کد خبر: ۸۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - 27 October 2016
روزنامه جوان در شماره پنجشنبه ششم آبان در تیتر یک، نوشت: دو سال پیش که موصل به صورت کاملاً مشکوک به کنترل شبه نظامیان داعش درآمد، امریکایی‌ ها برای کمک به مردم عراق پیش شرط‌ های سیاسی گذاشتند. حالا پس از گذشت دو سال حشد‌الشعبی (بسیج مردمی) اکثر مناطق تحت کنترل تروریست ‌های داعش را آزاد کرده و به پشت دروازه‌ های موصل رسیده ‌است ولی امریکایی‌ ها قصد دارند آزاد‌سازی موصل را به نام خود تمام کنند.

این روزنامه با انتشار عنوان برای پایان جنگ سوریه شروع‌ کننده و جنگ ‌افروز باید مشخص شود، نوشت: حضرت آیت ‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار آقای سائولی نینیستوو، رئیس ‌جمهوری فنلاند رهبر انقلاب اسلامی در بیان نمونه ‌ای از نبود اراده جدی در مبارزه با تروریسم، به کشتار مردم یمن اشاره و خاطرنشان کردند: تروریسم فقط به معنای اقدامات تروریستی گروه‌ های غیررسمی نیست، بلکه کشتارهای دسته ‌جمعی مردم به ‌دست برخی دولت ‌ها مانند حمله سعودی به مردم در مجلس عزاداری در یمن با صدها کشته و زخمی نیز بدترین نوع تروریسم است که به ‌رغم گذشت یک سال و هفت ماه از اینگونه اقدامات، هیچ اراده جدی برای مقابله با آن دیده نمی ‌شود. رهبر انقلاب اسلامی، موضع جمهوری اسلامی ایران برای حل مسئله سوریه را نیز منطقی و بر پایه طرفداری از ملت و دولت قانونی این کشور خواندند و افزودند: امریکا و برخی دولت ‌های دیگر بر تغییر دولت سوریه پافشاری می‌ کنند، در حالی ‌که برای پایان دادن به جنگ، باید شروع ‌کننده و عوامل جنگ ‌افروزی مشخص شوند.

روزنامه جوان با اشاره به عنوان اجازه نمی‌ دهیم لانه فساد اتحادیه اروپا تأسیس شود، نوشت: محمدجواد لاریجانی در حاشیه پنجمین نشست مشترک پلیس بین ‌الملل نیروی انتظامی با قضات و کارشناسان قضایی با تأکید بر اینکه ایران به هیچ وجه بیانیه پارلمان اروپا را قبول نداشته و آن را نخواهد پذیرفت، اظهار داشت: بیانیه پارلمان اروپا اگرچه دارای قدرت اجرایی نیست ولی بیانگر مقاصد این اتحادیه در تعاملات خود با ایران است. دبیر ستاد حقوق بشر با انتقاد شدید از پیشنهاد غربی ‌ها برای تأسیس دفتری در تهران گفت: این دفتر اگر برای پیگیری موضوعات تجاری باشد مشکلی نیست، ولی آنها عنوان کردند که به ‌دنبال تأسیس این دفتر می‌ خواهند با مدافعان حقوق بشر و NGOهای داخل کشورمان ارتباط نزدیک بگیرند تا از روند اجرای حقوق بشر در کشورمان اطمینان حاصل کنند لذا باید بدانند که دستگاه قضا قطعاً اجازه نمی ‌دهد چنین لانه فسادی در ایران تأسیس شود.

این روزنامه با انتخاب عنوان امریکا به دنبال باز مهندسی 10 ساله تحریم‌ های ایران، نوشت: مشاوران کنگره به رویترز گفته ‌اند که جمهوریخواهان کنگره قصد دارند تا میانه ماه نوامبر (قبل از پایان آذر ماه 95) تصویب مجدد قانون تحریم‌ های ایران را به رأی ‌گیری بگذارند. این قانون در سال 1996 با نام «قانون تحریم‌ های ایران و لیبی»(ILSA) وضع شد و شرکت هایی را که در بخش انرژی ایران سرمایه ‌گذاری کنند، هدف می‌ گیرد. این قانون 10 ساله است، به این معنی که بعد از 10 سال مدت آن منقضی می ‌شود. به همین خاطر، کنگره امریکا در سال 2006 آن را با نام جدید «قانون تحریم‌ های ایران» تصویب کرد. این قانون در امریکا محور اصلی تحریم‌ های ایران شناخته می‌ شود. حالا بعد ازدو دهه، در حالی که مدت اجرای این قانون در دسامبر 2016 منقضی می ‌شود، جمهوریخواهان کنگره قصد دارند آن را تجدید و در صورت امکان آن را تقویت کنند. برخی منابع امریکایی می ‌گویند برخی تحریم‌ های امریکا علیه ایران بر اساس برجام، بعد از هشت سال منقضی می ‌شود، به همین خاطر جمهوریخواهان نگرانند رئیس‌ جمهور امریکا از ابزار‌های تحریمی کافی علیه ایران برخوردار نباشد.

روزنامه جوان همچنین در صفحه نخست عنوان های «سرلشکر جعفری: سپاه قدرتمند‌ترین نیروی مسلح منطقه است»، «افزایش فشار برای آزادی آقازاده خاص»، «مونالیزای قرن 21 دستگیر شد!» و «مصباحی مقدم: بحرانی عظیم از دل بانک ‌ها بیرون می‌ زند» را منتشر کرد و در ستون یادداشت های امروز عنوان های «کارآمدی، شاید وقتی دیگر!» به قلم محمدجواد اخوان، «بحران مال ‌های حرام» نوشته کبری آسوپار، «کسی به اردوغان خوشامد نمی ‌گوید» به قلم سیدنعمت ‌الله عبدالرحیم ‌زاده و «وزیر ورزش، بایدها و نبایدها» نوشته فریدون حسن را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: