حالی وزارت راه و شهرسازی مدعی امضای قرارداد خرید هواپیما با شرکت ایرباس و بوئینگ است که برخی کارشناسان براین باورند با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در ایران ممکن است صحبت از وعده وعید‌های خرید و فروش هواپیما از طرف مدیران دولتی یا حتی شرکت‌های خارجی نیز مطرح شود و شاید حتی تفاهمنامه‌هایی نیز امضا هم بشود و ظاهراً قضایا را به سوی توافق نشان دهند اما چندان نمی‌توان به این گونه موارد خوش‌بین بود چراکه به نظر می‌رسد بیشتر جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی داشته باشد.

آموزش و پرورش «مهندس زلزله» نمی‌خواهد، دیگر عنوان برجسته صفحه نخست این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: فردا فخرالدین احمدی دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دولت یازدهم از برنامه پیشنهادی خود در صحن علنی مجلس دفاع می‌کند. برنامه چهاربخشی که نکات قابل‌توجهی را در بر می‌گیرد؛ از جمله تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های خصوصی ذیل برنامه تأمین منابع مالی و نه راهبرد تربیتی و دیگری توسعه مشارکت‌های بین‌المللی در حوزه تعلیم و تربیت که این روزها به شدت در معرض آفت نفوذ است. حال باید دید آیا مجلس به این برنامه رأی خواهد داد یا فقط به دلیل اینکه در چند ماه آینده تا پایان سال تحصیلی و در بحبوحه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، آموزش و پرورش بی ‌وزیر نماند، به دانش آشتیانی اعتماد می‌کند یا اصلاً اداره بزرگ ‌ترین وزارتخانه را در صلاحیت یک مهندس زلزله نمی ‌بیند. 

روزنامه جوان با بررسی عنوان دود بی ‌پولی رسانه ملی به چشم همه خواهد رفت، نوشت: اگر جدول پخش شبکه‌های تلویزیونی را مانند لباس صداوسیما ببینیم، نقش برنامه‌های تکراری و سریال ‌های پخش مجدد شبیه وصله‌هایی است که به لباس ‌ها می‌زنند تا پارگی‌ آنها را بپوشاند و حداقل ظاهر لباس را حفظ کند. در مدیریت رسانه ساعت‌هایی از شبانه روز به عنوان پیک تماشاگران رسانه‌های دیداری یا همان تلویزیون‌ها در نظر گرفته می‌شود؛ ساعت‌هایی که در آن زمان بیشترین میزان بیننده پای تلویزیون می‌نشینند و کار دیگری به غیر از تماشای تلویزیون ندارند. این ساعت‌های طلایی میزان مقبولیت یک رسانه دیداری را در میان مخاطبانش به نمایش می‌گذارد و هر شبکه‌ای که بیشترین میزان بیننده را داشته باشد، برنده رقابت جذب مخاطب خواهد بود. هر زمان نیز که میزان این تکرار‌ها بیشتر شود می‌شود نتیجه گرفت که بی‌پولی در صداوسیما رو به تصاعد گذاشته و حتی در شرایط قرمز قرار گرفته است. دولت تلاش رئیس وقت سازمان صداوسیما را برای درآمدزایی سازمان از طریق واگذاری آگهی‌ها ناکام گذاشت. از این اتفاق نزدیک به یک سال گذشته و ریاست سازمان صداوسیما تغییر کرده است. 

این روزنامه همچنین عنوان های «کارگردان مستند «شب نامه»: می‌ خواستیم پشت‌ پرده برخی کارآفرینی‌ ها را بگوییم»، «کاراته ایران روی سکوی سوم جهان»، «تیر تجدید‌نظرطلبان به «محرم حسینی» کمانه کرد» و «فرمانده کل سپاه: تشکیل قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در استان‌ ها» را انتشار داد.

روزنامه جوان در ستون یادداشت های امروز عنوان های «پروژه‌ای که جان‌کری لو داد» به قلم محمدجواد اخوان، «تنظیم قطب‌نمای غربگرایان لبنان روی گزینه مقاومت» نوشته سیدرحیم لاری، «بن‌‌بست اشتغال در سیاست‌های پولی و انتظار برجامی» به قلم مهران ابراهیمیان و «آقای سجادی! ورزش‌های مدال ‌آور را می‌شناسید؟» نوشته فریدون حسن را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: