کد خبر: ۸۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - 30 October 2016
روزنامه اعتماد در شماره یکشنبه 9 مهر نوشت: سیدحسن خمینی در دیدار جمعی از مدیران و نمایندگان ادوار مختلف و اساتید دانشگاه استان کرمانشاه با اشاره به بیان مشکلات مختلف این استان توسط حاضران، اظهار کرد: البته دولت کنونی مشکلات مالی سنگینی دارد، ولی این امر دلیل و بهانه مناسبی برای انجام کارهای ممکن نیست؛ چرا که همه امور وابسته به بودجه نیست، بلکه عزم و همت کافی را می‌طلبد.
این روزنامه با اختصاص تیتر یک به عنوان تمدید روحانی «مصلحت ملی»، نوشت: محمد عطریانفر از چهره های موثر و قدیمی حزب کارگزاران در گفت و گو با اعتماد گفت: فعالان سیاسی معمولا در مشارکت‌های اجتماعی به اقتضای شرایط عمومی قدم برمی‌دارند. در این ارتباط جریانات سیاسی زمانی دست به معرفی گزینه‌های هم ارز و هم‌تراز می‌زنند که چشم‌انداز روشنی پیش روی خود نبینند.اصلاح‌طلبان به مقتضای حال استدلال می‌کنند ادامه ریاست‌جمهوری آقای روحانی مصلحت ملی است.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان نیازمند همکاری با ایران هستیم، آورد: صبح شنبه، وزیر امور خارجه ایران میزبان هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود که برای بحث در خصوص سوریه تنها می‌توانست ساعاتی را در پایتخت ایران بگذراند. ظریف و موگرینی در فاصله زمانی چندساعته دو بار با هم دیدار کردند. در دیدار دوم ظریف با موگرینی نیز لزوم کمک‌های انسان دوستانه به مردم سوریه، مبارزه با گروه‌های تروریستی و بررسی راه‌حل‌های سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه در دستور کار قرار گرفت. دیدار فدریکا موگرینی با حسن روحانی، رییس‌جمهور در حالی صورت گرفت که فضای بحث در این نشست بیشتر متمرکز بر برجام و چند و چون اجرای آن بود. ایران که در ١٠ ماه گذشته از ورود دو طرف به فاز اجرا، گلایه‌های جدی در خصوص اجرای برجام از سوی طرف امریکایی داشته است، همچنان می‌گوید که گام‌های برداشته شده از سوی امریکا ناکافی است. موگرینی با اشاره به ضرورت مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش و النصره، آنها را تهدیدی علیه جهان دانست و خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا نیازمند همکاری ایران به عنوان قدرتی کلیدی و مهم در راستای حل و فصل مسائل و معضلات منطقه‌ای است. ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم سوریه و یمن یک ضرورت است و باید دسترسی به کمک‌های بشردوستانه تسهیل شود.

این روزنامه با انتشار عنوان جنبش ‌دانشجویی دیگر وجود ندارد، می نویسد: سعید حجاریان جزو معدود اصلاح‌طلبانی بود که دست کم در فضای عمومی نسبت به عملکرد دانشجویان سکوت کرد اما بعد از جریان «رفراندوم اینترنتی» و «امضای ٦ میلیونی» حتی حجاریان هم سکوت را شکست و یکی از شدید‌ترین انتقادهای خود نسبت به جریان دانشجویی را در مقاله‌ای تحت عنوان «کلیک کلیک بنگ بنگ» اظهار کرد. اکنون سال‌ها از آن روزها و انتشار آن مقاله می‌گذرد و تئوریسین جریان اصلاحات در گفت‌وگو با نشریه دانشجویی سیاه مشق می‌گوید این کار جریان دانشجویی از نظر او تندروی شمرده می‌شد. وقتی حجاریان در معرض این مساله قرار می‌گیرد که در تحصن مجلس ششم جریان دانشجویی از نمایندگان حمایت نکرد، می‌گوید اساسا تحصن‌کنندگان به دنبال حمایت هیچ جریانی نبودند و می‌گوید: تا جایی که به خاطر دارم، تحصن‌کنندگان به دنبال حمایت نبودند. به هیچ‌وجه تقاضا و خواسته‌‌ای نداشتند که کسانی جلوی مجلس جمع شوند و از آنها حمایت کنند. خودشان مدعی‌اند که چنین درخواستی نداشتند. حتی در اعلامیه‌های چاپ شده در آن زمان چنین خواسته‌ای بیان نشد. به اعتقاد حجاریان در حال حاضر جنبشی وجود ندارد. دانشجویان می‌خواهند بروند دنبال کار، تحصیل و آینده؛ شرایط اجتماعی فرق دارد. جامعه داریم تا جامعه. الان سرگرمی‌های بسیاری وجود دارد. ارتباطات افراد مجازی شده است. قبل‌تر‌ها این شرایط وجود نداشت.

روزنامه اعتماد با درج عنوان صالحی امیری گزینه‌ای مناسب برای وزارت ارشاد است، به نقل از احمد مسجدجامعی نوشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از کلیدی‌ترین دستگاه‌های کشور است و جایگاه ویژه‌ای در مجموعه مناسبات کشور دارد. آنهایی که فکر می‌کنند این وزارتخانه در حاشیه است، اشتباه می‌کنند، زیرا فرهنگ و ارشاد اسلامی با انسان و عاطفه سر و کار دارد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارتخانه گفت‌وگو، فروتنی، ادب و بردباری است و مدیران فرهنگی در این حوزه، از این گفت‌وگوها متاثر می‌شوند و عمق پیدا می‌کنند و زندگی‌شان تحت تاثیر قرار می‌گیرد. آقای صالحی امیری که تجربه مدیریت فرهنگی در کتابخانه ملی را دارد و در حوزه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی صاحب تالیف است، گزینه‌ای مناسب برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. امیدوارم بتواند پس از کسب رای اعتماد، با تعامل و گفت‌وگو، آرامش و اطمینان را در جامعه فرهنگی و هنری تقویت کند.

این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «آب در هاون نکوبیم» را به قلم عباس عبدی روزنامه‌نگار اختصاص داد.

روزنامه اعتماد همچنین عنوان های «محمدرضا عارف: نمایندگان باید بتوانند با آزادی کامل مطالبات مردم را پیگیری کنند»، «وزیر راه: ایرباس و بویینگ امتیاز ساخت قطعه به ایران دادند»، «شیرین گرامی: آرزو دارم «تیم ملی زنان سه‌گانه ایران» را ببینم» و «رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر: شهردار، مدیران متخلف در املاک نجومی را عزل کند» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: