کد خبر: ۸۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - 30 October 2016
روزنامه آرمان در شماره یکشنبه 9 آبان در تشریح تیتر یک، نوشت: شاید این سوال در ذهن برخی مخاطبان ایجاد شود که او چرا و چگونه در دانشگاه حضور پیدا کرده است. دلیل عدم حضور او در دانشگاه‌ها، هجمه مخالفان اصلاحات بوده است. اکنون اما نشریات دانشجویی با پخش دیدگاه‌های حجاریان در جامعه اقدام دلواپسان را خنثی می‌کنند؛ به نحوی که می‌توان اذعان داشت: «حجاریان به دانشگاه‌ها بازگشته است.»
این روزنامه با اشاره به عنوان برجام؛ الگوی حل مشکل سوریه، آورد: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز به تهران آمد. فدریکا موگرینی سوریه را محور مذاکراتش در تهران اعلام کرده بود. رئیس‌جمهوری در دیدار با موگرینی توافق هسته‌ای ایران و 1+5 را پایه‌ای محکم و الگویی مناسب برای گسترش همکاری‌های طرفین و حل مشکلات بین‌المللی دانست و با تاکید بر اجرای کامل تعهدات متقابل، گفت: پایبندی کامل به اجرا و ایفای تعهدات و پایداری برجام از سوی طرف مقابل، سبب جلب اعتماد عمومی خواهد شد. روز جمعه هم وزیرخارجه کشورمان با حضور در نشسته سه جانبه مسکو در کنار روسیه و سوریه تاکید کرد: باید یک سوریه واحد از طریق تلاش‌های دیپلماتیک و با نظر مردم سوریه شکل بگیرد. این درحالی است که نام ایران تا پیش از برجام اغلب از نشست‌های حل بحران سوریه از قلم می‌افتاد.

وزرای پیشنهادی شجاعت انجام تغییرات را دارند، از دیگر عنوان های روزنامه آرمان است، در تشریح این خبر می خوانیم: سه‌شنبه روزخبرسازی برای مجلس است؛ چرا که قرار است نمایندگان درباره صلاحیت 3 گزینه معرفی شده از سوی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارتخانه‌های «ورزش و جوانان»، « آموزش و پرورش» و « فرهنگ و ارشاد اسلامی »تصمیم بگیرند. نباید فراموش کرد جنس مجلس دهم با مجلس نهم بسیار تفاوت دارد؟ چرا که نمایندگان این مجلس نشان داده‌اند که برای آنها کارآمدی بیش از نگاه سیاسی دارای اولویت است واز سوی دیگر خصلت اعتدالی وزرای پیبشنهادی روحانی هم غیرقابل انکار است. نمایندگان به خوبی آگاه هستند که رای اعتماد آنها به وزرای پیشنهادی برای چند ماه باقیمانده تا پایان دولت یازدهم نیست و روحانی در معرفی گزینه‌های خود برنامه بلندمدت را در نظر داشته است. 

این روزنامه با انتخاب عنوان کلمه «جنسی» از حالت ممنوعه خارج شود، می نویسد: روز گذشته در جلسه 124 شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، رشته تحصیلی خانواده و سلامت جنسی تصویب شد. این در حالی است که سابقه بحث خانواده و مسائل جنسی به درس «تنظیم خانواده و جمعیت» در دانشگاه‌ها بر می‌گردد که از نیم ‌سال اول تحصیلی 93-92 به عنوان «دانش خانواده و جمعیت» تغییر نام داد. با معضلات پیش آمده متخصصان رفتارشناسی اعلام کردند که آموزش‌های سلامت جنسی ضروری است. حتی تیر سال گذشته یک متخصص پزشکی اجتماعی بیان کرد: با وضعیت نبود آموزش جنسی در کشور تا 10 سال دیگر با جامعه‌ بسیار ناهنجار جنسی روبه‌‌رو خواهیم بود.

روزنامه آرمان با درج عنوان جلسه خصوصی باهنر با روحانی، نوشت: دیروز خبری با این محتوا منتشر شد که «در فضایی خارج از ریاست‌جمهوری، محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان با حسن روحانی رئیس‌جمهور دیدار کرد. این دیدار که خیلی کوتاه برگزار شده، به درخواست رئیس‌جمهوری انجام شده است؛ به‌طوری که برخی معتقدند وی به دنبال جلب حمایت طیف سنتی اصولگرایی در انتخابات آتی است. برخی اخبار نیز حکایت از آن دارد حالا که باهنر به عنوان مشاور عالی رئیس مجلس منصوب شده، دولت را در درون مجلس نیز یاری کند». 

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «روایت مرتضی حاجی از اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان: بدهی هزار میلیاردی سهامدار!»، «رسول منتجب نیا: اصلاح‌طلبان حمایت نکنند روحانی ضربه می‌خورد»، «آیت الله سیدحسن خمینی: باقی ماندن مشکلات به‌دلیل بازگو نکردن آنهاست» و «شهریار مندنی پور: من ازشهر زبان‌آوری حافظ و سعدی آمده‌ام» پرداخت.

روزنامه آرمان در ستون گفت وگو های اختصاصی عنوان های «فریدون مجلسی: اتحادیه اروپا خواهان تجربه برجام در سوریه است»، «امیرمحمود حریرچی: افزایش بی اعتمادی در خانواده ها» و «سهیلا جلودارزاده: تقلیل مشارکت اقتصادی زنان به سرمایه‌گذاری در بانک‌ها» را منتشر کرد و در ستون سرمقاله عنوان «مساله نظارت شورای نگهبان و چند نکته» نوشته صادق زیباکلام را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: