کد خبر: ۸۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - 26 October 2016
روزنامه اطلاعات در شماره چهارشنبه پنجم آبان در توضیح تیتر یک، نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای عصر دیروز در دیدار باقر عزت بگوویچ رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین، ائتلاف نظامیِ دولت های غربی علیه تروریسم را واقعی ندانستند و گفتند: اگرچه ممکن است این ائتلاف ها در مواردی با تروریست ها وارد جنگ نیز بشوند اما نه در عراق و نه در سوریه به دنبال ریشه کن کردن واقعی تروریسم نیستند.

این روزنامه با انتخاب عنوان جهانگیری: هیچ خطری مانند فساد، نظام را تهدید نمی کند، آورد: هیچ خطری همانند فساد نظام جمهوری اسلامی ایران را تهدید نمی کند و دشمنان این نظام در تلاش هستند با بزرگ نمایی برخی تخلفات صورت گرفته، اعتماد مردم که مهمترین سرمایه کشور است را خدشه دار کنند. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در جلسه اخیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان این مطلب تاکید کرد: امروز هیچ رسالتی مهم تر از حراست و حفاظت از نظام جمهوری اسلامی ایران بر عهده ما نیست. وی با یادآوری این که هزاران جوان کشور در دوران دفاع مقدس و در راه حراست از این نظام جان خود را از دست دادند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب خود پرچمدار مبارزه با فساد هستند و ما هم باید با جدیت و بدون هرگونه خط قرمز مبارزه با فساد را دنبال کنیم؛ چرا که مماشات و برخورد جناحی و دوگانه بزرگ ترین آفت مبارزه با فساد است.

روزنامه اطلاعات با انتشار عنوان پارلمان اروپا عادی سازی روابط اتحادیه با ایران را تصویب کرد، نوشت: سخنگوی وزارت خارجه ایران از اروپا خواست بدون ملاحظات سیاسی و جار و جنجال های تبلیغاتی سوء، اقدام به تدوین راهکارهایی مشخص برای توسعه و تعمیق روابط کند . بهرام قاسمی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در واکنش به قطعنامه عادی سازی روابط اتحادیه اروپا با ایران که دیروز در پارلمان اروپا به تصویب نمایندگان آن پارلمان رسید اظهارنظر کرد: پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه ای تحت عنوان «راهبرد اتحادیه اروپا در قبال ایران پس از توافق هسته ای» به دنبال عادی سازی و توسعه روابط بلندمدت با جمهوری اسلامی ایران است. این موضوع حاکی از اراده مثبت این نهاد اروپایی برای گسترش و تعمیق مناسبات دوجانبه در تمامی ابعاد با ایران است.

قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال نوروز به بهره برداری می رسد، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: قطعه نخست آزادراه تهران- شمال نوروز امسال زیر بار ترافیک خواهد رفت. این مطللب دیروز در جریان بازدید حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری به همراه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان از پروژه آزادراه تهران-شمال اعلام شد. ناطق نوری با تاکید بر اینکه آخوندی و سعیدی کیا روحیه جهاد سازندگی سال 58 را در عصر حاضر اعمال کرده اند و به همین خاطر شاهد پیشرفت قابل توجهی در آزادراه تهران- شمال هستیم، رضایت خود از روند اجرای آزادراه تهران-شمال اظهار داشت. وی گفت: پروژه ای که به تعبیر ما مبدا تاریخ شناخته می شد و از نظر دیرکرد در انجام پروژه موجب نگرانی مسئولان و در طول زمان تبدیل به لطیفه شده بود، خوشبختانه در دولت یازدهم پیشرفت کرده است.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان حمله انتحاری به آکادمی پلیس «کویته» پاکستان با 60 کشته و 125 زخمی، آورد: حمله تروریستی به مرکز آموزش پلیس در شهر کویته پاکستان دست کم 60 کشته و بیش از 130 زخمی برجا گذاشت. بزرگترین حمله تروریستی پاکستان در سال جاری در خیابان سریاب شهر کویته ایالت بلوچستان و در محل دانشگاه افسری این شهر به وقوع پیوست. به گزارش مقامات امنیتی و پلیسی، این حمله توسط سه تروریست روی داد که جلیقه های انتحاری به تن داشتند. دو تن از آنان خود را منفجر کردند و تلفات بالای این حمله تروریستی نیز به خاطر این دو انفجار بود. نفر سوم نیز پیش از این حمله انتحاری، به ضرب گلوله نیروهای امنیتی به هلاکت رسید.

«تاکید روسای جمهوری ایران و بوسنی بر توسعه همکاری ها»، «علی جنتی: برای گسترش اعتماد فرهنگی تلاش کردم» و «معاون وزیر علوم: سالانه 15 هزار فارغ التحصیل دکتری بیکار تحویل جامعه می دهیم» دیگر عنوان های این روزنامه را به خود اختصاص داد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: