کد خبر: ۸۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - 27 October 2016
روزنامه اعتماد در شماره پنجشنبه ششم آبان در توضیح تیتر یک با اشاره به اعلام آمادگی ایران و فنلاند برای توسعه روابط بیشتر، آورد: حسن روحانی دیروز در نشست مشترک خبری با سائولی نینیستوو رییس‌جمهوری فنلاندسفر همتای فنلاندی خود به تهران را به معنای اراده جدی دو کشور برای توسعه روابط تهران و هلسینکی دانست و گفت: بی‌تردید این سفر آغاز بسیار خوبی برای توسعه روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و فنلاند خواهد بود.

این روزنامه با انتخاب عنوان حکیمی‌پور: گزارش املاک نجومی را من به یاشار سلطانی دادم، نوشت: احمد حکیمی‌پور در گفت و گو با اعتماد در پاسخ به ادعای برخی از اصولگرایان که انتشار این نامه (گزارش املاک نجومی)را حرکتی سازماندهی شده از سوی اصلاح‌طلبان می‌دانند نیز گفت: اصلا چنین چیزی صحت ندارد. این اقدام من کاملا شخصی و فردی بوده و توضیحات لازم را هم در دادسرا دادم و پای حرف‌هایم نیز ایستاده‌ام. نایب‌رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همچنین در پاسخ به این سوال که آیا از سلطانی خواسته که این نامه را منتشر نکند نیز گفت: نه، من فقط این نامه را به او دادم چون سلطانی را یک کارشناس شهری و انسانی بی‌طرف می‌دانم. هدفم هم این بود که در این مورد تحقیق بیشتری صورت گیرد و گرنه از وی نخواستم که نامه را منتشر کند. در همین خصوص حکیمی‌پور به «اعتماد» گفت: این نامه مهر محرمانه نداشت.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان می‌خواهند لانه فساد غربی تاسیس کنند، آورد: محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در پنجمین نشست تخصصی پلیس بین‌الملل ناجا در واکنش به احتمال گشایش دفتر اتحادیه اروپا در تهران گفت: دفتر اتحادیه اروپا اگر برای پیگیری موضوعات تجاری باشد، مشکلی نیست ولی آنها عنوان کردند که به‌دنبال تاسیس این دفتر می‌خواهند با مدافعان حقوق بشر و NGOهای داخل کشورمان ارتباط نزدیک بگیرند تا از روند اجرای حقوق بشر در کشورمان اطمینان حاصل کنند لذا باید بدانند که دستگاه قضا قطعا اجازه نمی‌دهد تا چنین لانه فسادی در ایران تاسیس شود.

«خاوری» شناسایی شد، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: رییس پلیس بین‌الملل ناجا ضمن اشاره به ارتباط با ۱۹۰ کشور دنیا از طریق اینترپل، درباره پرونده خاوری نیز گفت: الان پلیس، خاوری را شناسایی کرده، اما برای ادامه باید مقامات قضایی و سیاسی اقدام کنند. به گزارش ایسنا، سردار مسعود رضوانی در حاشیه نشست قضات با پلیس بین‌الملل ناجا گفت: در مورد مجرمانی که در خارج از کشور هستند، خوشبختانه ۷۰ درصد از پرونده‌هایی که به ما اعلام شده را توانستیم، ردیابی، شناسایی یا دستگیر کنیم که از این تعداد ما درصدی را موفق شدیم استرداد کنیم.

روزنامه اعتماد با درج عنوان کشتارهایی مانند کشتار مردم یمن بدترین نوع تروریسم است، نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز (چهارشنبه) در دیدار سائولی نینیستوو، رییس‌جمهوری فنلاند با اشاره به پدیده تروریسم به عنوان یکی از مصایب دردناک جامعه بشری، کشتارهای دسته‌جمعی همچون کشتار مردم یمن را بدترین نوع تروریسم خواندند و تاکید کردند: مقابله با تروریسم نیازمند اراده جدی همه کسانی است که در قدرت‌های بین‌المللی نفوذ دارند و عقلای جهان و دولت‌ها و قدرتمندان با شرف دنیا باید برای علاج این پدیده، فکر و اقدام کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سخنان و اقدامات امریکا و برخی دولت‌های دیگر را در مبارزه با تروریسم جدی ندانستند و افزودند: این دولت‌ها همه مسائل را بر اساس منافع خود محاسبه می‌کنند و به فکر ریشه‌کن کردن بیماری تروریسم چه در عراق و چه در سوریه نیستند. 

این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «نگاهی به قطعنامه پارلمان اروپا در رابطه با ایران» را به قلم فریدون مجلسی دیپلمات پیشین ایران در اتحادیه اروپایی منتشر کرد.

«فنر تورم به زودی آزاد می شود»،‌ «زنی با انگشتان سبز»، «خیابان‌ها برای او یکطرفه‌اند» و ««برف نو» در اردبیل» دیگر عنوان های صفحه نخست روزنامه اعتماد را به خود اختصاص داد.
برچسب ها: رییس‌جمهور ، فنلاند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: